Inlägg från: Asereht |Visa alla inlägg
  • Asereht
    the baby skrev 2011-04-27 22:56:40 följande:
    annat82 skrev 2011-04-27 22:49:17 följande:
    Kan man inte?
    Haha, jo, kanske man kan, men det känns lite sådär att ha en Bee som "sommarvagn" när ens "vintervagn" inte ens är en bra vintervagn. Jag gillar ju verkligen våran Cam, men den kändes ju inte direkt lätt och smidig efter att jag provat Bee.. Kan barn sitta längre i Bee? Kanske bättre att byta till Bee och köpa en sunk-vinter-vagn? Nästa vår kanske min tjej ändå är för stor för Camen? Hon är rätt stor. Äh, jag vet inte.. nu försöker jag bara motivera ett byte för mig själv. Måste nog fundera lite. Glad Och jag gillar ju att gå promenader på grusvägar också, funkar det ens med en Bee?
    Jag kör visserligen Frog men har en Bee OCH en vintersunkvagn. Man kan inte ha för många vagnar och definitivt inte för mkt tillbehör! *sådeså* Dessutom har de olika vagnarna sina olika kvaliteter som passar vid olika tillfällen.

Skulle min man någon gång (orka) opponera sig så brukar jag visa honom Fröken Smålands (min idol och förebild) bildgalleri. Då återgår han till sitt.
    Tistel med fem ♥ sticklingar ♥   Blogg: www.stickig.se
  • Asereht
    Tant Pruselius skrev 2011-04-27 23:02:48 följande:
    *pekar på Frk S* Jag visar alltid bilderna från henne när sambon börjar sucka över alla tillbehören och vagnarna (bara 3, 5 st ju) då framstår jag ju som ingenting....

på frk S
    *gilla*
  • Asereht
    LHUF skrev 2011-04-28 08:30:45 följande:
    Så det är bättre att köpa ett solskydd från axel och ida istället för buggans egna?  passar axel och ida på liggdelen?

Det funkar men ärligt talat så gillar jag inte det. Jag kör med en sån där skärm man sätter på suffletten istället men iv har ju inte liggdel längre och min minsting är ett år.

Skulle jag ha idag skule jag hellre kolla efter ett mjukt spf-nät för axel och idaskyddet känns som plast, stelt och otrevligt och inte vidare följsamt. Sen tycker jag att det är svårt att få det att sitta bra och  tätt när barnet sover.
  • Asereht
    the baby skrev 2011-04-28 09:11:39 följande:
    Haha, ja min sambo har ett rätt dyrt fritidsintresse som jag skulle kunna åberopa också i så fall... Som han är väl medveten om också. Glad 

Om man ska hålla koll på Blocket, vad är ett bra pris för en Bee +? Och hur ser man egentligen skillnad på en classic och en plus? Finns det någon detalj man kan kolla på på bilderna, om det inte står? 
    Gamla bee har "vingar" dvs tygklädda skivor på sidorna vilket plus inte har. Gamla bees sufflett är längre och går längre fram än nya. Annars vet jag inte. Jag har den gamla been.
  • Asereht

Jag förtydligar att min vintersunkvagn (även hemma på landetvagnen) är en Brio Happy som inte är det meinsta sunkig.

• Asereht
    LHUF skrev 2011-04-28 09:41:33 följande:
    Ok, såg en bild på liggdel med Axel och Ida skyddet och det såg ut att funka. Men det känns lättare att vika ihop än buggand egna?

Med dottern hade jag parasoll och sedan en solsuflett från teutonia, sedan la vi tunn filt på benen
    Det funkar absolut, jag hade det på liggdelen men jag gillar det inte speciellt materialmässigt och jag tycker det är lite svårt att få det tätt iom att det inte är så följsamt. Det blir inte jättestort ihopvikt ungefär som ett regnskydd. Buggans egna ahr jag ingen koll på och kan inte jämföra med.

Det bästa solskydd jag haft är en skärm man sätter över suffletten (Seatshade) sedan satte jag ett vanligt klassiskt myggnät över det som skyddade mot insekter. Funkar på bilstolen med.

www.barniallt.se/nya/butiken.cgi%28Avd+tillbehor+Nothing,Manuell%29+%28P+071115175041%29
  • Asereht
    LHUF skrev 2011-04-28 10:41:34 följande:
    Tack för tipset, ser ju bra ut.  Men det blir bra på liggdelen också? Solen kommer inte ned i vagnen då?  tänkte sufletten på buggan är ju rätt högt ifrån själva liggdelen, men får nog prova i butik..
    Fördelen med en sådan är att man kan flytta den så den kommer långt ut/fram eller längre bak efter behov. Jag använde min både på buggan och på brion i somras och sätter man den långt fram så skyddar den hela liggdelen i princip. Det blir som ett skuggande soltak.
  • Asereht
    Sweetheartno1 skrev 2011-04-28 20:31:43 följande:
    Då kanske den inte fungerar till camen ?! För Easywalkern är det väl mindre liggdel på  ? 
    Nu har inte jag min Easywalker kvar men jag tyckte nog att liggdelarna var rätt så likvärdiga på dem. EW är mkt större än Uj:s iaf.
  • Asereht
    Joddan skrev 2011-04-29 08:29:34 följande:
    Ska på överburenhetskontroll idag. Och se vad den lilla prinsessan väger . Hon var beräknad till 4100 på Bf, så man undrar hur mkt hon kan tänkas lägga på sig till nu .
    En liten (stor) majblomma vore inte fel
    Vi hoppas att hon inte lagrar allt för mkt då.

Jag gick över 11 dgr med min första, det var drygt! Hon vägde 3720 g när hon kom. Överburenhetskontroll var nog inte uppfunnet då för sånt fick jag inte gå på. Drömmer
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21