• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • Fröken Småland

Fast när man kör med swivelhjulen bak så måste man lyfta när man svänger och inte tynga ner. Utöver att det blir i det närmaste omöjligt att köra så blir det en orímlig belastning på swivelhjulen. Men jag gillar inte heller det sättet att använda vagnen annat än i nödfall.

• Duntoffla
    Asereht skrev 2010-10-12 11:39:29 följande:
    Cammens ram är 5 cm längre typ så geckons liggdel och klädsel passar inte på Cam. Likadant med froggen.
    Tack
  • Duntoffla
    BeautifulFlower skrev 2010-10-12 15:06:53 följande:
    är det bara jag som tvivlar på att buggan funkar en vinter, även om man har vinterhjulen på?
      jag testade igår att köra med dom stora hjulen först en sväng, och låsa dom små.. det gick ju knappt att lyfta vagnen när man skulle svänga när dottern min satt i. kändes som hela chassit skulle böja sig. Det är min första vinter men buggan och har nu börjat fundera på att skaffa en annan vagn som "vinter/extra vagn"

Hur gör ni?
    Vi hade vår med vinterhjul i vintras ( vi använder även terränghjulen övriga året på våra grusvägar hemma och swivelhjulen i stan) och jag tycker absolut att det funkade att köra. Men jag gillar inte att köra med de stora hjulen först utan har hellre terränghjulen
  • linaenn
    Asereht skrev 2010-10-12 16:02:53 följande:
    linaenn, får jag bara säga att du har utmärkt smak gällande namn och födelsedata. Din son heter som min yngste och är född på min födelsedag. Min A föddes de 8:e.
    hehe, tack tack!
    * August 100217 * www.i-fokus.se/blogg *
  • MGn

Hjälp! Handlar visserligen inte så mycket om bugaboo, men ni har så vettiga värderingar. vi tänkte sats på en bugaboo o en urban när vårt tredje barn kommer i maj. mellansonen blir då 2 år o 11månader...ska man ha syskonvagn? och vilken, är det värt att lägga ner pegar o impotera en urban?
    O visst är inte buga ett onödigt köpt? om man kör urban i trädgården o uppfarten (småsten) o buga om man ska iväg eller till stan....

Efter 54 vagnar så tänker jag inte köpa så många fler...ganska nöjd i övrigt ;)

• Ms Kanga
    MGn skrev 2010-10-12 17:38:07 följande:
    Hjälp! Handlar visserligen inte så mycket om bugaboo, men ni har så vettiga värderingar. vi tänkte sats på en bugaboo o en urban när vårt tredje barn kommer i maj. mellansonen blir då 2 år o 11månader...ska man ha syskonvagn? och vilken, är det värt att lägga ner pegar o impotera en urban?
    O visst är inte buga ett onödigt köpt? om man kör urban i trädgården o uppfarten (småsten) o buga om man ska iväg eller till stan....

Efter 54 vagnar så tänker jag inte köpa så många fler...ganska nöjd i övrigt ;)
    Vi har ungefär samma åldersskillnad på våra små som ni kommer att få - Om vi ska till köpcentrum så kör vi bugga med ståbräda - om vi ska på långpromenad, dagsutflykt typ kolmårdens djurpark har vi en Phil&Teds sport. Jag har valt bort en riktig dubbelvagn UJ pga en sån är så klumpig och tung så jag skulle inte använda den ändå. Kortare sträckor (ett par km) när vi inte har någon tid att passa och i lågtrafikerad miljö går storebror utan problem
    Mina ljuvliga pojkar Junior 071017 & Lillebror 100726
  • Coca cola light

Jag tänkte komma med ett tips för er som kan tänka er andra tillbehör än Bugaboos orginal. Jag har stört mig på att det inte finns ett vindskydd/fottsack till vagnen då jag hellre har det nu ett tag innan det blir dags för vinteråkpåse. Jag provade min footsack som passar min Emmaljunga scooter och det satt riktigt bra och fyllde väl sin funktion idag under den blåsiga promenaden. Jag blev väldigt glad då jag nu kan skydda lillprinsen från hårda vindar.   

• Noiis
    Coca cola light skrev 2010-10-12 18:33:52 följande:
    Jag tänkte komma med ett tips för er som kan tänka er andra tillbehör än Bugaboos orginal. Jag har stört mig på att det inte finns ett vindskydd/fottsack till vagnen då jag hellre har det nu ett tag innan det blir dags för vinteråkpåse. Jag provade min footsack som passar min Emmaljunga scooter och det satt riktigt bra och fyllde väl sin funktion idag under den blåsiga promenaden. Jag blev väldigt glad då jag nu kan skydda lillprinsen från hårda vindar.   
    babyattityde funkar oxå fint som footsack!
  • Liten Mjau

Fick veta idag att vi ska barn igen och mina tankar gick direkt till att jag ska få använda min bugga till en bebis till. Det finns många roliga delar i att veta att man ska få fler barn

• Miniigirl

Hej!
    Skulle vilja höra lite med er!
    Är det någon som haft problem med att fälla ihop chassit? när man ska dra i pluttarna och vika ner styret. Vårat funkade inte och vi har nu borrat bort 2 nitar och tagit isär lite och upptäckte att det var en liten aluminiummojäng som gått av på mitten på båda sidorna, alltså dit in där vajrarna går in från den lilla plutten..
    hoppas någon förstår min förklaring?!
    Iallafall, vi behöver ju nu 2st nya sådannadär aluminium mojänger, någon som har tips på vart man ska höra av sig för att få tag på dom?

Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21