• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • Marika

Förresten, finns det vinterhjul till Bee också, eller är det bara till Chameleon?

• TinkyWinky

När bytte ni från liggdel till sittdel :)?? 

Funderar starkt på att köpa en bugga till nästa barn som är beräknat i februari  :)
    Har haft bugga innan men bara då med sittdel så vet ej hur liggdelen är.

Först va ja inne på en emmaljunga nitro med city korg men eftersom ja ej hittar ngn billig vagn och korg i "rätt" färg så lutar det åt en bugga då ja ändå vill ha denna vagn sen när lillebror ska byta till sittdel.

Sen vilken åkpåse har ni haft till nyfödd i liggdelen :)?? 

★°☆Kewin 9/7-09 ★°☆°★ Bf 17/2 -13☆°★
  • ialia
    Frusandberg skrev 2012-11-01 19:49:49 följande:
    Hej på er, Nu börjar det bli dags för oss att bestämma vilket babyskydd man ska ha och såklart ska det vara ett som funkar med min (vår) fina nya CAM 3 :) Vad har ni till er och varför är just det skyddet bäst? Jag tänker rent spontant att maxi cosi adaptrarna är minst att förvara och det lutar därmed åt en sån bilstol.... Vad tycker ni??
    jag har samma vagn och har dom adaptrana men har en besafe till. Valde den för att den är den säkraste stolen
  • FabulousMom

Har köpt min första Bugaboo (Cameleon) till lillebror i magen och är nu dels på jakt efter en ståbräda och dels efter en skötväska, till att börja med. Kan man använda alla typer av skötväskor till och hur fäster man dem i så fall? Vad rekommenderar ni för skötväskor till?

- Pojke 2008 - Bebis 2013 -
  • TinkyWinky
    FabulousMom skrev 2012-11-05 23:04:36 följande:
    Har köpt min första Bugaboo (Cameleon) till lillebror i magen och är nu dels på jakt efter en ståbräda och dels efter en skötväska, till att börja med. Kan man använda alla typer av skötväskor till och hur fäster man dem i så fall? Vad rekommenderar ni för skötväskor till?
    rekommenderar att inte fästa/hänga skötväskan på vagnen då det oftast sliter på dem utan om det går ha vagnen i varukorgen, o speciellt om du oxå ska ha ståbräda som mig så kommer stora barnet ej kunna stå där om väskan hänger där.. 

Är oxå på jakt efter en skötväska, men har ej betsämt mig för vilken, är sugen på en elodie " bild nedan", men den e såå dyr :/

O ang ståbräda, vilken passar till buggan o funkar bra?

★°☆Kewin 9/7-09 ★°☆°★ Bf 17/2 -13☆°★
  • bringa

Trodde jag ville ha en uj men så igår var jag och kände på olika Buggor. Eftersom jag inte handlar nytt i första hand kollade jag genast Blocket. Det fínns ju flera hundra till salu! Nu blev valen ännu svårare men kan konstatera att det finns mycket att välja på och väldigt dåligt andrahandsvärde. Nu ska jag bara bestämma mej för VAD jag vill ha.