Inlägg från: Asereht |Visa alla inlägg
  • Asereht

Bugaboo-tråd nr 21

Var det en Frog liggdel på? Med det quiltade fodret Isf borde det vara en frogram. Cammens ram är lika bred men fem cm längre. Basen kan vara väldigt tight att få på.

• Asereht
    Tant Pruselius skrev 2011-03-02 09:33:35 följande:
    Nu står jag här och ska plocka i sär vagnen för regngöring... hur h-vette får man bort suffletten? och sittedelen är inte alls lätt att få bort från ramen...
    hur mkt kan man ta i utan att nått går sönder......
    och hur tvättar jag nu då 30grader inge sköljmedel???
    Och ramen och bygeln med diskmedel och svamp? duscha chassit ?!....

nybörjare !
    Ta bort sufflett och sufflettpinnar först, du behöver ju inte ta bort fästena om du bara ska stuva om. Såg du att du fått svar i andra tråden.
    Tistel med fem ♥ sticklingar ♥   Blogg: www.stickig.se
  • Asereht
    AnPa skrev 2011-03-02 09:49:17 följande:
    Glömde chassit! Duscha av och gnugga med gul svamp eller trasa. Diskborste är bra till hjulen! Det brukar fastna massa hårstrån i swirvelhjulen (fråga mig inte hur) jag använde nagelsax och pincett och det tar en j*vla tid att få bort
    Sprättare för sömmar är superbra att få bort hår och skit med.
  • Asereht
    AnPa skrev 2011-03-02 09:53:21 följande:
    DET var ett bra tips! Jisses vadjsg svurit närjag kämpat med dessa hårstrån :P Har saknat något vasst som kommerin hela vägen. Tänk hur fantastisk den här tråden är
  • Asereht

Jag saknar liggdelen, jag tycker att buggan är så sjukt snygg med liggdel och inte fullt lika snygg med sittdel.

• Asereht
    gavagai skrev 2011-03-03 14:40:49 följande:
    Nu kommer jag med ännu fler frågor här. Är det någon skillnad mellan gamla vagnar och nyare, om de är i samma modell, frog t.ex., så att det alltså finns andra funktioner på t.ex. frog 2004 än på 2003?
    Nej, inte vad jag vet iaf.
  • Asereht
    gavagai skrev 2011-03-05 10:53:08 följande:
    Hur överlevde man innan internet fanns? Jag kommer att ha så många frågor till er om min frog! Jag hoppas att ni inte tycker att jag utnyttjar er för mycket. Bara jag sätter mig in i hur allt funkar så ska jag förhoppningsvis kunna vara till nytta i den här tråden så småningom också. .

Med till min frog följde det en extra suflett och toppklädsel(?), men de är till Cameleon. Jag funderade en hel del på hur man ändå kanske skulle kunna använda sittdelsklädseln till froggen också, men kom inte på något bra sätt. När jag googlat lite har jag förstått att froggen inte har utbytbara sittdelsöverdrag, eller hur? Finns det ändå något sätt att fixa sådana? köpa? sy? Ni som har/har haft frog, har ni kommit på något bra sätt att ändå "pimpa" sittdelen, utan att köpa en helt ny sittdel?
    Topklädslar för Cameleon passar även Frog.
    Sittdelsbaser för Cameleon passar även Frog.

En del tycker att de sitter lite säckigare på Frog än på Cam men jag som bara har en Frog tycker att de sitter väldigt bra.

För att använda cameleons sufflett på frog så behöver du byta fästen till cameleons sufflettfästten då sitter suffletten bra, men om du fick med camsufflett så kanske det redan är camfästen också.

Jag har både camsittdel och camtoppar till min frog och kör i uteslutande camsuffletter. Jag har även ahft cams liggdel. Kika in i mitt galler i eller i bildtråden och kika så ska du se att det går så bra så.
  • Asereht
    gavagai skrev 2011-03-05 15:14:37 följande:
    Eller kanske var det bara sittbasen man kunde använda från cammen till froggen? fast jag tycker mig ha läst någonstans också att det t.o.m. går att sätta en cam-ram på en frog-vagn?
    Topparna går också utmärkt, nu har jag inte någon top i närheten (har bara ahft en på under ett tag då det blir lite kaka på kaka med åkpåsen) så vilken kardborre menar du?
  • Asereht
    Asereht skrev 2011-03-05 15:20:36 följande:
    Topparna går också utmärkt, nu har jag inte någon top i närheten (har bara ahft en på under ett tag då det blir lite kaka på kaka med åkpåsen) så vilken kardborre menar du?
    Glöm det, jag kom på vad du menar. Eftersom man sätter rumpdelen på sittdelstoppen under plattan på basklädseln så har jag inte ens brytt mig om kardborren. den sitter ju som gjuten även utan kardborre.
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21