Inlägg från: Asereht |Visa alla inlägg
  • Asereht

Bugaboo-tråd nr 21

mammageno skrev 2011-05-16 12:28:58 följande:
    Det är vi: du jag o mamsens! hade inte du många sufflor med? beroendeframkallande .... Jag gjorde ju en egen suffla men har inte kantbandat och sytt hål för knopparna, tyget var lite svårarbetat.

Jag la ju in min rosa suffla+ dyna på blocket och skulle tvätta dynan, och då färgar ngt i tråden ur sig lite svagt gult!?!! Så de två som var intresserade fick ingen (kan inte sälja den så) men bara sufflan verkar vara mättat på marknaden... har ifs inte ngn brådska alls så det spelar noll roll
    Jo jag har många suffletter , elelr fyra då. Svart, röd, blå och gul. Gul kom med vagnen och så köpte jag röd och blå från Barnbutiken i Heron när de sålde ut sen köpte jag den svarta i nyskick på Tradera för en billig peng. Mina sufflor har varit så pass billiga i inköp att jag blivit snål där.
    Tistel med fem ♥ sticklingar ♥   Blogg: www.stickig.se
  • Asereht
    mammageno skrev 2011-05-16 12:32:42 följande:
    Jag vill ha en khaki med, såg en på blocket nu innan....:-P
    Jag tycker det hade varit sååå fint med en gräsgrön!!
    Funderar på att minipimpa en suffla med ett annat kantband, ?
    Grön hade varit snyggt eller tokorange! Jag är inte så förtjust i khaki, det har ju legat en på T länge men det är som sagt inte min färg.
  • Asereht
    Lille Mammsen skrev 2011-05-16 12:42:46 följande:
    Missade rea på suffletterna...va kostade dom där då (kommer säkert bli avis som f-n)  Hoppas på att slippa behöva jag sufflett nu....kan inte mina dyka upp nu 
    När jag köpte så kostade röd och blå 199 kr styck, jag snodde typ den sista röda och den näst sista blå då. Sedan sänkte de priset till 149 och ända ned till 99 har jag för mig men då var det bara khaki kvar.De sista kanske tom gick ännu billigare.
  • Asereht
    mammageno skrev 2011-05-16 12:49:05 följande:
    Hittar inte den.. Men vill inte ha en ful...:-S
    Den var borta. Mammsens skrev att den var solblekt och då var den ju iget att ha iaf för det priset.
  • Asereht

Samma här, min man bryr sig inte ett dugg om vilken färg vi har på vagnen. Vill jag ha rosa så kör jag rosa. Grabbarna är ju fortfarande grabbar och huvudsaken är att de har det bekvämt.

• Asereht
    mallabralla skrev 2011-05-17 23:14:14 följande:
    Vilken barnvagnsväska passar bäst till cammen?
    Smaksak och beroende på hur man tänkt hänga den. jag har en Gaia & ko som jag älskar. Hänger den i krokar på styret, hänger perfekt. jag har även en Urbanna bag som jag hänger på samma sätt. Funkar utmärkt.
  • Asereht
    Ung Blivande Mamma 2010 skrev 2011-05-18 17:21:00 följande:
    Jag fick samtal från butiken jag beställde klädsel nu till vagnen,
    dom hade en plommon bas + korg och resten tog jag rosa,
    någon som vet hur plommon färgen ser ut? skulle vara som den nya
    lsd något sa hon :)
    Frog? Plommon är isf den som heter Aubergine:

is01.thegumtree.com/image/extrabig/58023317.jpg

farm5.static.flickr.com/4085/4982488249_dee7f1cbc2.jpg

www.orangedove.net/images/525_bgb-1.jpg
  • Asereht
    Ung Blivande Mamma 2010 skrev 2011-05-18 17:33:46 följande:
    den ser ju röd ut :O hon sa det var ljus !
    Som på den nya fina färgerna som kommit ut till cameleon ?

Förresten är det någon/några här inne som gett sig på att sy egna klädslar till buggan?
    Den är typ vinrödlila. Ser lila ut på en del bilder och rödare ut på en del.
  • Asereht
    Ung Blivande Mamma 2010 skrev 2011-05-18 17:41:55 följande:
    men den ser inte alls ut som dom nya cameleon ?
    Kolla hemsidan.
    Jag har sett de nya färgerna till cam live och jag skulle nog inte kalla det för samma färg utifrån vad jag sett men så har jag inte sett så ånga aubergine live heller. Utgår man från bilder så tycker jag inte alls att det är likt iaf.
  • Asereht
    Ung Blivande Mamma 2010 skrev 2011-05-18 18:56:42 följande:
    vad för sida?

ÄR det någon som vet hur man syr egna klädslar till buggan? :)
    Det beror på vad du menar med klädsel, top och sufflett? Det är många som syr sånt.
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21