• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • JoiPoi

Fröken småland: Jo har köpt den i butik, nacka forum i sthlm...
    De monterade den åt mig så har inte gjort det själv, men den känns så himla ranglig på nåt sätt.. Får nog åka och känna på nåt annat exemplar för den här känns så b.

Blir de små framhjulen lätt slitna!?!
    Jag har inte köpt vinterhjul så har kört på lite is och snö och de är redan slitna

• Candra

Man har väl inget annat val än att vägra köpa om de inte kan uppvisa kvitto?

• Fröken Småland
    JoiPoi skrev 2010-03-16 16:12:09 följande:
    Fröken småland: Jo har köpt den i butik, nacka forum i sthlm...De monterade den åt mig så har inte gjort det själv, men den känns så himla ranglig på nåt sätt.. Får nog åka och känna på nåt annat exemplar för den här känns så b.Blir de små framhjulen lätt slitna!?!Jag har inte köpt vinterhjul så har kört på lite is och snö och de är redan slitna
    Ja, då blir tyvärr slitna snabbt men de blir inte särskilt mycket sämre från och med nu om du förstår vad jag menar. Ser ju inte så snyggt ut men jag tycker inte att det påverkar körupplevelsen negativt, tvärtom är det ju mjukt och fjädrande med så mjukt material på hjulen.

Har du någon kompis vars Bugaboo du kan provköra för att utesluta att du fått ett dåligt monterat / dåligt exemplar? Men alla gillar ju inte Bugaboo, kanske du är en av dem...
  • Katjan
    Candra skrev 2010-03-16 16:12:34 följande:
    Man har väl inget annat val än att vägra köpa om de inte kan uppvisa kvitto?
    Iofs.. men det räcker ju egentligen att det har köpt en orginalvagn och sedan tar kopia på kvittot
  • LR75
    Madzo skrev 2010-03-16 15:49:24 följande:
    Ja så då passar ju inte adaptrarna vi fick med oss..Typiskt då!
    men om ni sa i butiken vilken stol ni hade, då har ju butiken gjort fel. då borde ni kunna kräva kompensation för att ni fått åka så långt en gång extra och byta till den adaptern som passar?
    annars är dom ju inte så serviceminded i den butiken...

hoppas det löser sig för er!
  • LR75
    JoiPoi skrev 2010-03-16 16:12:09 följande:
    Fröken småland: Jo har köpt den i butik, nacka forum i sthlm... De monterade den åt mig så har inte gjort det själv, men den känns så himla ranglig på nåt sätt.. Får nog åka och känna på nåt annat exemplar för den här känns så b. Blir de små framhjulen lätt slitna!?! Jag har inte köpt vinterhjul så har kört på lite is och snö och de är redan slitna
    att vagnen känns lite ranglig är ju en del av konstruktionen. om du tänker på att handtaget är lite ruckbart?
    jag fick också lite ågren min första dag med buggan, hade en uj innan och jag trodde vagnen skulel gå sönder bara jag tog i den men nu fullkomligt älskar jag den.
    hjulen är nog mer skitiga är slitna skulle jag nog vilja säga. men fastner det stenar i dem är det lätt att pilla ut dessa.
    jag är lite petig med min vagn, jag tvättar mina hjul och smörjer och siliconar ca varannan - var tredje vecka.

att vagnen skulle rasa ihop kommer förmodligen inte att hända...så njut och kör i dig på den nya vagnen så ska du se att det blir bättre.
  • SaraSelinda

har precis kommit hem med min bugga!!!!!!!! lycklig så jag kan dö, typ ;)

• SaraSelinda

Glömde säga; dottern somnade DIREKT! Good sign ;)

• Fröken Småland
    SaraSelinda skrev 2010-03-16 17:05:39 följande:
    har precis kommit hem med min bugga!!!!!!!! lycklig så jag kan dö, typ ;)
    Grattis!
  • LR75
    SaraSelinda skrev 2010-03-16 17:06:05 följande:
    Glömde säga; dottern somnade DIREKT! Good sign ;)
    nice!! det är ju toppenbetyg! {#lang_emotions_smile}
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21