• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • Senap

Jag bryr mig inte ett spår om andra har åkpåsar. Man får ha vad man vill tycker jag.
    Jag vet bara att det är 11 grader i Sthm just nu och skulle jag sitta stilla ute i en halvtimme eller mer så skulle jag vilja ha en tjock filt eller en åkpåse över benen,
    Vår tjej sparkar av sig alla filtar så jag ska sätta i åkpåsen i vagnen idag.

Det var bättre förr. Ju förr desto bättre.
  • Fröken Småland

Jag har alltid haft åkpåse även de lite kyligare höst- och vårdagarna. Den är ju busenkel att knäppa loss överdelen på och resten är som vilken dyna som helst.

• lilyanna
    Fröken Småland skrev 2010-09-07 07:27:17 följande:
    Jag har alltid haft åkpåse även de lite kyligare höst- och vårdagarna. Den är ju busenkel att knäppa loss överdelen på och resten är som vilken dyna som helst.
    Det låter ju smidigt, får hoppas att min åkpåse kommer på posten idag då, just nu är det 5 grader här o snart dags att gå till dagis, hade varit fint med en åkpåse men nu får det bli filt om benen idag åtminstonde.
    Oliver 070327, Alvin 090804
  • Fröken Småland
    Duntoffla skrev 2010-09-06 22:31:57 följande:
    Funderar på en ny åkpåse i ceriserosa. Är det skillnad på nyanserna på de gamla rosa och de nya med dragskon? Tycker att den ser mörkare/starkare ut på produktbilder men är det så även i verkligheten? De rosa man ser på Tradera och Blocket ser lite ljusare ut. Är det ngn som har en bild på en äldre cerise eller kanske den nya?
    Jag kan inte svära på att det är samma färg på rosa med och utan dragsko men jag påstår det tills jag är motbevisad Däremot skall du vara uppmärksam på att det av den äldre modellen finns två olika rosa, kanske det är därför du upplever färgskillnad på bilder osv? Sen är det självklart ljus och bild som påverkar hur nyanser framstår. Om du länkar till någon av bilderna du sett så kan vi antagligen avgöra vilken rosa det är
  • Fröken Småland
    livet från ljusa sidan skrev 2010-09-06 22:44:05 följande:
    Jag har helt slutat köra min cameleon och kör bara been..... funderar på att sälja cameleonen men det tar emot att sälja en vagn jag bara använt i fem månader plus att jag lagt ner galet mycket pengar på tillbehör :(

Tycker ni jag skall sälja nu när den bara är ett halvår eller vänta tills efter vintern när den är ett år? tror ni man får mer för den nu?

Du får nog ut mest om du säljer nu men jag skulle ändå väntat då jag tror att du kommer att uppskatta din Cameleon riktigt mycket nu när bebisen börjar bli lite större och vill/kan sitta. Runt 6-18 månader så sitter barn så himla dåligt i traditionella vagnar tycker jag, och så även i Bee. Däremot Cameleon/Gecko/Frog erbjuder en helt annan sittkomfort och det är där som dessa modeller verkligen har sin styrka påstår jag.
  • solouniko
    Fröken Småland skrev 2010-09-07 08:41:04 följande:
    Du får nog ut mest om du säljer nu men jag skulle ändå väntat då jag tror att du kommer att uppskatta din Cameleon riktigt mycket nu när bebisen börjar bli lite större och vill/kan sitta. Runt 6-18 månader så sitter barn så himla dåligt i traditionella vagnar tycker jag, och så även i Bee. Däremot Cameleon/Gecko/Frog erbjuder en helt annan sittkomfort och det är där som dessa modeller verkligen har sin styrka påstår jag.
    Instämmer! Milla satt som en otbåge i hennes gamla teutonia så camen var verkligen en dröm när vi köpte den när hon var 5-6 månader. Hon satt som en smäck och fick ändå "sitta upp" (i viloläget) och se överallt som hon ville. Hon älskade det!

Funderar lite på syskonvagn om än det är ett tag kvar. Vi har ju cameleon och bee nu och jag älskar båda. Om vi ska köpa någon syskonvagn så måste jag förmodligen sälja någon av de andra.. Vilken isåfall? Milla kommer vara 2 år och 2 månader när bebisen kommer. Helst hade jag velat ha kvar båda vagnarna och klarar mig med ståbräda såklart.. Eller nä, allra helst hade jag velat se buggans syskonvagn typ NU :-.D
    Milla 090316 ♥ solouniko.blogg.se
  • zasata
    Asereht skrev 2010-09-06 19:54:38 följande:
    Kolla bakåt i tråden. Zazata hade precis samma problem och de hade bytt vajer själva så det går att göra något åt saken.
    bugaboo säger samma sak, men att chassin nu mera skall kostar "bara" 2500 ;)
  • Helene OSV
    solouniko skrev 2010-09-07 09:01:18 följande:
    Instämmer! Milla satt som en otbåge i hennes gamla teutonia så camen var verkligen en dröm när vi köpte den när hon var 5-6 månader. Hon satt som en smäck och fick ändå "sitta upp" (i viloläget) och se överallt som hon ville. Hon älskade det!

Funderar lite på syskonvagn om än det är ett tag kvar. Vi har ju cameleon och bee nu och jag älskar båda. Om vi ska köpa någon syskonvagn så måste jag förmodligen sälja någon av de andra.. Vilken isåfall? Milla kommer vara 2 år och 2 månader när bebisen kommer. Helst hade jag velat ha kvar båda vagnarna och klarar mig med ståbräda såklart.. Eller nä, allra helst hade jag velat se buggans syskonvagn typ NU :-.D
    Jag hade behållit båda vagnarna och kört med sjal till bäbisen första tiden. (camen är ju så smidig att lägga ner bäbis i ifall man behöver, typ om man sitter på ett café eller nåt och inte vill ha kvar den i sjalen.) Komplettera med ståbräda sen efter några månader,
    Skulle faktiskt aldrig köpa syskonvagn om jag inte fick tvillingar eller hade VÄLDIGT tätt mellan barnen. (typ max ett år)
  • Bubbibalubbi

Hej!

Jag har en Cam sedan tidigare, och kunde inte låta bli att även köpa en Bee.
    Men jag har problem med den. För framhjulen vobblar som sjutton när inte mitt barn sitter i. Så pass mycket att den inte ens går att köra. Någon som varit med om det?

• Noiis
    bohusbebis skrev 2010-09-06 12:00:15 följande:
    Hmmm stålbygel....? såklart! Men hur 17 hittar man sån som passar?
    visst e de störande jag blev skit sur på mig själv för att jag inte insåg de självklara njag köper en stål tråd i modell tjock samma stl som den som e i, sen får man knipsa av den och böja den själv med tång! jag tror att jag syr ett skydd till den av snedslå så att den inte blir för vass och skär sönder tyget. men om du tar med sufletten till närmsta järnhandel ska dom kunna hjälpa dig med rätt tjocklek. jag kommer iaf göra så

Tack för länken mamma på vift
    Japp min profil är låst! inboxa om ni vill komma in!
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21