• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • Läängtar

Hur mycket ska man lägga ut en -09 Cameleon för??

Det som kommer ingå är mörkgrå bas med svart canvas topp.
    Offtwhite toppset NYTT
    Orange sommarsuflett canvas NY
    Vinterhjul
    Uv-skydd
    1 extra sittdelstyg orange fleece
    Mugghållare NY

Vad är ett rimligt pris tycker ni, 7000:- ??

(Detta är ingen annons, behöver endast råd :) )

• solouniko
    Pruseluskan skrev 2010-07-01 09:33:08 följande:
    bee'n är väll super lämpad för resa, tycker jag....
    MiniM3 skrev 2010-07-01 11:37:34 följande:
    Jag tänker ta been med när vi åker utomlands i september..
    A är strax över 2 år då..
    Men jag tycker du ska ta med been.. om ni ska åka taxi eller så är det ju jätte lätt och bara dra ihop den och åka :) 
    Jaa det är klart. Been är ju lite mer en "resevagn" såklart.. Men sen tänkte jag att när man ändå har en travelbag som passar båda så kanske det är lika bra att ta med den "riktiga" vagnen Haha. Men been får det nog bli, det där med taxi var ju smart!!
    Milla 090316 ♥ solouniko.blogg.se
  • Snoppan
    Läängtar skrev 2010-07-01 12:03:33 följande:
    Hur mycket ska man lägga ut en -09 Cameleon för??

Det som kommer ingå är mörkgrå bas med svart canvas topp.
    Offtwhite toppset NYTT
    Orange sommarsuflett canvas NY
    Vinterhjul
    Uv-skydd
    1 extra sittdelstyg orange fleece
    Mugghållare NY

Vad är ett rimligt pris tycker ni, 7000:- ??

(Detta är ingen annons, behöver endast råd :) )
    6000, så kanske ja köper den ;)
  • Soppa
    solouniko skrev 2010-07-01 09:26:11 följande:
    Hej tjejer! Jag och Milla funderar eventuellt på att åka utomlands en sväng med min mamma i sommar. Jag har ju både en Cam och en Bee och tänkte isåfall köpa den nya reseväskan (för visst borde den passa gamla bee också?).

Men då är ju ändå frågan, vilken vagn ska jag ta med?? Hon är 16 månader snart.. Kan inte välja Vilken är bäst att ta med?
    Jag vågar inte ta med någon av mina ,, så jag köpte en begad vagn för 150 kr på blocket som jag lämnar där sen.
  • MissEllie
    MissEllie skrev 2010-06-30 16:31:12 följande:
    En fråga alla ni kunniga där ute Vår bebis kommer i början av september och vi har beställt en Bugaboo som kommer i augusti men jag tänkte vara försikommen och börja handla lite redan nu.

Så min fråga är: hur hade ni bäddat för bebisen i september och framåt? Vad bör jag köpa och något jag bör tänka på?

Vi har beställt den röda Paul Frank åkpåsen men jag antar att den är lite för varm där i augusti/september.

Tack på förhand från förstagångsmorsan
    Någon som har en tanke?
  • arkeologitjejen

Hej hej alla Bugabooare!
    Jag tänkte bolla lite funderingar med er och be om tips. Jag har en Bee som andravagn till Linnea. Vi har en Brio Happy som jag älskar och som vi använder/använt vintertid då det inte går så bra att köra Been i snö och i den del av Stockholm där jag bor är röjningen rätt usel.

I vilket fall väntar vi andra barnet nu till hösten och jag är lite sugen på att köra Been så mycket det går, men vet inte om det där Babynestet är det jag är mest sugen på. Främst därför att jag skulle vilja ha någon form av mjuklift så att jag kan lyfta ut barnet sovande ur vagnen. Ja, ni hajar säkert vad jag menar. Vill alltså använda liften lite som en portabel säng ifall man ska iväg någonstans.

Så jag skulle vilja höra av er vad som är bra respektive mindre bra med Babynestet, men främst ha tips om vad man skulle kunna ha för substitut? Vill gärna försöka fästa en eventuell lift i vagnen av säkerhetsskäl och inte bara ha den liggande i vagnen. Vad säger ni? Har ni några idéer eller tips till mig?

/Anna

Linnea 080310 & BF 100930
  • Mymemlan

Idag blev min bugga såld. Tomt. Får se om det blir nån bugga till nästa barn om vi får nått :)

• Ellisizza
    MissEllie skrev 2010-07-01 21:42:25 följande:
    Någon som har en tanke?
    Vi hade plastad frotté (sådan som andas) på madrassen som man får med vagnen och sedan ett lakan över. En liten kudde med örngott hade vi också. Och sen ett par olika filtar så man kunde variera beroende på hur varmt det var. En så kallad gallerfilt är väldigt bra tycker jag.

Sedan när det blev kallare hade vi åkpåsen i liggdelen.
  • Hannal77

Jag har precis köpt min första bugga och jag har lite problem med att den drar snett när man kör .Jag har så svårt att t.ex. köra den med en hand. Eftersom jag inte har någon erfarenhet undrar jag lite hur era vagnar är... Vad kan det bero på egentligen?

Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21