• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • straw2008
    MrsL skrev 2012-10-08 18:10:45 följande:
    Hej!Är intresserad av att köpa en Bee men undrar vad som skiljer den "gamla" bee:n och bee+. Är inne på att köpa en begagnad att ha som extra vagn till minstingen först och främst .Vilka är nackdelarna med den gamla modellen? Vad är det som är bättre med den nya som motiverar prisskillnaden på begagnade? Lutar mot en bee+ men vill veta att den är bättre än den gamla då den blir dyrare!  
    Elliot 4/9-09 Edvin 20/3-12

Vi har haft både nya o gamla, jag gillar gamla bättre !! Visserligen kan man höja o sänka ryggen på nya, men gamla vagnens längd är som nya vagnens då den är på max utfälld (man kan alltså bara göra vagnen mindre inte större). Det satt vingar på gamla beens sittdel, på själva tyget alltså. De saknar jag då vi alltid tappade saker på nya been, de liksom föll igenom. Tygerna är lättare att ta bort på nya, samt att det finns massa färger som inte fins på gamla!! På gamla kunde man stoppa in en liggkorg o ha vagnen från start, det kan man förvisso på nya oxå men den ä rså vid att liggkorgen bara fladdrar omkring, samt att ryggstödet inte har helt plant läge så liggkorgen ligger inte bra. Lättare att fälla ihop nya !!
    Ett barn ska jag ha när jag blir stor med smala ben o mjuka skor....
  • Kronärtskocka
    RocketQueen skrev 2012-10-05 08:41:40 följande:

Och när det gäller kopior så är kvitto inget att lita på eftersom det kan vara ett kvitto från precis vilken annan vagn som helst. Här har du bästa tipsen för att undvika kopior blogg.alltforforaldrar.se/alltombarnvagnar/20.../
    Det är en bra länk! Hur kvitton ser ut varierar dock från butik till butik. På vårt kvitto framgår vilken vagn och vilken färg det är kunden har köpt, är det ett sådant kvitto är det hyfsat tryggt för en begagnad kund att köpa i andra hand.
  • Hjärtefröjd

Nu har jag mejlat några Holländska nätbutiken för att kolla prisläget, och jädrar vilken skillnad det är. Det Bugaboo-paket jag plockat ihop (bas, klädsel, terränghjul, bugghållare och skötväska) kostar över 12 000 kr i Sverige, men bara 8500 kr (ink frakt)  från Baby Plus i Holland.

• Peak
    Hjärtefröjd skrev 2012-10-10 12:23:32 följande:
    Nu har jag mejlat några Holländska nätbutiken för att kolla prisläget, och jädrar vilken skillnad det är. Det Bugaboo-paket jag plockat ihop (bas, klädsel, terränghjul, bugghållare och skötväska) kostar över 12 000 kr i Sverige, men bara 8500 kr (ink frakt)  från Baby Plus i Holland.
    skickar de till Sverige? Finns inte med i listan när man ska välja land?
  • Kronärtskocka

Nu har jag glömt:

Om en av de vita sockerbitarna på bumperbaren går sönder- går de byta ut eller är det bara att kassera bumpern då?

• Frusandberg

Nu har jag fått min cam 3 från Baby Plus! De skickade den i fredags och i morse kom den med postbil :)) Har en liten fråga som poppade upp i mitt huvud när jag monterat klart den:

finns det däckskydd som passar?? Finns ju till andra vagnar som vi haft och det har varit toppen året runt! Ööönskar att någon svarar ja ;)

Tack och hej!

• Hjärtefröjd
    Frusandberg skrev 2012-10-16 12:08:44 följande:
    Nu har jag fått min cam 3 från Baby Plus! De skickade den i fredags och i morse kom den med postbil :)) Har en liten fråga som poppade upp i mitt huvud när jag monterat klart den:
    finns det däckskydd som passar?? Finns ju till andra vagnar som vi haft och det har varit toppen året runt! Ööönskar att någon svarar ja ;)

Tack och hej!
    Jag har inte sett det som originaltillbehör, men borde det inte funka med vilka som helst (i alla fall när man har terränhjulen på vintern), typ: http://www.barnbutiken.net/hjulskydd-p-170-c-210.aspx