Inlägg från: Fröken Småland |Visa alla inlägg
  • Fröken Småland

Bugaboo-tråd nr 21

Pitufita skrev 2010-07-11 11:03:49 följande:
    Hej

Jag har en bugaboo gecko. Har lite funderingar:

Funkar cameleont klädseln till geckon? Tänkte mest på sufletten?

Framhjulen funkar dem från cameleont till gecko? Har fått för mig att jag sett ngn ha en gecko men med cameleont hjul där fram.

När jag låser mina främre hjul så drar vagnen åt vänster. Är detta ngn annan upplevt? Har inte testat att byta plats på hjulen än.

Om jag skulle sälja min gecko inköpt 2007 använd av 2 barn. Den har ståbräda, vinterhjul och transportväska, Hur mycket ska jag lägga ut den för? Kanske kan sälja transportväskan separat!
    Du fick aldrig något svar va? Måste vara värmen...

Ja, man kan med lite vilja få en Cameleonsufflett att sitta hyggligt på en Gecko. Men man måste först byta till Cameleons sufflettbågar och passformen är inget för den som är känslig! Alla framhjul passar mellan modellerna Gecko/Frog/Cameleon. Testa att byta plats på hjulen, det räcker ibland. Pris vill/orkar jag inte spekulera i, sorry
  • Fröken Småland

Oj, det var verkligen superbilligt, grattis! En sak bara; har du koll på om du är första ägare eller om Fruugo räknas som det och inte bara som mäklare? Annars kan det bli knas med garantin är jag rädd...

• Fröken Småland
    bohusbebis skrev 2010-07-17 10:57:26 följande:
    Det var trångt, men för 800 spänn mindre kan jag stå ut med det. Man "mjukar" nog upp den... Har testat den några gånger i och ur nu och det går lättare å lättare. Har inte provat att ta av sitsen ännu, kanske blir ännu lättare då. Vi har även en Phil&Teds och transportväskan där är ännu tightare. Tanken är väl att vagnen ska ligga stilla i vadderingen och inte hasa omkring...
    Aha, du har en transportväska till P&T? Jag har i säkert mer än en ett år efterlyst någon som har det då jag har en teori om att (åtminstone någon av) Buggorna borde passa i en P&T-väska och den kostar bara hälften så mycket. Kan du prova pretty please??? *lägger huvudet på sned och ser söt ut*
  • Fröken Småland

Bohusmamman: ah, du har provat! Fast att Bee inte får plats på höjden är inte så förvånande då den är jättehög ihopfälld. Däremot tror jag att de andra modellerna kan få plats men det återstår att se alltså *suckar lite* Otroligt att ingen av de butiker jag varit inne i (och kommit ihåg att fråga) inte har haft P

• Fröken Småland
    HugoochVilma skrev 2010-07-30 10:36:40 följande:
    hej hej tråden!Jag har precis blivit ägare till en (beg.) Bugaboo Camelon! JIPPI!Nu ska jag bara köpa en ståbräda till också. Har sett en modell där barnet kan sitta som på en stol - har någon koll på vad det är för modell, och var den kan köpas?
    ~*~*~*~*~*~* Älskade barn du är mig kär ~*~*~*~*~*~*~

Den heter Tiny Tot och finns att köpa hos familjetorget.
  • Fröken Småland

Om jag skulle haft 2,5 år mellan barnen skulle jag absolut köpt en dubbel-UJ och haft första halvåret så länge bebisen kan ligga i liggkorgen. Om man köper begagnat får man samma pengar tillbaka, eventuellt blir det vinst om man köper nu då vagnpriserna är väldigt låga under/efter semestern. Efter ett halvår kan storasyskonet antagligen stå på ståbräda.

Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21