• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • MissEllie

En fråga alla ni kunniga där ute Vår bebis kommer i början av september och vi har beställt en Bugaboo som kommer i augusti men jag tänkte vara försikommen och börja handla lite redan nu.

Så min fråga är: hur hade ni bäddat för bebisen i september och framåt? Vad bör jag köpa och något jag bör tänka på?

Vi har beställt den röda Paul Frank åkpåsen men jag antar att den är lite för varm där i augusti/september.

Tack på förhand från förstagångsmorsan

• 3småttingar
    Kajsan skrev 2010-06-29 07:23:48 följande:
    Ja det är samma, du får med fästen till både Bee och Cam!
    Tack för ditt svar!!

Såg nu att de fanns en "carry handle" på babyshop, är det den bågen endast? Dottern har bitit hål på våran nämligen,, så vill gärna ha en ny, men trodde inte det fanns att köpa bara den?!
    ★Edwin 06 & Ella 08 ★ sandrastaar.blogspot.com
  • jean1

Hej!
    Är det någon av er som har varit med om "punka" på de skumfyllda däcken?? Idag tyckte vi det ena däcket såg lite väl mjukt ut men tänkte att dotterna har väl aldrig blivit så tung (drygt 7 kg) så att däcket trycks ihop. Vi klämde på det och kände att det var jättemjukt, som punka. Som tur var var vi i en park intill butiken där i köpte vagnen så vi gick direkt dit och tjejen som sålde vagnen till oss blev jätteförvånad. Vi fick direkt ett "nytt" däck från ett av hennes skyltex och så skulle hon reklamera vårt trasiga däck. Någon som varit med om detta eller hört om det är vanligt? Trodde inte detta skulle kunna hända med skumfyllda, punkteringsfria däck .

• sisterinlaw

Hej, nu är jag här med mina transportväskfrågor igen...

Ni som har transportväskan till Bugaboo- tycker ni att den är lätt att fälla ihop? Vi vill ju smidigt kunna fälla ihop den när vi är framme på resmålet och har packat upp vagnen (alltså på flygplatsen redan).

Ungefär hur stor blir transportväskan som ihopfälld?

Sedan undrar jag om det bara finns en modell av transportväskan ute nu, som jag har förstått det fanns det en utan hjul förut men den verkar ej finnas kvar. Personligen vill jag bara försäkra mig om att jag får en väska som går att fällas ihop till en mindre väska oavsett var jag beställer (från seriösa säljare då, e.g. pramworld.co.uk och kidzshop).

Anledningen till att jag blir fundersam är att så få visar bild på väskan i ihopfällt tillstånd och ingen verkar skriva om hur den fälls ihop eller vilka mått den får då (hittade ej ens info på bugaboos hemisda när jag tittade nyss).

Extremt tacksam för svar!

• ami
    sisterinlaw skrev 2010-06-30 22:30:57 följande:

Ni som har transportväskan till Bugaboo- tycker ni att den är lätt att fälla ihop? Vi vill ju smidigt kunna fälla ihop den när vi är framme på resmålet och har packat upp vagnen (alltså på flygplatsen redan).

Sedan undrar jag om det bara finns en modell av transportväskan ute nu, som jag har förstått det fanns det en utan hjul förut men den verkar ej finnas kvar. Personligen vill jag bara försäkra mig om att jag får en väska som går att fällas ihop till en mindre väska oavsett var jag beställer (från seriösa säljare då, e.g. pramworld.co.uk och kidzshop).

Anledningen till att jag blir fundersam är att så få visar bild på väskan i ihopfällt tillstånd och ingen verkar skriva om hur den fälls ihop eller vilka mått den får då (hittade ej ens info på bugaboos hemisda när jag tittade nyss).

Vi har en väska med hjul, köptes förra sommaren. Tror inte att den går att "fälla ihop". Den är ju liksom tjock och vadderad hela runt om. Men om jag har fel få gärna nån beskriva hur man då skulle kunna få den mindre, den tar ganska stor plats i vårat förråd :)
  • MiniM3
    sisterinlaw skrev 2010-06-30 22:30:57 följande:

Jag tycker inte att den går att fälla ihop så bra..
    Vika ihop den kan man väl göra som den kom i kartongen..
    Men den är riktigt otymplig ändå tycker jag.. 
  • sisterinlaw

Hm, tack för era svar! Jag fick höra tidigare i tråden att den, precis som PramPack, går att vika ihop till en mindre väska och det finns ju ett par bilder på internet när den är ihopvikt men då kanske det är som jag anar att det inte är så lätt att klaffa ihop den.

Då ska vi nog köpa en PramPack ändå kanske... Fler erfarenheter?

• solouniko

Hej tjejer! Jag och Milla funderar eventuellt på att åka utomlands en sväng med min mamma i sommar. Jag har ju både en Cam och en Bee och tänkte isåfall köpa den nya reseväskan (för visst borde den passa gamla bee också?).

Men då är ju ändå frågan, vilken vagn ska jag ta med?? Hon är 16 månader snart.. Kan inte välja Vilken är bäst att ta med?

Milla 090316 ♥ solouniko.blogg.se
  • Tant Pruselius
    solouniko skrev 2010-07-01 09:26:11 följande:
    Hej tjejer! Jag och Milla funderar eventuellt på att åka utomlands en sväng med min mamma i sommar. Jag har ju både en Cam och en Bee och tänkte isåfall köpa den nya reseväskan (för visst borde den passa gamla bee också?).

Men då är ju ändå frågan, vilken vagn ska jag ta med?? Hon är 16 månader snart.. Kan inte välja Vilken är bäst att ta med?
    Milla 090316 ♥ solouniko.blogg.se
    bee'n är väll super lämpad för resa, tycker jag....
  • MiniM3
    solouniko skrev 2010-07-01 09:26:11 följande:

Jag tänker ta been med när vi åker utomlands i september..
    A är strax över 2 år då..
    Men jag tycker du ska ta med been.. om ni ska åka taxi eller så är det ju jätte lätt och bara dra ihop den och åka :) 
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21