• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • Honey1982

Nu har jag införskaffat mig en sån här Microfleece Blanket. Är det nån som använder en sån till sin Bugga? Hoppas den är bra!
    ♥ Adam 060123 ♥ Tvåan 100914 ♥
  • mamma på vift
    Sjukhus Mamman skrev 2010-09-06 11:07:18 följande:
    vad fint ni har sytt Mamma på vift vart hittade du klöver tyget?? *löv*
    Jag köpte det på http://deerdot.nordicshops.com/ 
    Att städa när man har småbarn är som att skotta snö när det fortfarande snöar.
  • bohusbebis
    Sjukhus Mamman skrev 2010-09-06 11:07:18 följande:
    vad fint ni har sytt Mamma på vift vart hittade du klöver tyget?? *löv*

Bohusbebis, anledningen till att du inte får till de e säkert för att man måste ha stålbygeln som sitter i suffletten. annars blir de inte bra! jag har själv hållt på med min ett bra tag nu, men den ligger på is då jag måste ta mig till en järnhandel och köpa nåt liknande den som sitter i orginal sufletten. jag har ju ingen lust att sprätta upp orginalet direkt
    Hmmm stålbygel....? såklart! Men hur 17 hittar man sån som passar?
  • Stargirl
    Supersmurfen skrev 2010-09-06 07:58:09 följande:

Följer tråden lite från och till och här finns verkligen många bra tips! Så himla skönt att ha några att fråga när problemfunderingarna kommit till ytan..

På min cameleon så har den där runda silverplattan på ena sidan trillat bort. Handtaget går ju som ner till chassit och där allt går ihop är det ju svart och sedan sitter det en runt silverplatta på.. Är det någon som vet var jag kan få tag på en ny sådan???

Det är en ganska viktig del av chassit. Kontakta [email protected] för att höra hur man gör. Man kan nämligen inte sätta fast en sådan själv.
    ♪♫?*¨*?.¸¸♥ ¸¸.?*¨*?♫♪ www.minmolly.se ♪♫?*¨*?.¸¸♥ ¸¸.?*¨*?♫♪
  • Supersmurfen
    Stargirl skrev 2010-09-06 12:39:58 följande:
    Det är en ganska viktig del av chassit. Kontakta [email protected]">[email protected] för att höra hur man gör. Man kan nämligen inte sätta fast en sådan själv.
    Aj då... okej... jag ska kontakta dem på en gång. Tack för tipset.
  • Supersmurfen
    Stargirl skrev 2010-09-06 12:39:58 följande:
    Det är en ganska viktig del av chassit. Kontakta [email protected]">[email protected] för att höra hur man gör. Man kan nämligen inte sätta fast en sådan själv.
    Är det en svensk support eller en engelskspråkig? Funderade på vilket språk jag ska skriva på...
  • Fröken Småland
    Honey1982 skrev 2010-09-06 11:45:29 följande:

Nu har jag införskaffat mig en sån här Microfleece Blanket. Är det nån som använder en sån till sin Bugga? Hoppas den är bra!
    Jag har några såna och tycker att de är jättebra. Lite lagom varma och lite vattenavstötande. Däremot så tycker jag inte egentligen att den är värd det höga priset faktiskt men jag är ju lite snål
  • Norpis

Nu har jag ett stort bekymmer som jag verkligen behöver hjälp med! Bromsvajern till min Cameleon har gått av! Återförsäljaren jag köpte vagnen av har lagt ner och när jag ringde en annan (stor, välkänd och seriös i Sthlm) så sa de att det inte går att laga. De kan ev hjälpa mig att reklamera vagnen (mot en saftig avgift), men de är mycket osäkra på om Bugaboo kommer gå med på det. Jag har kontaktat Bugaboo via deras hemsida så vi får väl se om de hör av sig.

Någon annan vars bromsvajer har gått av? Hur har ni löst det?

Vet att tidigare chassimodell har gått att fixa, men inte den senaste varianten som jag har... Som det ser ut nu får jag köpa nytt chassi. =(

• bohusbebis

Hur snorkig får man vara, eller är jag för fräck?
    Svarade på en annons där säljaren sålde en vagn för 4.500 kr med tillbehör 5.000 kr. La ett bud på 600 på bara tillbehören (lite mer än halva fullpriset på varorna) + frakt. Fick ett synnerligen aggresivt svar att det verkligen inte var rimligt och att tillbehören bara såldes med vagnen.... Men varför annonser med två olika priser då? Och mitt bud var ju bara ett förslag, normalt är det ju ett startskott till budgivning liksom.... Nåja, behöver inte tillbehören - egentligen så det gjorde mig ju inget. Egentligen. Blev bara lite stött av tonen...

• sara1981

Idag har jag gjort världens fynd, är så nöjd!

Köpte:
    Ram, inkl suflettfästen och spännen,
    Bumperbar
    Komplett sandfärgad bas, inkl madrass
    Regnskydd
    Topset i brunt

För 1000kr!

Att fynda buggagrejer är den sanna lyckan! ;)

Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21