• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • Tjejen79

Har en liten fundering angående sittdelsklädseln... har köpt en begagnad på Blocket och nu när jag fick hem den har den mindre antal hål i ryggen än den ja redan har. Har aldrig använt sittdelen så därför jag undrar lite... har de tillkommit fler hål så de ska passa mindre barn bättre på dom nyare vagnarna?? Om de nu är så att spännena ska sitta tightare... bara min teori då ja aldrig monterat sittdelen...

♥ Isa 080606 & Thea 100528 ♥ rosadagar.blogg.se
  • Noiis
    Tjejen79 skrev 2010-07-04 15:39:06 följande:
    Har en liten fundering angående sittdelsklädseln... har köpt en begagnad på Blocket och nu när jag fick hem den har den mindre antal hål i ryggen än den ja redan har. Har aldrig använt sittdelen så därför jag undrar lite... har de tillkommit fler hål så de ska passa mindre barn bättre på dom nyare vagnarna?? Om de nu är så att spännena ska sitta tightare... bara min teori då ja aldrig monterat sittdelen...
    vart har den hål? ganska långt ner i ryggen? Är din vagn USA köpt?
  • Tjejen79

Vagnen är inte köpt i USA men från Nederländerna via Fruugo.

Min vagn har hål exakt som den begagnade klädseln... Långt ut i sidorna nertill men även två st längre in mot mitten ganska tätt sitter dom. Sen är de fyra hål för axelbanden, på den begagnade finns endast dom övre.

• Supersmurfen

Satt och funderade lite på Bee.. Ni som har den, hur upplevde ni att den var i vintras med all snö? Funderade på om man skulle våga sig på att ha den som enda vagn och det är beräknat att grynet ska titta ut mitt i vintern..
    Är det bättre att satsa på en Cameleon?

• J a n n a h
    Supersmurfen skrev 2010-07-04 19:51:40 följande:

Satt och funderade lite på Bee.. Ni som har den, hur upplevde ni att den var i vintras med all snö? Funderade på om man skulle våga sig på att ha den som enda vagn och det är beräknat att grynet ska titta ut mitt i vintern..

Har själv en cameleon som funkar utmärkt (vänder bara handtaget så att de stora hjulen åker först) men jag undrar som du då jag är intresserad utav att byta till en Bee
  • Ellisizza
    Supersmurfen skrev 2010-07-04 19:51:40 följande:

Skulle lätt satsa på en cameleon! I vintras när det var som värst hade jag knappt kommit en meter utan vinterhjulen..

Och sen är fjädringen i Bee inte alls anpassad för en nyfödd enligt mig. Stackarn skulle nog skumpa runt som en dåre om du kör på knaglig is och snö. Fjädringen i Bee är väldigt stum om man jämför med Cameleon.

Jag har både en Cameleon och en Bee+ och nu på sommaren är Bee+ underbar! Men jag skulle inte våga mig på att sälja min Cam och bara ha Bee'n under vintern..
  • Noiis
    Tjejen79 skrev 2010-07-04 18:03:59 följande:

Min vagn har hål exakt som den begagnade klädseln... Långt ut i sidorna nertill men även två st längre in mot mitten ganska tätt sitter dom. Sen är de fyra hål för axelbanden, på den begagnade finns endast dom övre.
    nä du då har jag ingen aning om vad det kan vara för hål
  • sara1981
    Tjejen79 skrev 2010-07-04 18:03:59 följande:

Har inte usa klädslar hålen i mitten bak? Obestämd
    Amilia 2006 Max 2008
  • Supersmurfen
    Ellisizza skrev 2010-07-04 20:08:07 följande:
    Skulle lätt satsa på en cameleon! I vintras när det var som värst hade jag knappt kommit en meter utan vinterhjulen..

Och sen är fjädringen i Bee inte alls anpassad för en nyfödd enligt mig. Stackarn skulle nog skumpa runt som en dåre om du kör på knaglig is och snö. Fjädringen i Bee är väldigt stum om man jämför med Cameleon.

Jag har både en Cameleon och en Bee+ och nu på sommaren är Bee+ underbar! Men jag skulle inte våga mig på att sälja min Cam och bara ha Bee'n under vintern..

Det står ju att man kan använda Bee från bebisen är nyfödd men det känns ju som att Cameleon är i en helt annan liga när det gäller just nyfödda.. Man vill ju att bebisen ska ha det bra i vagnen ju...

Hur är det för ett äldre barn att sova i Cameleon? Barnet sitter ju med benen böjda hela tiden..

Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21