• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • Casablanca

Tack för svaren!

Nu känns det som jag letat överallt, men jag hittar ingen info på vad liggdelen väger? Är det någon som vet?

Överhuvudtaget att hitta info på Bugaboos hemsida tycker jag är väldigt svårt.... 

♥ Jag bloggar om tidig graviditet på tretillfyra.blogspot.com - Avslöja mig inte om du känner igen mig ♥
  • twistedtofit
    Galia skrev 2012-08-27 22:25:13 följande:
    puffar för min fråga och undrar även om ngn haft en annan ståbräda än Bugaboos egna? 

Vi har en buggyboard maxi och den funkar så bra!! Min syster har en easyrider!
  • Höghus

Lillefoot: det beror på vad man är ute efter. Vet många som gillar UJ pga att den är skön att köra men har valt bort den eftersom liggdelen är jättetrång och sittdelen bara kan köras med barnet vänt bort från föräldern vilket inte är så bra.

• lillefoot
    Höghus skrev 2012-10-06 13:22:33 följande:
    Lillefoot: det beror på vad man är ute efter. Vet många som gillar UJ pga att den är skön att köra men har valt bort den eftersom liggdelen är jättetrång och sittdelen bara kan köras med barnet vänt bort från föräldern vilket inte är så bra.
    Det är mest dom tre för - nackdelar jag har med våran UJ. Jag känner oxå att UJ är bra i ojämn terräng, tex i skogen och tycker väl att den passar oss bäst. Men bugaboo är så fasligt snygg och man kan ha barnet mot sig i sittdelen. Jag tycker om våran vagn men jag är inte HELT nöjd. Sen är jag rädd för att bli av med den för en annan som jag kanske inte känner mig helt nöjd med heller. 
  • MrsL

Hej!
    Är intresserad av att köpa en Bee men undrar vad som skiljer den "gamla" bee:n och bee+.

Är inne på att köpa en begagnad att ha som extra vagn till minstingen först och främst .Vilka är nackdelarna med den gamla modellen? Vad är det som är bättre med den nya som motiverar prisskillnaden på begagnade? Lutar mot en bee+ men vill veta att den är bättre än den gamla då den blir dyrare!  

Elliot 4/9-09 Edvin 20/3-12
  • Höghus

StaffenAssar: kolla tradera. Eller googla. Har sett flera som syr upp.

• AnitaAndersson
    MrsL skrev 2012-10-08 18:10:45 följande:
    Hej!
    Är intresserad av att köpa en Bee men undrar vad som skiljer den "gamla" bee:n och bee+.

Är inne på att köpa en begagnad att ha som extra vagn till minstingen först och främst .Vilka är nackdelarna med den gamla modellen? Vad är det som är bättre med den nya som motiverar prisskillnaden på begagnade? Lutar mot en bee+ men vill veta att den är bättre än den gamla då den blir dyrare!  
    Jag hade den gamla Bee vagnen och där krånglade bromsarna ( vilket är fixat på Bee+ ).
    * Ryggdelen på Bee+ går att höja och sänka i takt med att barnet växer ( inte bara sittdelen som bara gamla Bee har ).
    * Sittdelen på Bee+ är bredare vilket ger bättre plats för barnet.
    * Även Suffletten är annorlunda utformad på Bee+ för bättre plats. 

Så jag tycket garanterat att du ska köpa den Bee+ för den har blivit mycket bättre från den första! :) I allafall vad jag tycker.
    Det kanske är någon som har andra kommentarer om skillnader mellan dom vagnarna :) ?     
  • Elvis Mamma

Har både en CAM och en UJ å måste säga att jag älskar bägge lika mycket! Dom är så bra på olika sätt