Inlägg från: Asereht |Visa alla inlägg
  • Asereht

Bugaboo-tråd nr 21

Sara E skrev 2011-05-27 16:19:39 följande:
    Nu börjar jag tröttna. Fortfarande ingen suflett från Kidzshop
    Beställde i fredags.
    De skickar ju med schenker och har man otur kan det ta lite tid. Har du pratat med dem? 

När företag skickar med schenker så är det schenker som aviserar kunden när varan loggats in hos ombudet. Om då ombudet är llite slö med inloggningen tex så tar det lätt någon dag extra. Been there!
    Tistel med fem ♥ sticklingar ♥   Blogg: www.stickig.se
  • Asereht
    HopeSoon skrev 2011-05-28 12:52:50 följande:
    Heej Buga-brudar,
    Är det någon som sett dom nya sommarfärgerna live? Jag var och letade idag (i Uppsala) men där fanns dom inte. Är väl egentligen Purple jag är intresserad av. Ser otroligt snygg ut.. Undrar även om det är någon som vågat beställa från Pramworld? Det är ju priser som begagnade buggor! Har en kompis som beställt en sulky McLaren, och allt gick smidigt och bra.. Men är det något som är annorlunda, typ med chassit och så? Fungerar bilstolsadaptern? 

Har testat hur många vagnar som helst senaste veckorna (testkört då jag inte fått min bebis än;)) Men går bara tillbaka till Bugaboo hela tiden, vilken otroligt snygg vagn! Jag är nästan lite kär i den  
    Jag har sett sommarfärgerna men ingen var riktigt i min smak. Den lila är liksom lilavinröd, jag hade önskat en mer knalligt lila.

Jag har köpt vagn från Pramworld två ggr och det har gått hur bra som helst. Inte bugga dock utan P&T. Det är samma utförande i hela europa om jag förstått saken rätt, det är bara usa-modellerna som skiljer sig.
  • Asereht
    MamaPapa skrev 2011-05-28 21:08:08 följande:
    Hejsan - jag behöver lite smakråd Skrattande

Ska beställa en bugaboo bee plus med den klarblå suffletten. Sedan ska jag beställa en baby cocoon också till den. Men jag velar mellan blå eller svart här - blir det "för mycket" med den blå ?

Hjälp!!! 
    OM jag skulle övervägt en cocoon hade jag tagit en blå.
  • Asereht

Som AnPa har jag hört på flera håll att folk inte gillat cocoonen. Den är som en liten mjuklift utan handtag vilket verkar dumt.

Flera har istället kört med Phil and Teds mjuklift eller den som AnPa nämde ovan.

• Asereht

Eftersom Lindadjo tagit över denimklädseln av mig så kan jag berätta att det är en Frog originalklädsel. Frog denim kom i begränsad upplaga.

• Asereht

Jag är också 170 lång. Det är även min man. Jag tycker froggen är perfekt.

Jag gillar det fasta handtaget då man slipper fundera på glidningar osv.

Det enda jag skulle förändra i dagsläget är nya hjul för mina är lite slitna.

• Asereht
    leij skrev 2011-06-01 11:29:14 följande:
    hej,
    nu behöver jag lite råd. har precis blivit med frog och behöver lite tips nu när jag ska ägna långhelgen åt att serva och pimpa groda.

en av plast "pinnarna" till liggdelen saknas, nått förslag på hur man ersätter den?

hur hårt kan man gå på chassit och tvätta och skrubba? fuktig trasa på det metalliga med de svarta plastdelarna är ju smutsigare och skulle behöva lite regöringsmedel. vad vågar jag ta? 

vilka delar och var ska man smörja med siliconsprayet? och var har man vasselinet? 
    Plastpinnen i liggdelen kan ersättas med i princip vad som helst som ger stadga, en linjal, en sked osv.

Jag brukar använda en blöt (urvriden) frottétvättlapp och ljummet vatten med lite diskmedel när jag tvättar av chassit.

Smörjer gör jag vid alla delar där det är leder/rörligt efter rengöring.
  • Asereht

För ett tag sedan var det ju någon som hade funderingar om de där pinnarna i liggdelen som stod upp. Jag har nu konstaterat att det finns pinnar i två storlekar! Inte undra på att mina jag hade inte stod upp/petade upp ur liggdelen så som det visades på bilden.

Hur jag nu vet det är för att jag har en udda pinne liggande sedan ett tidigare köp och när jag nu för ett tag sedan fick hem en liggdel som kom med ett klädselköp så fanns där tre pinnar så jag tänkte lite smart att jag tar den extra och så kan jag sälja mitt extra par till någon bättre behövande, döm om min förvåning när de var olika långa!

Så nu vet jag iaf att det varierar.

• Asereht
    Charlie Bravo skrev 2011-06-01 13:32:58 följande:
    Min gamla Cameleon var ju rent ut sagt en skitvagn. Prövade att köra med den ett par gånger i ett myrområde samt i en marsk i Jylland och de små hjulen sjönk ju ner i dyn direkt. Tacka vet jag en riktig vagn med ballongdäck som kan klara både vått och torrt. Cameleon har jag sålt och numera är jag Trillefrälst
    Där ser man.
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21