• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • Duntoffla
    Fröken Småland skrev 2010-09-07 08:37:57 följande:
    Jag kan inte svära på att det är samma färg på rosa med och utan dragsko men jag påstår det tills jag är motbevisad Däremot skall du vara uppmärksam på att det av den äldre modellen finns två olika rosa, kanske det är därför du upplever färgskillnad på bilder osv? Sen är det självklart ljus och bild som påverkar hur nyanser framstår. Om du länkar till någon av bilderna du sett så kan vi antagligen avgöra vilken rosa det är
    OK. Såg nu att den nya från 2010 heter HOT PINK och ser mkt starkare ut. De jag sett är ex denna

www.tradera.com/auction/viewitempage.aspx
  • Noiis

Är den nån som har koll på hur paul frank clancy passar färgmässigt med beens gula?? syrran har hittat en butik som hade en clancy kvar hemma som hon har lagt undan. jag måste bestämma mig i dag om jag ska slå till eller inte :-/

Japp min profil är låst! inboxa om ni vill komma in!
  • Fröken Småland
    Sjukhus Mamman skrev 2010-09-07 09:24:22 följande:
    visst e de störande jag blev skit sur på mig själv för att jag inte insåg de självklara njag köper en stål tråd i modell tjock samma stl som den som e i, sen får man knipsa av den och böja den själv med tång! jag tror att jag syr ett skydd till den av snedslå så att den inte blir för vass och skär sönder tyget. men om du tar med sufletten till närmsta järnhandel ska dom kunna hjälpa dig med rätt tjocklek. jag kommer iaf göra så

Tack för länken mamma på vift
    Eller linda den med isoleringstejp eller liknande enligt hockeyklubba-principen?
  • Fröken Småland

Duntoffla: Den första på Tradera som du länkar till ser absolut ut som den gamla, ljusa rosa även om bilden kan lura mig. Den andra i Kidzshop ser ut att överensstämma med den färg som finns på den gamla åkpåsemodellen men alltså med den nyare färgen (gamla påsen, nya rosa). Dock så ser den bilden extremt bjärt ut i färgen och jag tror inte att bilden helt överensstämmer med verkligheten; därav att jag tycker att det stärker min hypotes att det är samma rosa. Men som sagt; jag har inte sett båda IRL bredvid varandra. Inte sett nya rosa med dragsko IRL heller *skäms och känner mig som en amatör*

• Fröken Småland
    Sjukhus Mamman skrev 2010-09-07 09:27:36 följande:
    Är den nån som har koll på hur paul frank clancy passar färgmässigt med beens gula?? syrran har hittat en butik som hade en clancy kvar hemma som hon har lagt undan. jag måste bestämma mig i dag om jag ska slå till eller inte :-/
    Dålig koll tyvärr... Men var det inte någon bild från mässan med gul Bee med Clancy? *letar*
  • Fröken Småland
    Fröken Småland skrev 2010-09-07 09:56:35 följande:
    Dålig koll tyvärr... Men var det inte någon bild från mässan med gul Bee med Clancy? *letar*
    Nej, det var jag som mindes fel...

Men på tal om mässan; är det fler som det pirrar till i magen på när det ordet nämns?
  • Noiis
    Fröken Småland skrev 2010-09-07 09:50:59 följande:
    Eller linda den med isoleringstejp eller liknande enligt hockeyklubba-principen?
    aaah smart de har jag t.om hemma ska bara hitta en järnhandel haha
    Fröken Småland skrev 2010-09-07 09:58:03 följande:

Men på tal om mässan; är det fler som det pirrar till i magen på när det ordet nämns?
    Attans oxå :-/ men vad TROR du?? jag tror att dom borde passa rätt bra rent färg mässigt! men jag e ju nästan blind oxå haha hon tänkte knata ner till butiken på lunchen... iof så kan man ju chansa och passar den inte så får man väl slänga ut den på blocket. känns trist rent penning mässigt om de ser för jävligt ut bara :-/
    Japp min profil är låst! inboxa om ni vill komma in!
  • Fröken Småland
    Sjukhus Mamman skrev 2010-09-07 10:01:50 följande:
    aaah smart de har jag t.om hemma ska bara hitta en järnhandel haha

Attans oxå :-/ men vad TROR du?? jag tror att dom borde passa rätt bra rent färg mässigt! men jag e ju nästan blind oxå haha hon tänkte knata ner till butiken på lunchen... iof så kan man ju chansa och passar den inte så får man väl slänga ut den på blocket. känns trist rent penning mässigt om de ser för jävligt ut bara :-/
    Spontant så tänker jag; vad skulle den annars passa till? Så jag tror är det är samma. Annars skulle det finnas tre gula... nä, det tror jag inte.
  • solouniko

SYSONVAGN Det är det jag läääängtar och hoppas på! Solig
    Milla 090316 ♥ solouniko.blogg.se
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21