• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • Aprilia

nu har mitt chassi med börjat glida *suck* ringde babyproffsen i fredags där jag köpt vagnen och de skulle skicka några skruvar på posten som skulle funka, någon som vet hur man fäster dem???? Hon sa att det var lätt iaf...

Tuva 0401 Saga 0703 och Vidar 090914
  • Ellisizza
    Supersmurfen skrev 2010-07-04 21:12:09 följande:

Det står ju att man kan använda Bee från bebisen är nyfödd men det känns ju som att Cameleon är i en helt annan liga när det gäller just nyfödda.. Man vill ju att bebisen ska ha det bra i vagnen ju...

Hur är det för ett äldre barn att sova i Cameleon? Barnet sitter ju med benen böjda hela tiden..

Om det nu blir fler barn kan jag tänka mig att köra en nyfödd i Bee'n på bra underlag men är det dåligt underlag kan det nog inte vara så bekvämt för barnet.

Min son har inte alls haft problem att sova i sin Cameleon. Men för någon månad sedan ville han inte riktigt somna i vagnen förutom på sidan. Även det funkar i Cameleon men är nog lite bekvämare i Bee.

Nu på sommaren kör jag iprincip bara Bee men det lär ändras när vintern kommer.
  • Läängtar

Hej alla experter :)

Vi har precis impulsbokat en resa till mallis, och nu måste jag veta vilken transportväska jag kan ha till min bee+. funkar den gamla bee väskan?? Vill inte investera i en helt ny, utan hitta en på blocket begagnad.. Annars kan vi lika gärna ta med våran Maclaren sulky som man inte behöver va rädd om. Men sonens favvo är ju been så det vore ju kanon o få med den.

• imsa
    Läängtar skrev 2010-07-04 21:38:06 följande:
    Hej alla experter :)

Vi har precis impulsbokat en resa till mallis, och nu måste jag veta vilken transportväska jag kan ha till min bee+. funkar den gamla bee väskan?? Vill inte investera i en helt ny, utan hitta en på blocket begagnad.. Annars kan vi lika gärna ta med våran Maclaren sulky som man inte behöver va rädd om. Men sonens favvo är ju been så det vore ju kanon o få med den.
    vi var på mallorca i början på juni och hade med oss vår bee. jag var för snål för att köpa en transportväska då de låg på runt 800 kr beggade. Och skulle vi känna ett framtida behov av just tillhörande transportväska köper vi den då men för en flygning bara nu så kändes det onödigt.

Vi hyrde ett airshell. airshell.dk tror jag. kostade 149 kr tror jag för en vecka. Lite stort var det men funktionsdugligt. Hämta på flygplatsen när man reser och lämnar det när man kommer hem. Perfekt.
  • Supersmurfen
    Ellisizza skrev 2010-07-04 21:24:28 följande:
    Om det nu blir fler barn kan jag tänka mig att köra en nyfödd i Bee'n på bra underlag men är det dåligt underlag kan det nog inte vara så bekvämt för barnet.

Min son har inte alls haft problem att sova i sin Cameleon. Men för någon månad sedan ville han inte riktigt somna i vagnen förutom på sidan. Även det funkar i Cameleon men är nog lite bekvämare i Bee.

Nu på sommaren kör jag iprincip bara Bee men det lär ändras när vintern kommer.
    Hur gammal är din son nu då? Om jag ska köpa en bugaboo så vill jag ju gärna kunna ha den tills barnet inte vill åka vagn längre.. Känns dyrt att behöva båda ju =) Hum...
  • Ellisizza
    Supersmurfen skrev 2010-07-04 22:23:37 följande:
    Hur gammal är din son nu då? Om jag ska köpa en bugaboo så vill jag ju gärna kunna ha den tills barnet inte vill åka vagn längre.. Känns dyrt att behöva båda ju =) Hum...
    Han är 10 månader. Hade lätt klarat mig med bara Cameleon men fick ha-begär efter en Bee då vi skulle ut och resa

Jag skulle också bara ha en vagn hela vagntiden ut men sen när man väl blivit bugaboo-frälst så blev det som det blev :-P
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21