Inlägg från: Asereht |Visa alla inlägg
  • Asereht

Bugaboo-tråd nr 21

Nifelheim skrev 2011-05-18 20:20:04 följande:
    Jag tycker absolut att de Aubergine-färgade frogar jag sett har varit mer vinröda än plommonlila.
    Då är det inte bara jag som tycker det. *pustar ut*
    Tistel med fem ♥ sticklingar ♥   Blogg: www.stickig.se
  • Asereht
    Armani skrev 2011-05-25 11:18:09 följande:
    Hur var det nu då med Bugaboo´s egna sittdyna, är den ngt att ha? Är den bra på att leda bort fukt? Skulle vara kanon att ha något i vagnen i sommar som lilleman inte blir sjöblöt av direkt... Vet att ämnet varit uppe tidigare, men minns inte vad som sas då riktigt Skäms

Sen en fråga till, är det nån som har någon bild på en cam/frog/gecko med brun bas med sittdyna i? Färgen på dynan spelar mindre roll, bara nyfiken på vilka fäger som passar Tungan ute
    Frog med brun cambas och gul dyna.

Vi har inte hunnit använda dynan över sommaren än så jag kan inte svara på huruvida den leder bort fukt eller om barnet blir svettigt. Men de ggr vi använt den hittills har jag inte haft något att klaga på. Jag tycker faktiskt om dynan, funderar på att skaffa en till i annan färg.

http://www.familjeliv.se/hem/asereht/gallery/phpfnjihb.jpg
  • Asereht
    LHUF skrev 2011-05-25 12:13:54 följande:
    man bör ha en madrass i sittdelen?  det följde inte med någon i vårat köp på blocket.

Madrass i sittdelen?
  • Asereht
    Lindadjo skrev 2011-05-25 11:54:07 följande:
    Asereht, den ääääär så fin! Hela vagnen alltså, och gula dynan är ju pricken, tillsammans med bågskyddet, över i:etHjärta
    Jag tyckte dynan kändes mysig när jag klämde på din, lite tempurmadrass över den
    Ja visst påminner materialet/stoppningen om tempur.

Ja visst är den fin! Solig Men den känns ju lite höstig i det utförandet, speciellt med den matchande virkade filten. *s* Men snart så kan jag somra till det lite med annan färg.
  • Asereht
    LHUF skrev 2011-05-25 13:43:38 följande:
    menar sittdyna 
    Sittdyna är en smaksak, jag tycker det är trevligt för barnet att sitta på + att det är lätt att ta ur och tvätta, men som sagt är det en smaksak.
  • Asereht
    LHUF skrev 2011-05-25 13:56:30 följande:
    ok, kanske skall köpa en sådan när sittdelen skall användas.

fin blogg du hade säljer du sådana bygelskydd? 
    Tack!

Händer ibland att jag säljer men nu har jag fullt upp fram till sommarlovet med klassaktiviteter och studentförberedande.
  • Asereht
    Miss Daisy skrev 2011-05-26 15:09:57 följande:
    Jag håller på att bli galen över att jag inte kan välja vagn. Jag vill ha en nätt vagn som jag kan åka buss in till stan med. Samtidigt så bor vi lite lantligt och det finns en hel del grusvägar här. Jag har också en storhund som jag tar långpromenader med.

Som jag ser det:
    Nackdelen med swiften är som sagt att den inte går och ha framåtvänd och att om det inte finns nått sätt att utnyttja eventuell garanti i sverige. Nackdelen med buggan är att den ser plastigare ut, svårare att fälla ihop, och inte svängbara terränghjul (menar alltså vinterhjulen). Jag vill ju gärna kunna köra med en hand när jag är ute och promenerar på grusvägarna med vovven.
    En fördel med buggan är att den har tvåårsgaranti även om man köper vagnen i USA, vilket vi tänker göra.

Vad tror ni blir bäst för mig? Är buggan tillräckligt robust?
    Nu duckar jag för ruttna tomater och säger kika på Mutsy 4rider, svängbara stora lufthjul och vändbar. Smidig sak faktiskt och inget billigt smäck. Smidigheten hos en bugga men mer terrängvänligt typ UJ/Swift.
  • Asereht
    Liten Mjau skrev 2011-05-26 21:52:43 följande:

Dessvärre väldigt ful

Go bugga+extra terrängvagn!!

Vi köpte en gammal teutonia att ha hemma som även fick funka som snövagn när det var som värst. Kom över en på blocket för 250:-. Denna gången har vi en babytravel amsterdam som terrängvagn. Får se om det funkar. Jag är inte så mycket för framåtvända vagnar till små barn.

Jag tycker den är cool faktiskt och så har den många smarta finesser. Kollade in den på barnmässan.
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21