• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • Madzo
    LR75 skrev 2010-03-16 16:24:06 följande:
    men om ni sa i butiken vilken stol ni hade, då har ju butiken gjort fel. då borde ni kunna kräva kompensation för att ni fått åka så långt en gång extra och byta till den adaptern som passar? annars är dom ju inte så serviceminded i den butiken...hoppas det löser sig för er!
    Ja alltså, tjejen vi handlade med va supersöt & jag tror absolut inte det är några problem att byta.. Bara så typiskt. För när hon började prata om de där adaptrarna såg hon så osäker ut när jag flera ggr frågade speciellt om dom funkade på en aktastol, jaaaa sa hon & fortsatte med att visa vagn & allt annat.

Kände på mej att nått blev fel & tydligen blev det det åxå.. Men inte hela världen! :) Vi får åka upp igen helt enkelt.
  • LR75
    Madzo skrev 2010-03-16 17:52:39 följande:
    Ja alltså, tjejen vi handlade med va supersöt & jag tror absolut inte det är några problem att byta.. Bara så typiskt. För när hon började prata om de där adaptrarna såg hon så osäker ut när jag flera ggr frågade speciellt om dom funkade på en aktastol, jaaaa sa hon & fortsatte med att visa vagn & allt annat. Kände på mej att nått blev fel & tydligen blev det det åxå.. Men inte hela världen! :) Vi får åka upp igen helt enkelt.
    men se för sjutton till att dom kompenserar med något...typ en mugghållareoch vill dom inte ge ett bugga tillbehör propsa på något annat fint till bebisen. För 8 mil enkelresa är inte så bara.

Lycka till!!
  • SaraSelinda

Den skulle ju varit helröd, men de sa att den kommer om någon vecka så fick svart fleece alldeles GRATIS! Tack tack för det ville jag ha ^^
  • Candra
    SaraSelinda skrev 2010-03-16 20:11:45 följande:
    Den skulle ju varit helröd, men de sa att den kommer om någon vecka så fick svart fleece alldeles GRATIS! Tack tack för det ville jag ha ^^
    Helcoolt med "omvända" färger mot vad det brukar va
  • Ia 70
    SaraSelinda skrev 2010-03-16 20:11:45 följande:
    Snyggt

----------------------------------------------------------------------------

O det vart en köpare på "Traderabuggan som verkade för bra för att vara sann." Den gick för 5000 kr. Finns det en bugga att skicka efter inbetalning så har köparen gjort ett riktigt bra kap om inte...så ja då e man blåst- Köparen har dock en del negativa så jag vet inte om jag ska lägga mig i o be henne/honom att checka.
    För de e väll inte ngn här

Nu ropar Luka....så hej hej
    Felix-96, Leia-07, Luka-09
  • SaraSelinda

Måste bara få fråga...

Om man skulle sälja en Cameleon -10 som är en månad gammal, hur mycket skulle man få för den då tror ni? Känner en som skulle lägga ut sin som hon köpte för en månad sedan på försäljning för 8000 kr, är det för mycket?

• Bellbox
    SaraSelinda skrev 2010-03-16 22:07:49 följande:
    Måste bara få fråga... Om man skulle sälja en Cameleon -10 som är en månad gammal, hur mycket skulle man få för den då tror ni? Känner en som skulle lägga ut sin som hon köpte för en månad sedan på försäljning för 8000 kr, är det för mycket?
    Sälja?! Whyyyyyy?!
    (¯`°?.¸ ღ ♥ ღ Stumpan ♀ 08 & Lill-Stumpen ♂ BF 10 ღ ♥ ღ .?°´¯)
  • Champagne77

En fråga gällande transportbagen... Vi ska använda den för första gången nästa vecka, men hur packar man in vagnen i den? Vi har sittdelen monterad . Måste man ta av alla hjul? Ska klädseln tas av från ramen? Just nu är vagnen smutsig och bagen är i källaren... Nån som har en instruktionsvideo på hur man gör, eller räcker det om man tar av de stora hjulen och sedan kan man lägga i chassit och sittdelen som de är?

Nån som har tips på hur man rengör vanen? Har ju kommit så mkt smuts och skit nu efter vädret... Ska man duscha av hjulen och sedan smörja in dem med något??

• SaraSelinda
    Bellbox skrev 2010-03-16 22:10:24 följande:
    Sälja?! Whyyyyyy?!
    Pga ekonomiska skäl, sambon blev precis av med jobbet.

Sitter här och skrattar åt hur sjutton man ska komma åt varukorgen när man har liggdelen monterad? Vill ju inte direkt montera ner halva vagnen för att på affären kunna lägga toapapper eller blöjpaketet där ^^
  • Polarnochpyret
    Fröken Småland skrev 2010-03-16 15:52:54 följande:
    När det gäller pris är det svårt att råda då skicket är så avgörande. Jag skulle *duckar för ruttna ägg* avråda dig från att köpa en begagnad vagn med det nyare chassit då det endast är första ägaren som har garanti ifall det skulle vara så oturligt att just det chassit är ett av de glidande chassina som det talats så mycket om på sistone. Personligen (men jag är smålänning) tycker inte jag att en Cameleon från 06-07 skall kosta mer än 4.500 eller absolut max 5.000. Då skall den vara i fint använt skick.
    Jätteskönt att få lite tips iaf. även om det inte är lätt att råda såhär.. men vågar man överhuvudtaget att köpa en begangnad bugga från ex. blocket?
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21