• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • Noiis
    Fröken Småland skrev 2010-09-07 10:03:59 följande:
    Spontant så tänker jag; vad skulle den annars passa till? Så jag tror är det är samma. Annars skulle det finnas tre gula... nä, det tror jag inte.
    Känner samma lika, och när jag jämför vida google ser dom slående lika ut :-/ äh jag får helt enkelt go wild and crazy och ta den. vet ju att jag kommer ångra mig annars
    Japp min profil är låst! inboxa om ni vill komma in!
  • bohusbebis
    Sjukhus Mamman skrev 2010-09-07 10:01:50 följande:
    aaah smart de har jag t.om hemma ska bara hitta en järnhandel haha
    Fröken Småland skrev 2010-09-07 09:58:03 följande:
    Nej, det var jag som mindes fel...

Men på tal om mässan; är det fler som det pirrar till i magen på när det ordet nämns?
    Är det förresten ståltråd i suffletten? Inte nån slags plast? Den känns liksom lite böjlig... Har ingen större lust att sprätta upp nån köpesufflett för att kolla dock...
  • Noiis
    bohusbebis skrev 2010-09-07 10:26:28 följande:
    Är det förresten ståltråd i suffletten? Inte nån slags plast? Den känns liksom lite böjlig... Har ingen större lust att sprätta upp nån köpesufflett för att kolla dock...
    det är säkert plast, men de lär ju fungera lika bra med metall eller liknande. bara man får nåt som kan ersätta det som sitter i orginal sufletten. att hitta plast som är böjbar och behåller formen lär man väl inte kunna göra?!
    Japp min profil är låst! inboxa om ni vill komma in!
  • Fröken Småland
    Sjukhus Mamman skrev 2010-09-07 10:29:31 följande:
    det är säkert plast, men de lär ju fungera lika bra med metall eller liknande. bara man får nåt som kan ersätta det som sitter i orginal sufletten. att hitta plast som är böjbar och behåller formen lär man väl inte kunna göra?!
    Jag gissar att det är stål, precis som de andra två bågarna och som den insydda i UJ t ex.
  • bohusbebis
    Fröken Småland skrev 2010-09-07 10:45:59 följande:
    Jag gissar att det är stål, precis som de andra två bågarna och som den insydda i UJ t ex.
    De andra två på Bee:n är väl plast om jag minns rätt... Om du menar de som är "flyttbara" när man byter suffletten... Inte för att det spelar nån större roll...
    På Phil&Ted:en tänkte jag sätta i ett sånt där blomstöd (till buskar tror jag) i extravagnen där det saknades, men det behövdes aldrig så jag har ju den kvar att experimentera med. Nånstans.... Så om blomsteraffären ligger närmare Sjukhusmamman än järnaffären så kan du kanske kolla där åxå...
  • jean1
    bohusbebis skrev 2010-09-07 10:55:24 följande:
    Vad kan detta vara om det inte är Bugaboo?
    www.blocket.se/ystad/Vagn_chassi_ram_Buggaboo...
    (inte min annons...)
    Har mailat tidigare men inte fått nåt svar...
    Man ser direkt att det inte är en Bugaboo . Titta bara på handtaget, bromsen, suflettens for, chassit... ja allt! En riktigt fräck och ful kopia .
  • jean1

Behöver lite "smakråd"... Har fastnat för den ceriserosa klädseln till Buggan, kan liksom inte släppa den även om jag inbillar mig att man kan lessna på den fort, att den kan bli lite för "mycket". Har en grå bas och visst skulle det va snyggt med rosa top? Har evt hittat ett helt nytt sett till mkt bra pris... vad tycker ni, är det snyggt med grå/rosa?

Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21