• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • eilenna78

En fråga till er som har haft mjukliftar i liggdelen, vilken är bäst? Jag hade en helt suverän sist som jag såklart sålde och som inte tillverkas längre. Så nu behöver jag lite hjälp av er! Vilken ska jag köpa?

Elias 07 **** Max 09**** Lilla Hoppsan 13****
  • FabulousMom
    TinkyWinky skrev 2012-11-06 08:05:14 följande:
    rekommenderar att inte fästa/hänga skötväskan på vagnen då det oftast sliter på dem utan om det går ha vagnen i varukorgen, o speciellt om du oxå ska ha ståbräda som mig så kommer stora barnet ej kunna stå där om väskan hänger där.. 

Är oxå på jakt efter en skötväska, men har ej betsämt mig för vilken, är sugen på en elodie " bild nedan", men den e såå dyr :/

O ang ståbräda, vilken passar till buggan o funkar bra? 

Sant, tänkte inte på att det inte funkar med ståbrädan!

Jag är helt nollställd när det gäller skötväska, vet inte alls vad jag ska ha.

Ang ståbräda har jag bara googlat.. Hittade en på Babyproffsens hemsida, den heter Bugaboo Wheeled Board och kostar 899 kr. Den passar till Cameleon och Bee+.
    - Pojke 2008 - Bebis 2013 -
  • TinkyWinky
    FabulousMom skrev 2012-11-06 23:55:12 följande:

Sant, tänkte inte på att det inte funkar med ståbrädan!

Jag är helt nollställd när det gäller skötväska, vet inte alls vad jag ska ha.

Ang ståbräda har jag bara googlat.. Hittade en på Babyproffsens hemsida, den heter Bugaboo Wheeled Board och kostar 899 kr. Den passar till Cameleon och Bee+.
    Ne skötväska e inte lättare o hitta ngn man gillar, iaf ej för mig då ja har visa krav ;) 

Ska kolla ang ståbräda.. Vet min syster hade en dyr ståbräda på sin vagn men de hjulen ville ej rulla när hon körde inne i affärer såjust då va den värdelös men annars funkade den.. 
    ★°☆Kewin 9/7-09 ★°☆°★ Bf 17/2 -13☆°★
  • Realmilla

Ni som har erfarenhet av Bugaboo
    Det som jag känner är en nackdel är de små framhjulen. Upplever ni att de fungerar bra att köra vagnen överallt med de små hjulen?

Eller är blir de som typiska paraplyvagnars hjul efter ett tag att de kör åt de hållet vagnen känner för och att man får jobbigt att styra vagnen?

Hörde att vinterhjulen inte är svängbara upplever ni det som negativt?
    Blir det tungt att köra vagnen?

Mitt barn beräknas komma i slutet av februari jag bor i södra Sverige där det inte alltid är snö. Klarar jag mig utan vinterhjul den första tiden?
    Går det att köra med vagnen i snö om man har små hjulen?

• ialia
    Realmilla skrev 2012-11-07 11:32:50 följande:
    Ni som har erfarenhet av Bugaboo
    Det som jag känner är en nackdel är de små framhjulen. Upplever ni att de fungerar bra att köra vagnen överallt med de små hjulen?

Eller är blir de som typiska paraplyvagnars hjul efter ett tag att de kör åt de hållet vagnen känner för och att man får jobbigt att styra vagnen?

Hörde att vinterhjulen inte är svängbara upplever ni det som negativt?
    Blir det tungt att köra vagnen?

Mitt barn beräknas komma i slutet av februari jag bor i södra Sverige där det inte alltid är snö. Klarar jag mig utan vinterhjul den första tiden?
    Går det att köra med vagnen i snö om man har små hjulen?

jag har inte testat vinterhjulen men är väldigt nöjd med vagnen i övrigt tycker att man tar sig fram bra. man kan ju vända styret och köra med dom stora hjulen fram om man skulle behöva de
  • sophiejennifer

Jag har testat vinterhjulen och de är grymma ute om det är snö eller mycket grus på vägarna - de små slits fort ut av den grus de lägger på asfalten om vintern. Vagnen är såpass lätt att det inte varit ett problem att vinterhjulen inte går att svänga, har de på om jag ska gå en skogspromenad också.

• CB82

Angående bugaboo ståbräda.
    Vet ni hur man får bort fästena från vagnen. Dom fästena där man sen klickar på ståbrädan. Är det bara att bända? Rädd att förstöra den. Har nya modellen