Inlägg från: Asereht |Visa alla inlägg
  • Asereht

Bugaboo-tråd nr 21

thisissarah skrev 2011-05-11 09:22:02 följande:
    Behövs sittdyna?
    Smaksak. Jag är en sån som gillar dynor.
    Tistel med fem ♥ sticklingar ♥   Blogg: www.stickig.se
  • Asereht
    thisissarah skrev 2011-05-11 09:28:55 följande:
    Men annars så klarar de sig utan? Tänkte om sittdelen är hård.
    Det funkar bra utan också, men jag tycker det är praktiskt med dyna för dels är det skönt att sitta på och dels är den lättre att ta ur och skaka av eller tvätta vid behov. Sen är det lite uttsmyckning också. Men många kör ju utan så testa och känn efter hur ni upplever behovet.
  • Asereht

Det ska finnas mönster mått under mönster i mitt galleri om jag inte tagit bort det. Kan inte se via mobilen.

• Asereht
    Honey1982 skrev 2011-05-11 13:24:55 följande:
    Är det nån som har Bugaboo:s eget myggnät? Är det bra eller finns det andra märken som också passar?
    Föredrar ett universalmyggnät då det täcker mer/bättre än buggans egna.
  • Asereht
    gavagai skrev 2011-05-15 12:34:01 följande:

O.k. Nu ska vi se. Mina frågor... (Börjar förresten oroa mig över att allt jag köper är fejk nu när jag läser den här tråden och dessutom tycker att grejer jag köper begagnat verkar konstiga. Svårt att veta när man inte är expert. Bra att jag har er att fråga. Glad)

Först undrar jag om "plastskenan" i liggdelen verkligen ska sticka upp så här som på bilden. Ni kan se "skenan" på båda bilderna.

Du får rucka lite på pinnarna så de kommer ända ned, det är en söm/ficka som de fastnar i så testa igen tills de kommer ned. De ska inte sticka upp.

Öglorna i liggdelen är ifall man har sele på barnet, många börjar ju sitta upp lätt i liggdelen med kudde innan man byter till liggdel (vi gjorde så tex).
  • Asereht
    gavagai skrev 2011-05-15 14:12:52 följande:
    Men pinnen är redan längst ner i fickan. Den är helt enkelt ett par cm längre än fickan. Märkligt?
    Är du helt säker, för det där hände mig också första gången och sedan efter att jag hållt på och testat ur och i ett par ggr så fick jag den ända ned. Både i froggens och cammens liggdel. Ingen pinne som sticker upp.
  • Asereht
    mammageno skrev 2011-05-13 22:30:04 följande:
    Det finns ett ställe nu där vi kan byta saker med varandra, Pma mig eller sjukhus mamman. )
    Har pm:at tidigare men har inte fått svar.
  • Asereht
    gavagai skrev 2011-05-15 14:29:58 följande:
    Storleksjämförelse pinne och ficka. Är inte pinnen för lång för fickan? eller tänker jag fel på något vis? (och på alla bilder ser det ut som om jag saknar fingrar; det gör jag inte Skrattande).
    Jag har ju ingen liggdel kvar så att jag kan kolla men mina pinnar stack inte upp sådär mkt som du visade på din bild.
  • Asereht

Jag har buggans egen men har int ehunnit använda den så mkt. Hr läst om stödstrumpe/nylonstrumpevarningen men tycker inte att den är så illa faktiskt. Bättre än förväntat. Men vi har inte hunnit ha den över sommaren än så hur den funkar i värmen vet jag inte än.

Jag tycker den påminner om en tempurmadrass, själva innermaterialet är behagligt formande. Ytmaterialet är lite åt nylonhållet men inte alls så obehagligt som väntat. Mjuk och skön. Det finns ju massor av syntetunderställ som andas och leder bort fukt så det kan nog funka med dynan också.

Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21