• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • MissEllie
    Ellisizza skrev 2010-07-01 21:51:51 följande:
    Vi hade plastad frotté (sådan som andas) på madrassen som man får med vagnen och sedan ett lakan över. En liten kudde med örngott hade vi också. Och sen ett par olika filtar så man kunde variera beroende på hur varmt det var. En så kallad gallerfilt är väldigt bra tycker jag.

Sedan när det blev kallare hade vi åkpåsen i liggdelen.
    Tack för din hjälp, uppskattas. Då ska jag shoppa lite och en gallerfilt lät bra.
  • arkeologitjejen
    Hannal77 skrev 2010-07-01 21:55:08 följande:
    Jag har precis köpt min första bugga och jag har lite problem med att den drar snett när man kör .Jag har så svårt att t.ex. köra den med en hand. Eftersom jag inte har någon erfarenhet undrar jag lite hur era vagnar är... Vad kan det bero på egentligen?
    Min bee är fantastiskt bra och drar inte åt något håll utan går med lätthet att köra med en hand, eller för den delen två fingrar på raksträckor om man skulle behöva.

Vilken modell har du köpt?
    Linnea 080310 & BF 100930
  • Hannal77

En cameleon... Är lite besviken faktiskt och undrar just därför om det kan vara någonting galet med just min vagn eller om det gäller generellt...

• arkeologitjejen
    Hannal77 skrev 2010-07-01 22:12:19 följande:
    En cameleon... Är lite besviken faktiskt och undrar just därför om det kan vara någonting galet med just min vagn eller om det gäller generellt...
    Känner många med Camelion och har aldrig hört det där. Låter inte som att det stämmer. Kan du kanske behöva smörja ett hjul eller något? Minns att hjulen på min Bee var lite sega i början då den var splitter ny, men aldrig att den drog sig åt något håll. Om jag var du skulle jag ta upp det med säljaren och be dem kolla vagnen.
  • Hannal77

Som du säger kanske det krävs en smörjning. Ska prova det och om det inte fungerar ska jag gå tillbaka till säljaren. Tack för hjälpen!

• arkeologitjejen
    Hannal77 skrev 2010-07-01 22:28:34 följande:
    Som du säger kanske det krävs en smörjning. Ska prova det och om det inte fungerar ska jag gå tillbaka till säljaren. Tack för hjälpen!
    No probs. Hoppas att det löser sig!
  • Asereht
    Jag har precis köpt min första bugga och jag har lite problem med att den drar snett när man kör .Jag har så svårt att t.ex. köra den med en hand. Eftersom jag inte har någon erfarenhet undrar jag lite hur era vagnar är... Vad kan det bero på egentligen?
    Eftersom det är en cam så är det väl inte lufthjul. Annars kundet det varit olika tryck i hjulen som var problemet.
    ♥ Grabbarna Bus, Syrrans & Liten Nöffes Mamma ♥   Blogg: stickig.blogspot.com
  • imsa
    Sjukhus Mamman skrev 2010-06-29 00:10:02 följande:
    humm.. den som e mer ljus åt det klarblåa är nyare än marin!
    Men då gäller det topklädsel. om de e bas du e ute efter så finns den inte längre!
    ojdå har jag fått det så fel om bakfoten ;)

när jag köpte vår vagn 08 så fanns det klarblått att köpa, strax därefter kom det mörkblåa? har jag verkligen förväxlat färgerna?
  • Noiis
    imsa skrev 2010-07-01 23:20:28 följande:
    ojdå har jag fått det så fel om bakfoten ;)

när jag köpte vår vagn 08 så fanns det klarblått att köpa, strax därefter kom det mörkblåa? har jag verkligen förväxlat färgerna?
    ja klarblått kom väl typ 2007 men marin fanns innan, för den fanns i fleece först och sen i canvas
  • Noiis
    Har du rätt inställningar på fjädringen?
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21