• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • humilis

Jag måste säga att bugaboo faktiskt inte alls är så hypad som alla säger. Är inte överförtjust ännu. fast jag har bara haft den i lite över en månad. Sonen tycker då inte om liggkorgen - den är alldels för stor. Han blir 2 månader snart men nu provade jag sittdelen. Han blev lite nöjdare, men inte är det en favorit. Phil & teden är mkt större favvo.

Den är jätteöppen när man har sittdelen. någon man kan göra åt det?

• MiaEd
    Sjukhus Mamman skrev 2010-07-03 17:47:15 följande:
    jo man kan köpa reservdelar till frog, är det klädsel så kan du köpa det hos kidzshop.se men tror att du får ringa/maila dom för det. om du vill ha suflett så kan du ju köpa suflettfästen till cameleon så kan du ha cameleon suflett på frogen.
    Fram/bak/vinter-hjul, hugghållare och parasoll passar alla bugaboo vagnar 
    Har sett att många syr själva, sufletter osv.. Är det svårt? Alla åkpåsar borde väl funka i den?
  • livet från ljusa sidan
    arkeologitjejen skrev 2010-07-02 10:29:55 följande:
    Ingen som har någon idé eller något råd?
    Jag hade en phil och ted vibe mjuklift i min bee, jag hade den som inne säng när vi skulle bort och så hemma när han var som allra allra minst. Men han växte ur den när han var 2,5 mån. den är pytte pytte liten verkligen så det är verkligen inget som jag hade velat ha som enda alternativ. 
  • Snoppan

Vad är det för fel på chassit på bugaboo cameleon eftersom var och varannan människa på Blocket skriver "nytt chassi pga reklamation"?

• Noiis
    MiaEd skrev 2010-07-03 20:15:24 följande:
    Har sett att många syr själva, sufletter osv.. Är det svårt? Alla åkpåsar borde väl funka i den?
    nej efter lite träning så tycker inte jag att det e svårt. sufletterna e lätt konstruerade och de gäller bara att man tittar noga på sufletten så kan man förstå hur den är utformad.
    jag rekomenderar dock att man syr första med typ ett trasigt lakan eller en tunn duk som kanske blivit förstörd eller så. så att man har en att testa på, där det inte gör så mycket om det inte blir kanon bra!
  • Noiis
    Snoppan skrev 2010-07-03 22:40:29 följande:
    Vad är det för fel på chassit på bugaboo cameleon eftersom var och varannan människa på Blocket skriver "nytt chassi pga reklamation"?
    Det har funnits lite olika problem med chassina, en del är rena handhavande fel medans andra inte. typiskt problem är att man drar vagnen i trappor med barn och väska på vagnen och då börjar handtaget att glida, alltså att den längre än vad man ställt in den på.
  • Snoppan

Lossnar handtaget eller är det bara så att det glider upp lite?

• Fröken Småland

Nu har jag en ny teori igen som jag måste testa på er. Vad tror ni om Micralites sittdyna i en Cameleon/Frog/Gecko? Visst blir det nog lite smalt upptill men jag tänker mig att det inte gör något. Möjligen lite kort också Obestämd. Och synd att färgerna var så lika Bugaboos egna, hade varit kul med lite läckra sommarfärger Tungan ute

• Emma Görander

Kimso>> min dotter väger 12.5 kg och handtaget på min 09 har aldrig glidit i vår trapp på 5steg

Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21