• s07

Bugaboo-tråd nr 21

Onekligen knepigt med den svarta basen. Om chassit gör dig misstänksam så kolla med säljaren vilken affär den är köpt i så kan man höra med dem. Eller så tar du helt enkelt dig till en barnaffär med vgnen och jämför "känslan", om jag fattat det rätt ska en kopia känner ostabiöare, lättare, ja helt enkelt annorlunda att köra.

• s07

Ja det låter bra men kolla för säkerhets skull de andra detaljerna också, du kan maila chassinr till tex big baby. En annan sak som jag tänkte på- under min buggakarriär fick jag faktiskt inga repor alls av clip on tillbehören såsom mugghållare, och den tog jag av och på OFTA (à 10 ggr per vecka). Har ni andra fått repor?

• s07

Oj. Väldigt trist att höra. Jag blir förbannad också, jag använder Blocket OFTA och har själv sålt en äkta 2010a inkl vinterhjul för 5000 så jag tyckte inte det lät misstänkt billigt däremot reagerade jag främst på svart bas och repig chassi. Som du säger, pengar betyder inget när man tänker att barnet -gud förbjude- kan skadas i en vagn som inte håller måttet. 
    Jag tycker vi borde starta en kopietråd bara som varningsexempel. 

Tur att du gick in hit och rekade innan du började använda vagnen i vilket fall. 

Och hoppas ni lyckas lösa detta på något sätt!

• s07

Jäkla kopiemarknad, HATE IT vare sig det handlar om handväskor barnvagnar eller annat. Usch, Ärligt talat, äcklad. Dessutom blir kopieförsäljare också alltmer raffinerade och använder kanske sina grejer för dt kanske sälja enklare. För seriöst, vem skulle inte reagera på att någon vill dumpa en sprillans ny bugga för tex 5-6000?  

• s07

Redan för 1,5 år sedan när jag köpte vagn fanns inte så många cameleon ute och de blev sålda direkt. Nu svämmar marknaden över i Stockholm. 

Applåd till folk som informerar sig innan vagnköp. Jag orkade inte men hade tur och fick en fullt utrustad nästan sprillans ny originalbugga med kvitto och allt, men jag hade kunnat åka på en kopia. 

Generellt bör man väl bekanta sig med detaljfinish, färger modeller mm innan man ger sig ut på vagnjakt via Blocket. Snårigt värre om man är nybörjare!

• s07

HUUU vilken trist historia. Skönt att det löste sig iaf. TRåkigt det där med att det finns inget särskilt skydd för andrahandskonsumenter!

Personligen tycker jag att Bugaboo borde kunna sälja extra garanti för beg vagnar max 2-3 år gamla via återförsäljare, dvs man visar upp sin beg vagn och de avgör om äkta eller ej och om man kan köpa tilläggsgaranti. Så borde alla kunna tjäna på detta.  

• s07

Jag har svårt att tro att det är en affär som organiserat säljer piratkopior, det skulle uppdagas direkt. Jag tror säljaren mycket väl visste vad det var för vagn hon sålde och skickade med en rökridå i form av tillbehörskvitton.

• s07
    Minnie7 skrev 2011-10-10 19:43:54 följande:
    Måste fråga två frågor- sittdelen på en cam, ska man kunna rucka på dem? Detsamma gäller handtaget, ska det gå att vicka lite på? Eller är det slitage?
    LITE ruckbar är handtaget, ingår liksom i funktionerna. Men VAR ruckar din sittdel någonstans?? MIn har ruckat för att chassit ruckat om du förstår vad jag menar, inte själva sittdelen...

• s07
    standby skrev 2011-10-10 19:39:43 följande:
    Menar du att en vilt främmande människa stod och dissade din vagn? Vad är det för FEL på folk?
    Haha det får jag erfara hela tiden med min nya Stokke, f*n vad folk glor och kommenterar! De utan barnvagnar och äldre tycker det är jättekul att lillen sitter högt och tycker vagnen är fin. Bugaboofolket fnyser och inte sällan hör jag hur de slänger en kommentar till kompisen om "där är en sån där plastig Stokke!" men kollar ändå efter den när man passerat?
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21