Inlägg från: annat82 |Visa alla inlägg
  • annat82

Bugaboo-tråd nr 21

Surkatt skrev 2011-08-08 23:45:44 följande:
    Då rä det bara att sätta igång och pilla då....  

Nepp, har inte heller några reflexer. Skulle pilla bort så mycket som möjligt och om de bara sitter på aluminiumet så ska ju det klara de flesta lösningsmedel, men akta plasten med det starkare bara. Skulle nog börja med sprit och funkar inte det så lacknafta eller motsvarande. Brukar bli rent och fint efter.

Min första cam åkte på en del lacknafta då det fanns en hel del klisterkladd på chassit, aluminiumdelarna, blev skinande fint och rent

Och om mugghållaren, vill verkligen inte heller vara utan min, men det är ju inte ett måste heller. Har sett mugghållare+frakt går för samma som nypris på tradera tidigare så de går ju lätt att sälja. Men jag tycker inte det stör intrycket när den sitter på insidan av handtaget. Klarar inte att ha den utanpå för då slår jag bara i överallt
  • annat82
    Badankan skrev 2011-08-10 09:53:19 följande:
    En snabb fråga från en som är helt okunnig på Bugaboo vagnar Flört Finns inte svart som basfärg utan endast mörkgrå?
    Bugaboo cameleon finns bara med svart bas i limited edition, all black.
    Frog finns med svart bas, ev gecko där vet jag inte säkert.
    Annars mörkgrå
  • annat82
    Joddan skrev 2011-08-10 10:04:03 följande:
    Donkey har svart bas
    Så klart Tänkte visst inte på den
  • annat82
    Badankan skrev 2011-08-11 22:33:19 följande:
    Nybliven Cameleonägare, undrar om ni andra använder regnskyddet som ingår? Vi upplevde detta som VÄLDIGT tajt och svårt att få på, i alla fall till liggdelen. Finns det nåt bättre regnskydd att köpa, kanske i nåt annat märke?
    Tacksam för snabba svar, vi kommer nämligen befinna oss utomhus i helgen och det väntas regn...
    Vi föredrar också tullsa. Dottern gillar inte att sitta helt instängd även om hon ser bra ut i det andra och så tycker jag original regnskyddet tar så stor plats i varukorgen.
    Desutom gillar jag att tullsas regnskydd täcker lite mer av vagnen också
  • annat82
    Cancel skrev 2011-08-11 22:01:29 följande:
    Hej, detta finns väl säkert någonstans i tråden men men... Hur är det med det där med åkpåsar? Använder ni det? Kommer det nya modeller på dessa också eller finns det typ bara ett par olika?

Spanade precis in ett par på tradera, t.ex:

www.tradera.com/Akpase-till-Bugaboo-Cameleon-...

och

www.tradera.com/Bugaboo-akpase-beige-auktion_...

Rimligt pris på dessa eller är det nån gammal modell eller så?

Tack på förhand! Skrattande
    Tyckte den första verkade ha vettigt pris. Allt beror på färg och skick på tradera, men upplever att de ändå brukar gå ganska högt i pris. Det finns iaf 2 modeller. En lite äldre som vissa upplever som tunn, jag gillar den och passar oss perfekt hela vintern. Sen en lite nyare modell, den senaste, som ska vara lite tjockare och har också dragsko upptill så den går att stänga till lite ytterligare. De 2 du länkar till ser ju ut att vara den utan dragsko då.
    Som sagt allt enligt tycke och smak. Det jag kan sakna är väl dragskon, men dottern skulle bli för varm om den var tjockare. Nu hade hon tunnare vinteroverall och satt i åkpåsen även när det var -15 i vintras och hon frös inte, men hon tillhör den varmare sorten också
  • annat82
    Fröken Ferdinand skrev 2011-08-11 22:11:41 följande:
    Hej.
    Är en nybliven bugaboo cameleon ägare..
    Köpte en cameleon RED (den med jeanstyg, svart chassi och röd broms)
    Och jag är ju ganska grön på området än..
    Tänkte fråga er om ni vet om det går att köpa ny varukorg i jeans?

Tackar på förhand :)
    Har också en RED
    Som Sjukhus Mamman skrev så är den en limited och därmed svårare att få tag i original delar. Man behöver ha rätt till garantin (första ägare) och då kan man ju reklamera om något gått sönder för att få nytt. Det samma gäller ju alla såna delar även det svarta chassit
  • annat82
    Vinxen skrev 2011-08-11 22:37:38 följande:
    Hur gör ni i liggdelen på vintern? Använder ni buggans egna åkpåse (den som jag bara får att funka på sittdelen, eftersom den verkar vara figursydd) Eller kör ni med overall och något täcke under själva locket? Ge mig alla tips ni har tack :)
    Jag tänkte köra med åkpåse i vinter. Har inte använt buggan med liggdel innan. Tänkte iaf prova originalåkpåsen först. Det ska finnas ett sätt att rulla den så att den passar bra i liggdelen också, men här vet andra bättre än jag. så nån av dem kan säkert förklara
  • annat82

AnPa: Jag har fått nån förklaring med att rulla övre delen, men kommer inte ihåg exakt. Om inte annat borde ju det där funka
    Är lite avis på din CB-åkpåse bara

• annat82
    AnPa skrev 2011-08-12 08:21:49 följande:
    Tycker den blir så tjock då till en liten bebbe. Men det funkar säkert också!

Hehe, jag älskar de! Den passar till så mycket och man blir så glad av den (avis på ditt svarta chassi, din klarblå bas och din gula PF-åkpåse! Sådetså!) suktar lite mer:
    Blir ju så, tyvärr fåååår jag inte ha allt. Men har iaf mitt CB-topset att nöja mig med Och hade jag allt skulle det nog ändå finnas nåt att sukta efter
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21