• s07

Bugaboo-tråd nr 21

AnPa skrev 2011-10-11 23:17:30 följande:
    har anmält den.
    Vad bra. Jag ska också göra det nu så kanske den plockas bort snabbre, Ska maila annonsören också
  • s07
    faceprimer skrev 2011-10-11 19:55:54 följande:
    Kan säga att det går skit med att försöka få tillbaka pengarna för fejkvagnen. Hon är ju också lurad så hon vill ju få pengar tillbaka av den hon köpte den av. Trots att hon egentligen inte ens gått back, dte är ju jag som har lagt ut pengar i nuläget, hon har ju fått tillbaka pengarna redan genom att Jag köpte den.
    Men trots detta vill hon inte betala mig tillbaka hela summan själv. Om hon ens vill betala någonting!
    Jag är så förbannad.  
    Vad tråkigt att det blev såhär. Men tänk att du gjorde ett bra jobb som inte lät bebisen hamna i den vagnen. Det hade varit mycket dyrare om något hänt! *försöker trösta...*
  • s07

Säljaren skrev att vagnen är från gobaby.se som i sin tur visar en bild på en denim och kallar den för Svart..? Virrigt...

• s07

Jag mailade. Han påstår att den är svart m silverchassi. Och att den ser ut Som på bild. Men bilden är en denim- bad honom kolla text på etiketter (om det står 107 efter allt)- men inget svar. Så onekligen lite konstigt.

• s07

Haft kontakt m blockets kundcenter och de har tagit ner annonsen. Helt ok tycker jag för säljaren svarade bara fragmentariskt på mina frågor och ifall vagnen är äkta kan han beskriva den bättre o de kan ta upp annonsen igen. Är inte ett dugg road av sånt här men ser ogärna att barn körs i piratkopierade vagnar.

• s07

Arlene86- nja, jag tror inte det är en fakevagn, alla camhandtag vickar lite såsom du beskriver. Skrammel- behöver du smörja framhjulen kanske?

• s07

Det var inte meningen att skrämma upp alla  om piratkopior - har man haft en vagn i flera år och allt gått hyfsat låter det ändå som ett original! Klart att en äldre vagn blir lite repig och kantsött med tiden. 

Tror VERKLIGEN att kopieägare märker defekter så småningom - att de kärvar, inte fälls ihop så lätt som något nämnde etc. Jag frågade om repor tidigare för jag reagerade på att det blev synliga repor av mugghållare och paraply - jag har bara märkt att det blir ett visst "blankslitage" när man knäpper dessa av och på ofta, men de orsakar inga direkta repor. Därför tänkte jag på om själva aluminiumchassit var av en annan kvalitet, läs kopia. Men självklart får äkta Buggor riktiga repor om man går emot skarpa saker, metallkanter mm. 

• s07

Vet ni förresten om andra vagnar blivit kopierade? Urban jungle tex?

Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21