• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • Senap
    AckaDacka skrev 2010-09-07 14:32:31 följande:
    Jag har också rosa topp på min bugga. Har fått flera förfrågningar om det är en tjej eller kille. Blir arg!! :):) Nu kör jag med grön Paul Frank Scury. Så snygg nu när det börjar bli höst:)
    Varför blir du arg? Alla bebisar ser likadana ut så det är omöjligt att veta.
    Det var bättre förr. Ju förr desto bättre.
  • annat82
    AckaDacka skrev 2010-09-07 14:32:31 följande:
    Jag har också rosa topp på min bugga. Har fått flera förfrågningar om det är en tjej eller kille. Blir arg!! :):) Nu kör jag med grön Paul Frank Scury. Så snygg nu när det börjar bli höst:)
    Vill ha ett skurvy topset, finns ett på tradera nu, men får väl se hur högt det går :)

Jag blir inte arg, ingen idé att ödsla energi på det, och får inte ens frågan. Även när dottern har haft klänning har jag fått höra att det är en söt kille, men jag brukar bara rycka på axlarna. Det är svårt att se på de flesta bebisar, så antingen så frågar man eller gissar. Tycker det är mer komiskt att bara för jag har det rosa topsetet så antar alla att det är en tjej däremot. Färg på vagnen väljer jag ju liksom efter vad jag har lust med ;)
  • Duntoffla
    Fröken Småland skrev 2010-09-07 09:55:55 följande:
    Duntoffla: Den första på Tradera som du länkar till ser absolut ut som den gamla, ljusa rosa även om bilden kan lura mig. Den andra i Kidzshop ser ut att överensstämma med den färg som finns på den gamla åkpåsemodellen men alltså med den nyare färgen (gamla påsen, nya rosa). Dock så ser den bilden extremt bjärt ut i färgen och jag tror inte att bilden helt överensstämmer med verkligheten; därav att jag tycker att det stärker min hypotes att det är samma rosa. Men som sagt; jag har inte sett båda IRL bredvid varandra. Inte sett nya rosa med dragsko IRL heller *skäms och känner mig som en amatör*

Ok. Så om man vill ha en starkare rosa bör man troligen köpa den nya (även om den som du säger nog ser skarpare ut på produktbilden) alt en äldre men inte äldst modell?
  • Duntoffla
    Fröken Småland skrev 2010-09-07 15:24:18 följande:
    Duntoffla: precis så! Du sammanfattade en hel avhandling i en enda mening.
    Note to self: lär!
    Haha...det är inte alltid så lätt att skriva så folk förstår. Är rätt dålig på det själv
  • bohusbebis
    Senap skrev 2010-09-07 14:33:31 följande:
    En Baobao. Kinesisk kopia. *varningsflagg*
    Ja den var lurig, suffletten ser ut som en bugga.-logga på...
  • Senap
    bohusbebis skrev 2010-09-07 15:36:45 följande:
    Ja den var lurig, suffletten ser ut som en bugga.-logga på...
    Bugaboos topklädsel passar så de byter ut den.
    Det var bättre förr. Ju förr desto bättre.
  • bohusbebis
    Senap skrev 2010-09-07 15:38:02 följande:
    Bugaboos topklädsel passar så de byter ut den.
    Fyyyyyyyy!
  • livet från ljusa sidan

Fröken småland: Du kommer alltid med så himla bra svar :) Kanske skall lägga i åkpåsen och byta suflett ett tag och känna på det. Just sittmässigt är den kanon men sen så fort han somnar så känns den inte bra, just för att han ligger upp med benen och han vill gärna vika över sig på sidan när han sover och det går ju inte i cammen....

• lilyanna
    annat82 skrev 2010-09-07 14:41:08 följande:
    Vill ha ett skurvy topset, finns ett på tradera nu, men får väl se hur högt det går :)
    Så du har span på det med alltså?
    Oliver 070327, Alvin 090804
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21