• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • CB82

Många beställer från babyplus och moeders mooiste. Jag har beställt från Holland o leveransen är påväg :)

• acento
    druttendrutten skrev 2012-09-29 19:43:06 följande:
    Vajern på min CAM gick sönder i dag !!
    Någon som har ngt billigt tips?!
    Har ska jag klara mig utan !

Vajern gick sönder på våran också! Men sambon köpte en handbromsvajer på biltema för 15 kr och nått vajerlås (kolla mopedverkstäder eller dylikt) som han skruvade på!

Annars ska nog bugaboo själva börjat sälja reservdel för just vajern. Kostade runt 200 kr. Babyproffsen där vi bor har en reparationskille som kunde göra det åt oss också om vi ville.  
  • Casablanca

Hej. Vi kommer nog att köpa en begagnad Cam till vår nya bebis och nu undrar jag om det är något speciellt vi skall tänka på?

Vi kommer att testa att fälla ihop den och fälla upp den, och såklart kolla så bromsarna fungerar. Men är det någon annan funktion som kan vara extra bra att ha koll på?

Och hur ser man om det är ett fösta eller andra generationens chassi? Vill helst ha en lite nyare, 2nd gen, men är lite orolig för att bli lurad.

Hoppas att någon kan hjälpa mig! 

♥ Jag bloggar om tidig graviditet på tretillfyra.blogspot.com - Avslöja mig inte om du känner igen mig ♥
  • ialia
    Casablanca skrev 2012-10-04 16:23:01 följande:
    Hej. Vi kommer nog att köpa en begagnad Cam till vår nya bebis och nu undrar jag om det är något speciellt vi skall tänka på?

Vi kommer att testa att fälla ihop den och fälla upp den, och såklart kolla så bromsarna fungerar. Men är det någon annan funktion som kan vara extra bra att ha koll på?

Och hur ser man om det är ett fösta eller andra generationens chassi? Vill helst ha en lite nyare, 2nd gen, men är lite orolig för att bli lurad.

En sak att tänka på är att dom ska ha kvitto på vagnen för de finns en massa kopior
  • twistedtofit

Hej alla kloka bugaboo ägare! Jag har köpt en beg bugaboo Cameleon sen 2010. Jag har problem när jag ska reglera sittläget. De vita runda knapparna vill inte låsa och snäppa ut. Någon som haft det problemet? Hur kan man fixa det?

• sophiejennifer
    twistedtofit skrev 2012-10-04 19:20:00 följande:
    Hej alla kloka bugaboo ägare! Jag har köpt en beg bugaboo Cameleon sen 2010. Jag har problem när jag ska reglera sittläget. De vita runda knapparna vill inte låsa och snäppa ut. Någon som haft det problemet? Hur kan man fixa det?

Gå tillbaka några sidor i tråden så tror jag de gav tips på det där :)
  • RocketQueen

Skillnad på chassit kan du se på handtaget, är det vingmuttrar eller snäppfästen man justerar höjden med? De nyare har snäppfästen. Kolla så att hjulen är i bra skick och att den är enkelt att fälla precis som du redan tänkt. Sen behöver det absolut inte vara ett dåligt chassi bara för att det är äldre, många föredrar de äldre med muttrarna.

Kolla så att alla tygdelar är fräscha och inte mögliga eller så.

• RocketQueen

Och när det gäller kopior så är kvitto inget att lita på eftersom det kan vara ett kvitto från precis vilken annan vagn som helst. Här har du bästa tipsen för att undvika kopior blogg.alltforforaldrar.se/alltombarnvagnar/2012/03/varning-for-bugaboo-cameleon-kopior/