Inlägg från: Asereht |Visa alla inlägg
  • Asereht

Bugaboo-tråd nr 21

Tant Pruselius skrev 2011-04-12 08:14:45 följande:
    Röstar för samma som frk S - röd bas och rosa on top tok fint. Inte så förtjust i sand * duckar för ruttna tomater* och brunt känns rätt höstigt... Men rött l love !!!
    Sand är fint! 'hytter med fingret* Mycket mycket finare än tråkgrå.

Rött är alltid rätt men eftersom brion är helröd känner jag behov av att ha annan färg på buggan.
    Tistel med fem ♥ sticklingar ♥   Blogg: www.stickig.se
  • Asereht
    AuroraBorealis skrev 2011-04-12 12:20:49 följande:
    Hej på er! Jag har fått tag på en begagnad CAM men tyvärr saknas en "stagpinne" i ena änden av liggdelen. Kan man köpa nya någonstans?
    Linjal, sked eller något annat som får plats och stagar upp. En fullkomligt onödig investering tycker jag. *s*
  • Asereht

Jag har heller aldrig gillat parasoll, till någon vagn. Kör heller med solskyddsnät eller skärm. Parasoll är i vägen, måste flyttas och får luft under sig. *ogillar starkt*

• Asereht

Idag ska jag klä om froggen och så ska den pyntas med nytt bygelskydd som jag fick för mig skulle vara snyggt till omklädningen. Sen ska vagnen ut och luftas på weekendtripp.

• Asereht

Frk S - Maken tog med hjulet till cykelhandlaren som bytte slang och pumpade upp och kollade så allt var ok. Så nu är det som nytt igen.

Froggen kändes som lämpligaste valet eftersom det förmodligen kommer sovas en del i den. Vi ska ju inte packa så mkt och då känns happyn lite stor och klumpig. Bee är trevlig men froggen är bekvämare för lilleman när han ska åka länge.

• Asereht
    gavagai skrev 2011-04-20 13:33:10 följande:

Du/ni som virkar bygelskydd, virkar ni bara ett långt "rör" eller gör ni det böjt redan när ni virkar på något vis? Samma fråga om man gör skyddet av tyg; om man bara gör ett rör, så blir det väl skrynkligt där bygeln böjer sig?

Smaksak, virkar man eller stickar så blir ju själva arbetet elastiskt och formar sig. Jag gör basen rak men jag har iofs inget mönster utan har gått efter eget ur huvudet med inspiration av sånt jag sett på nätet.  Jag gör mina egendesignade blommor också.

Har aldrig sytt något så jag kan inte svara på den.
  • Asereht

Duntoffla, om det inte ligger under mönster i mitt galleri så kan jag maila dig mått på oth dyna när jag kommer hem ikväll. Inboxa mailadressen Isf.

• Asereht
    apanssonsmamma skrev 2011-04-27 10:41:34 följande:
    Dragit men är övertygad om att hon råkat tvätta den i 40 eller mer så den krympt lite men tillräckligt för att inte få på plats.

Den räcker inte ens ner med remmarna till där "pluttarna" är  hur mycket jag än dragit på tyget upptill.

Får ringa henne idag o se om jag kan få lämna tlllbaka den.. :(
    Känns skittrist för i övrigt va vagnen i fint skick.

Det går inte o köpa lösa sittdelar vad jag förstått det, eller? 
    Sittdel=sittdelsbas.

Går att köpa löst men som Frk S skrev så ser det ju normalt ut. Första gången ajg skulle på med en sittdelsbas så höll jag på att börja grina. Jag var också helt övertygad om att basen var för liten för ramen.Maken fick ta i sen och gu vad rädd jag blev att han skulle paja hela skiten men på kom den. Numer så fixar jag det själv genom att ställa den på högkand och pressa med knät.
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21