• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • Armani

Nu börjar även mina vita knappar att krångla Dom hoppar inte ut igen då jag har av ramen från chassit (eller det kanske dom inte ska heller?) men hoppar ut igen då jag klickar fast ramen igen. Sen har den börjat gå trögt att ändra sittläge på. Provade att skruva upp ock kika idag, kan inte se att fjädern skulle sitta fel eller så, men då kunde jag inte öppna på helt heller- hur gör man för att komma åt allt där inne där fjädern sitter? Kanske lika bra att beställa nya delar direkt... Obestämd Men då kommer nästa problem, vi har ingen återförsäljare av Bugaboo här i stan, finns det nån webbutik som har dessa tro?

(¯`°?.¸.?:*¨¨*:?.♥Alicia 081015 & Noel 100503♥.?:*¨¨*:?.¸.?°´¯)
  • Noiis
    Ögonsten till M skrev 2010-10-12 07:36:36 följande:

Hej alla Bugabooproffs :)
    Ville bara rådfråga lite då vi ska köpa våran första vagn och Bugaboo.
    Vilken av dessa känner ni av att vi ska sattsa på?
    Vi har inte varit och sätt dem live ännu, men tänkte om ni hade några tips bara av att se annonserna :)

www.blocket.se/stockholm/Bugaboo_Denim_300355...

www.blocket.se/stockholm/Bugaboo_Cameleon_Den...

jag säger den första för den ser mindre solblekt ut än tvåan. tvåan såg man ju tydligt på sufletten att den va blekt! sen tycker jag att de va bättre tillbehör till, i den andra annonsen står det creme färgad extra set och de brukar vara sand man menar då. och de tycker inte jag e så där jätte snyggt med denim! däremot den vita åkpåsen som e till ettan e ju toksnygg, sen så va de betydligt bättre pris oxå!
  • bohusbebis
    lolo21 skrev 2010-10-12 09:55:30 följande:
    Kan ni övertyga mej om att jag _inte_ behöver ett bee? Jag har ju en cam, en brio race och snart en babytravel syskonvagn.. men bee är ju så sööt:) Ni kan väl säga att det är en ganska dålig, skranglig historia till vagn Flört så jag kan sluta spana...
    Sorry, we löööööööv vår Bee+. Se den som en "paraplyvagn" så har du liksom täckt upp alla behov... Funkar utmärkt med buggans ståbräda åxå (gissar att det gäller 2 barn)... Och som paraply/kompaktvagn är den genial med jättebra sittdel (finns ingen som klår den). Oerhört smidig att resa med etc etc... Hjälpte det?
  • bohusbebis

(talar tyst om att de små hjulen inte är idealiska för grusvägar/terräng eller kanske inte heller för snö....)

• BeautifulFlower

är det bara jag som tvivlar på att buggan funkar en vinter, även om man har vinterhjulen på?
      jag testade igår att köra med dom stora hjulen först en sväng, och låsa dom små.. det gick ju knappt att lyfta vagnen när man skulle svänga när dottern min satt i. kändes som hela chassit skulle böja sig. Det är min första vinter men buggan och har nu börjat fundera på att skaffa en annan vagn som "vinter/extra vagn"

Hur gör ni?

• Ögonsten till M

Tack för era svar! Ringde på den andra annonsen och den var tyvärr såld Rynkar på näsan mailat den andra och se vad dem säger. Men tack för tipset ang solblekning!

• linaenn
    lolo21 skrev 2010-10-11 13:08:06 följande:
    Jag hade strl medium hela förra vintern och den passade toppen. men ta du en large - så kan barnet ha den längre ju :)
    Hur gammalt är ditt barn? Hur lång?
    Jag var och testade 7 AM Igloon i Camen idag och storlek large såg kanske lite stor ut nere i fotändan men den stack i alla fall inte ut utanför ramen. Den satt ju hur som helst som gjutet tycker jag.
    * August 100217 * www.i-fokus.se/blogg *
  • StaffenAssar
    BeautifulFlower skrev 2010-10-12 15:06:53 följande:
    är det bara jag som tvivlar på att buggan funkar en vinter, även om man har vinterhjulen på?
      jag testade igår att köra med dom stora hjulen först en sväng, och låsa dom små.. det gick ju knappt att lyfta vagnen när man skulle svänga när dottern min satt i. kändes som hela chassit skulle böja sig. Det är min första vinter men buggan och har nu börjat fundera på att skaffa en annan vagn som "vinter/extra vagn"

Hur gör ni?
    Jag hade min förra vintern med vinterhjulen, och då var det myyyycket snö. Det funkade kan jag säga, men bra vete f-n. Det finns vagnar som fungerar bättre i snö, fast iofs funkar ingen vagn toppen i snö... Så, du behöver inte skaffa en ny vagn för att ha i vinter, men om du letar ursäkt för att få inhandla en ny vagn så går det att argumentera för
    Jag gillar inte vinterhjulen, men tycker inte att det funkar utan tyvärr I år kommer vi att varva buggan med uj, men eftersom sonen inte sitter lika bra (kan helt enkelt inte åka längre stunder) i uj så blir det nog en hel del bugga iaf. 
  • annat82
    BeautifulFlower skrev 2010-10-12 15:06:53 följande:

Hur gör ni?
    Har iofs inte kört den i vinter, men har testat med de stora fram och de små låsta bak och det går absolut inte att lyfta eller svänga då enligt mig. Går går det ju men det är hemskt.
    Men har även testat med vinterhjul och då kan man ju fortfarande köra med dem fram eller de stora om man nu så vill, men de sitter ju precis vid chassit och inte en bit ut som det blir med de små bak och tyckte det funkade helt ok. Annorlunda mot svängbara, men tyckte faktiskt det var nästan lika behagligt att köra som vår gamla city cross. Med snö har jag ju som sagt inte testat än.
    Ville mest säga att det är stor skillnad på att ha de små bak och att ha terränghjul
  • Asereht

linaenn, får jag bara säga att du har utmärkt smak gällande namn och födelsedata. Din son heter som min yngste och är född på min födelsedag. Min A föddes de 8:e.

Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21