• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • Snoppan

Köp inte Urban jungle åkpåsarna, de sitter som ett mähä när man ska igenom med selen :)

• Noiis
    humlan1975 skrev 2010-09-29 12:25:08 följande:
    Hej alla Bugaboo frälsta! :)

Vi väntar vår 1.a lille knodd om ca 2 v och vi har nu en ny fin Bugaboo Cameleon Denim som står och väntar på att få rulla ut i friska luften.

Ser att det finns 582 sidor i denna tråd och tyvärr har jag inte tid att skumma igenom alla sidorna efter ett svar, men tänkte ställa frågan ni säket sett innan...:

Vilka åkpåsar passar till Cameleon ligg+sitt delen ?
    (Tycker Bugaboos egen ser lite omysig ut, går den att dra "åt" runt huvuddelen så det blir mer som en gosig sovsäck?

Supertacksam för svar!!

Kram från Humlan
    jag röstar för lodger bunker, fariy silver har jag och den passar riktigt bra i fägen till denim!
    Japp min profil är låst! inboxa om ni vill komma in!
  • OsynligtSmåkryp
    Fröken Småland skrev 2010-09-29 12:56:50 följande:
    Grattis till vagn och bebis!

I princip alla åkpåsar passar i Bugaboos ligg- och sittdel men de skålformade passar såklart extra bra. Allra bäst passar Bugaboos egen då den går att fästa undertill så att den inte går att rubba ur fläcken även om man vänder vagnen uppochner (har provat ). Den nyare versionen av åkpåse har en kanal upptill med en dragsko så att den går att dra åt, det har enligt min mening vart dess svaghet tidigare. Och som ett tips; släng gärna ett öga mot Lodger Bunker för de är urmysiga till de små
    Jag har köpt en Elodie details åkpåse, men inte prövat ännu då bebis anländer i januari. Men den passar fint i båda delarna.
  • MiniM3
    OsynligtSmåkryp skrev 2010-09-29 14:19:12 följande:
    Jag har köpt en Elodie details åkpåse, men inte prövat ännu då bebis anländer i januari. Men den passar fint i båda delarna.
    Vilken har du köpt?
    För i sittdelen så halkar elodien jätte mycket.. Skulle tyvärr aldrig rekommendera en sådan till en bugga tyvärr..

• Galia

tänkte fråga vad man ska ha för regnskydd till camen? Har förstått att BBs egna inte är det bästa? Vad har ni andra?

• straw2008

Tycker att allt annat förutom original ser hemskt ut. Varför skulle inte originl vara det bästa?

Ett barn ska jag ha när jag blir stor med smala ben o mjuka skor....
  • StaffenAssar

Ville bara göra tummen upp för bugaboos service! Jag mailade i söndags om mitt glidande chassi plus att bromsvajern gått av, och fick svar redan i måndags att jag kunde skicka bild och att de behövde mitt kvitto samt adress och telnr. Svarade direkt på kvällen och frågade om jag skulle fota kvittot eller faxa, och om de ville ha film på glidande chassit också. Fick svar idag att de bara behöver foto på bromsvajern för bara den är anledning till nytt chassi, så ingen film behövs, och att foto på kvittot går bra. Så nu har jag mailat igen och hoppas på snabbt svar

Enda problemet är att kvittot blivit ganska blekt tyvärr, så jag vet inte om de vill att jag ska försöka ta bättre bilder. Tog först bild på hela kvittot, men då var det svårt att se, så då fotade jag det i delar också där man såg det som var längst ner på förra bilden överst på nästa bild och så bifogade jag alltihop. Hoppas det räcker.  

• StaffenAssar
    MiniM3 skrev 2010-09-29 14:22:01 följande:
    Vilken har du köpt?
    För i sittdelen så halkar elodien jätte mycket.. Skulle tyvärr aldrig rekommendera en sådan till en bugga tyvärr..
    Jag hade en black velvet i min sittdel, och den funkade alldeles utmärkt Inte som buggans egna såklart, men jag tyckte inte den halkade något vidare.
  • MiniM3
    StaffenAssar skrev 2010-09-29 15:43:33 följande:
    Jag hade en black velvet i min sittdel, och den funkade alldeles utmärkt Inte som buggans egna såklart, men jag tyckte inte den halkade något vidare.
    Ja jag hade utav glansigare tyg.. 
  • Fröken Småland
    StaffenAssar skrev 2010-09-29 15:40:38 följande:
    Ville bara göra tummen upp för bugaboos service! Jag mailade i söndags om mitt glidande chassi plus att bromsvajern gått av, och fick svar redan i måndags att jag kunde skicka bild och att de behövde mitt kvitto samt adress och telnr. Svarade direkt på kvällen och frågade om jag skulle fota kvittot eller faxa, och om de ville ha film på glidande chassit också. Fick svar idag att de bara behöver foto på bromsvajern för bara den är anledning till nytt chassi, så ingen film behövs, och att foto på kvittot går bra. Så nu har jag mailat igen och hoppas på snabbt svar

Enda problemet är att kvittot blivit ganska blekt tyvärr, så jag vet inte om de vill att jag ska försöka ta bättre bilder. Tog först bild på hela kvittot, men då var det svårt att se, så då fotade jag det i delar också där man såg det som var längst ner på förra bilden överst på nästa bild och så bifogade jag alltihop. Hoppas det räcker.  
    Åh, vad skönt! Bugaboo brukar vara riktigt ruskigt bra att ha att göra med vid reklamationer, och det är såklart mycket det man betalar för vid inköpet. Kan du använda vagnen nu ändå eller hur löser du det med tanke på att din grabb har speciella behov?
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21