• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • LR75
    Favvo skrev 2010-09-27 00:04:31 följande:
    Hehe okej Glad

Jag har kollat upp skillnaden nu och den ena (bild nr 1) passar till cameleon och den andra (bild nr 2) passar till been Skrattande
    fast den på bild två är den "nya" åkpåsen och skall passa både cam och bee.

(ber om ursäkt om nån redan sagt detta)
  • Snoppan

Japp, det är en universal-åkpåse :)
    Ska passa alla buggor :)

• Jossanjo

puffar lite på min tidigare fråga, vad gör ni som har har gamla åkpåsen och sittdelen för att det inte skall bli så öppet, Har en fyra månaders, viker man ner åkpåsen och fäster i knapparna blir det så öppet, å har man den upp så ser ju inte bebisen.

• straw2008

Jag hade inte bbs egna påse för att den just mer var som en filt än en åkpåse.

Ett barn ska jag ha när jag blir stor med smala ben o mjuka skor....
  • jean1
    Jossanjo skrev 2010-09-28 21:38:13 följande:
    puffar lite på min tidigare fråga, vad gör ni som har har gamla åkpåsen och sittdelen för att det inte skall bli så öppet, Har en fyra månaders, viker man ner åkpåsen och fäster i knapparna blir det så öppet, å har man den upp så ser ju inte bebisen.
    Jag viker ner utan att fästa i knapparna, då kan man trycka ner den lite i sidorna, alternativt lägg en filt ovanpå så "starmas" det åt lite.
  • LR75
    jag kompletterade med en filt. och så hade jag ett korthårigt fårskinn i åkpåsen, då blev det lite mer ombonat.
  • Fröken Småland
    Jag hade också en filt upptill på barnet, enligt halsduk- eller fuskkrageprincipen.
  • AnPa
    Vi har den gamla åkpåsen och jag tycker att den är kanon än sålänge (det var priset också 50%!). Vi har tänkt att ha en 7 AM senare.

Vi har iofs en 7-månaders, men som suttit i sittdelen till och från sen han var 4-månader. Då var ju vagnen öppen eftersom att det var i början av sommaren och jag såg det inte som ett problem? Eller menar du att det blir för kallt vs att du inte ser bebben? Vi har bara vikt kanten överst (kanske 5 cm) utan att knäppa knapparna. Tycker att det är smidigare när man ganska så ofta måste öppna åkpåsen pga att man är inne i någon butik el dyl.

Men det beror ju helt på hur lång bebben är också. Vår skrutt var 72 cm på 6 mån kontrollen, rätt lång med andra ord, så hans huvud sticker upp en ganska bra bit ovanför åkpåsen. Men finns det inte flera knappar på påsen? 
  • humlan1975

Hej alla Bugaboo frälsta! :)

Vi väntar vår 1.a lille knodd om ca 2 v och vi har nu en ny fin Bugaboo Cameleon Denim som står och väntar på att få rulla ut i friska luften.

Ser att det finns 582 sidor i denna tråd och tyvärr har jag inte tid att skumma igenom alla sidorna efter ett svar, men tänkte ställa frågan ni säket sett innan...:

Vilka åkpåsar passar till Cameleon ligg+sitt delen ?
    (Tycker Bugaboos egen ser lite omysig ut, går den att dra "åt" runt huvuddelen så det blir mer som en gosig sovsäck?

Supertacksam för svar!!

Kram från Humlan

• Fröken Småland
    humlan1975 skrev 2010-09-29 12:25:08 följande:
    Hej alla Bugaboo frälsta! :)

Vi väntar vår 1.a lille knodd om ca 2 v och vi har nu en ny fin Bugaboo Cameleon Denim som står och väntar på att få rulla ut i friska luften.

Ser att det finns 582 sidor i denna tråd och tyvärr har jag inte tid att skumma igenom alla sidorna efter ett svar, men tänkte ställa frågan ni säket sett innan...:

Vilka åkpåsar passar till Cameleon ligg+sitt delen ?
    (Tycker Bugaboos egen ser lite omysig ut, går den att dra "åt" runt huvuddelen så det blir mer som en gosig sovsäck?

Supertacksam för svar!!

Kram från Humlan
    Grattis till vagn och bebis!

I princip alla åkpåsar passar i Bugaboos ligg- och sittdel men de skålformade passar såklart extra bra. Allra bäst passar Bugaboos egen då den går att fästa undertill så att den inte går att rubba ur fläcken även om man vänder vagnen uppochner (har provat ). Den nyare versionen av åkpåse har en kanal upptill med en dragsko så att den går att dra åt, det har enligt min mening vart dess svaghet tidigare. Och som ett tips; släng gärna ett öga mot Lodger Bunker för de är urmysiga till de små
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21