• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • Asereht
    Norpis skrev 2010-09-06 19:38:55 följande:
    Nu har jag ett stort bekymmer som jag verkligen behöver hjälp med! Bromsvajern till min Cameleon har gått av! Återförsäljaren jag köpte vagnen av har lagt ner och när jag ringde en annan (stor, välkänd och seriös i Sthlm) så sa de att det inte går att laga. De kan ev hjälpa mig att reklamera vagnen (mot en saftig avgift), men de är mycket osäkra på om Bugaboo kommer gå med på det. Jag har kontaktat Bugaboo via deras hemsida så vi får väl se om de hör av sig.

Någon annan vars bromsvajer har gått av? Hur har ni löst det?

Vet att tidigare chassimodell har gått att fixa, men inte den senaste varianten som jag har... Som det ser ut nu får jag köpa nytt chassi. =(
    Kolla bakåt i tråden. Zazata hade precis samma problem och de hade bytt vajer själva så det går att göra något åt saken.
    ♥ Grabbarna Bus, Syrrans & Liten Nöffes Mamma ♥   Blogg: stickig.se
  • Asereht
    bohusbebis skrev 2010-09-06 19:47:38 följande:

Hur snorkig får man vara, eller är jag för fräck?
    Svarade på en annons där säljaren sålde en vagn för 4.500 kr med tillbehör 5.000 kr. La ett bud på 600 på bara tillbehören (lite mer än halva fullpriset på varorna) + frakt. Fick ett synnerligen aggresivt svar att det verkligen inte var rimligt och att tillbehören bara såldes med vagnen.... Men varför annonser med två olika priser då? Och mitt bud var ju bara ett förslag, normalt är det ju ett startskott till budgivning liksom.... Nåja, behöver inte tillbehören - egentligen så det gjorde mig ju inget. Egentligen. Blev bara lite stött av tonen...

Bara att låta det rinna av. Deras förlust.
    ♥ Grabbarna Bus, Syrrans & Liten Nöffes Mamma ♥   Blogg: stickig.se
  • Norpis
    Asereht skrev 2010-09-06 19:54:38 följande:
    Kolla bakåt i tråden. Zazata hade precis samma problem och de hade bytt vajer själva så det går att göra något åt saken.
    Ahhhh, ska genast leta. TUSEN TACK!!!
  • lilyanna
    sara1981 skrev 2010-09-06 19:54:23 följande:
    Idag har jag gjort världens fynd, är så nöjd!

Köpte:
    Ram, inkl suflettfästen och spännen,
    Bumperbar
    Komplett sandfärgad bas, inkl madrass
    Regnskydd
    Topset i brunt

För 1000kr!

Att fynda buggagrejer är den sanna lyckan! ;)
    Hur lyckades du fynda så oderntligt? Riktigt kanonpris ju!
    Oliver 070327, Alvin 090804
  • lilyanna
    sara1981 skrev 2010-09-06 20:05:04 följande:
    Blocket :)

Var mer saker än vad som stod med i annonsen...
    Aha, såna fynd vill ju jag med göra, framförallt när det kommer till topset.
    Oliver 070327, Alvin 090804
  • Supersmurfen
    lilyanna skrev 2010-09-06 20:06:19 följande:
    Aha, såna fynd vill ju jag med göra, framförallt när det kommer till topset.
    Jag med!
  • Kajsan
    Norpis skrev 2010-09-06 19:38:55 följande:
    Nu har jag ett stort bekymmer som jag verkligen behöver hjälp med! Bromsvajern till min Cameleon har gått av! Återförsäljaren jag köpte vagnen av har lagt ner och när jag ringde en annan (stor, välkänd och seriös i Sthlm) så sa de att det inte går att laga. De kan ev hjälpa mig att reklamera vagnen (mot en saftig avgift), men de är mycket osäkra på om Bugaboo kommer gå med på det. Jag har kontaktat Bugaboo via deras hemsida så vi får väl se om de hör av sig.

Någon annan vars bromsvajer har gått av? Hur har ni löst det?

Vet att tidigare chassimodell har gått att fixa, men inte den senaste varianten som jag har... Som det ser ut nu får jag köpa nytt chassi. =(
    Bugaboo går säkert med på det som en reklamation om du är inom garantitiden. Tror jag ivarjefall.
    Jo just det!
  • annat82
    bohusbebis skrev 2010-09-06 19:47:38 följande:

Hur snorkig får man vara, eller är jag för fräck?
    Svarade på en annons där säljaren sålde en vagn för 4.500 kr med tillbehör 5.000 kr. La ett bud på 600 på bara tillbehören (lite mer än halva fullpriset på varorna) + frakt. Fick ett synnerligen aggresivt svar att det verkligen inte var rimligt och att tillbehören bara såldes med vagnen.... Men varför annonser med två olika priser då? Och mitt bud var ju bara ett förslag, normalt är det ju ett startskott till budgivning liksom.... Nåja, behöver inte tillbehören - egentligen så det gjorde mig ju inget. Egentligen. Blev bara lite stött av tonen...

Det är jobbigt med otrevliga säljare. Ibland undrar man om de vill ha sakerna sålda egentligen. Har träffat på en del liknande, bara tråkigt att folk inte kan vara seriösa och trevliga.
  • Fornell

Jag funderar på en bugaboo cameleon, vilket babyskydd rekomeneras som passar till den vagnen ?? För bugaboo har inga egna babyskydd va ??

Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21