Inlägg från: annat82 |Visa alla inlägg
  • annat82

Bugaboo-tråd nr 21

standby skrev 2011-06-22 15:27:44 följande:

Någon som haft ett barn som gärna sover på sidan eller magen? Hur har det gått sen när ni bytt till sittdelen?
    Kommer gråta blod om lillen ej gillar vagnen :S
    Han sover kasst på rygg så jag är "ogudaktig" och låter honom sova på magen på hans längsta sovpass under dagen.

(sover 3 h på mage, 20 min max på rygg..)

Dottern har bara sovit på mage sen hon föddes, annars max 10 minuter i sträck. Hon sover fortfarande helst på mage nu 1,5 år. Det händer att hon sover på rygg och nu funkar det  på rygg även i andra vagnar
    Dock med undantag för buggan Hon har alltid sovit bra i cam:ens sittdel, så för oss har den varit toppen. Plus att det faktiskt va den enda vagn där hon va nöjd när vi bytte till sittdel, just därför vi bytte till bugga från första början
    så hoppas det funkar bra för er också. Tror det är en fördel att de ligger lite ihopkurade i sittdelen, men man vet ju inte hur det funkar innan man testat
  • annat82
    standby skrev 2011-06-22 17:04:03 följande:

Du anar inte hur gärna jag vill att det blir likadant men vår son! Jättetråkigt att inte kunna gå långpromenader utan att med 100% säkerhet veta att man får bära i sele stor del = tungt.

Så var det för oss innan dottern fick sitta upp. Hon började klaga strax innan hon var 3 månader, vägrade sitta med kudde bakom ryggen. Bytte till sittdel id 4 månader och kunde gå långa promenader igen utan problem.
    Hon har iofs alltid blivit mycket buren, men att veta att man troligtvis slipper bära om man inte vill var så skönt
  • annat82
    standby skrev 2011-06-22 17:45:19 följande:

Ok, så du bytte redan vid 4 månader och det gick bra? I manualen står det 6 månader men eftersom det inte blir ansträngt för barnet på samma sätt som i en "vanlig" sittdel tänkte jag byta lite tidigare.

Sonen har alltid klagat i vagnen, liiite bättre nu när han kan kolla på en vagnsleksak men hoppas så klart han blir mer nöjd när han kan se omgivningen. Han är också en som mkt gärna blir buren.

Vi hade en Emmaljunga city cross med citykorg som första vagn och där klagades det alltid till vi skaffade en Mountain buggy swift med liggdel. Den liggdelen är ganska så smal och då gick det mycket bättre. Bäddade riktigt trångt i city korgen och då funkade den också men så fort hon blev så stor att hon ville se så var det tråkigt att ligga ned och hon vägrade sitta uppallade med en kudde eller liknande.
    Bytte till slut till sittdelen på emmaljungan och då gick det bättre, men ganska korta stunder så hon blev nog trött av att inte sitta bra. Fick testa lite bekantas vagnar och i en bugaboo cameleon så klagade hon inte det minsta och var hur nöjd som helst
    Hon har varit tidigt på allt motoriskt och satte sig nästan upp själv redan vid 4 månader, hon kröp som en galning vid 5. Fortfarande så föredrar hon bugaboon framför andra vagnar. Hon vill sitta plant och rak i ryggen så det mesta annat klagar hon på efter ett tag.

Finns flera i tråden som bytt tidigt och jag tror de flesta barn klagar om de inte trivs eller blir trötta i ryggen. Om man har ett barn som ofta somnar i vagnen så är det ju bara att fälla sittdelen då så behöver det inte alltid bli så långa sittpass heller. Tror det är just den skålade sittdelen som gör att de sitter bättre också och får lite mer stöd
  • annat82
    Joddan skrev 2011-07-06 16:11:50 följande:
    *skämt såklart* alla har olika smak. Men om du inte ens tycker om dem så skulle inte jag köpa den.
    Jag skulle aldrig köpa en bara för att alla säger det...
    Äh, jag tyckte också de var fula som stryk från början *går och gömmer mig*
    men ju mer jag såg dem och när det var det enda dottern trivdes i desto mer gillar jag ju den. Den växer på mig än idag och skulle absolut inte vilja vara utan. Om nästa dotter inte gillar buggan får jag nog byta till någon med bättre smak
    Så vissa går ju att omvända också Eller så tog jag bara mitt förnuft till fånga helt enkelt
  • annat82

Vet inte om jag gillar den nya dynan, måste kanske vänja mig. Gillar iden att de sitter fast ordentligt. Gillar inte materialet i den som finns och gillar faktiskt sittdelöverdragen en del ändå. Man kan ju lätt välja att använda dem eller inte.Får väl se, måste nog köpa en åtminstone när de kommer

• annat82
    Joddan skrev 2011-07-06 18:35:38 följande:
    Men tycker ni då att EJ Brio o "de" är snygga? Eller teutonia??? Hängsufletter och plastchassin?

Gillar faktiskt Emmaljunga, framförallt de klassiska och helst med liggdel, och de är ju ganska lika brio då..
    Gillar däremot inte Sing och Go.
    LHUF skrev 2011-07-06 19:22:35 följande:
    eller stokke vagnen?  den är ju sjukt ful..  

Håller helt med. Men måste ju nästan undra lite om man skulle kunna börja gilla den också
  • annat82

Surkatt: jag har cam-hjul på mitt frogchassi bara chassit som är frog. Hade extra camhjul. Framhjulen till frog är inte fjädrade som camens. Nu har jag så gamla hjyl att de ändå är lufthjul men annars är det inte så stor skillnad på bak. Original frogbakhjul är lufthjul och de kan man ju byta till camens punkteringsfria om man vill. Jag gillar faktiskt mer att köra cam än frog men många tycker ju tvärtom. Lite lättare är det nog med frogen men tycker ändå camen känns bättre på nåt sätt. Så man tycker ju helt enkelt olika

• annat82

Det känner jag igen att jag läst också om handtagen. Hade ju båda ute idag och lekte lite med men tänkte inte på det då. Nästan så jag måste kolla imorrn

• annat82

Surkatt: 007 är väldigt jensblå och 107 mycket slätare och mörkblåare. Sen finns RED också som är svart denimklädsel och med svart chassi. Har en bee+ 107 och tycker iaf 007 är snyggare jeans, så skulle gärna haft den på min bee

• annat82

Surkatt: har iofs inte haft been så länge, men den har ändå använts ganska intensivt ett par månader och kan inte se att den slitits alls. Och då klättrar dottern själv upp och ned massor. Har även en cam RED som använt nästan 1,5 år och inte heller den ser sliten ut så tycker iaf de håller riktigt bra. Men jag kan nog hålla med om att slitningar nog gör sig bättre på 007 iaf. Dock ej solblekningar. Har sett ett par riktigt solblekta 007

Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21