• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • bohusbebis
    Liten Mjau skrev 2010-10-12 20:17:45 följande:
    Fick veta idag att vi ska barn igen och mina tankar gick direkt till att jag ska få använda min bugga till en bebis till. Det finns många roliga delar i att veta att man ska få fler barn
    GRATTIS!!! Dubbelt grattis
  • Fröken Småland
    Fick veta idag att vi ska barn igen och mina tankar gick direkt till att jag ska få använda min bugga till en bebis till. Det finns många roliga delar i att veta att man ska få fler barn
    Men grattis, vad kul! Solig
  • Duntoffla
    Grattis!
  • mollan nu
    Miniigirl skrev 2010-10-12 20:22:14 följande:
    Hej!
    Skulle vilja höra lite med er!
    Är det någon som haft problem med att fälla ihop chassit? när man ska dra i pluttarna och vika ner styret. Vårat funkade inte och vi har nu borrat bort 2 nitar och tagit isär lite och upptäckte att det var en liten aluminiummojäng som gått av på mitten på båda sidorna, alltså dit in där vajrarna går in från den lilla plutten..
    hoppas någon förstår min förklaring?!
    Iallafall, vi behöver ju nu 2st nya sådannadär aluminium mojänger, någon som har tips på vart man ska höra av sig för att få tag på dom?
    Har ni chassit med vingmuttrar för att reglera höjden på handtaget?
    Det var dessa delar som gått av på vårt trasiga chassi. Går inte att byta enl bugaboo. Alltså dom säljer dem inte. Men om någon kan tillverka delarna åt er går det bra.
    ♥♥ Alma 060809 ♥♥ ♥♥August 091030♥♥
  • Miniigirl
    mollan nu skrev 2010-10-12 22:31:37 följande:
    Har ni chassit med vingmuttrar för att reglera höjden på handtaget?
    Det var dessa delar som gått av på vårt trasiga chassi. Går inte att byta enl bugaboo. Alltså dom säljer dem inte. Men om någon kan tillverka delarna åt er går det bra.
    Ja, vi har det chassit!
    Okej, det var u lite dåligt av dom kan jag ju tycka, fast igentligen är det väll inte meningen att man ska in där och grejja alls, eftersom dom nitat ihop chassit!
    Min sambo ska försöka fixa en egen sådan kil, så jag får hoppas på honom istället då! Han brukar kunan vara duktig på sådant
  • Miniigirl

Är det samma vinterhjul och ståbräda till frog och cameleon?

• Primrose
    Fröken Småland skrev 2010-10-11 13:02:03 följande:
    Man kan ju vända på sitsen också om man skall gå lite längre - så får man behålla barnet på önskat håll
    Absolut. Men längre sträckor fungerar inte bra med de små hjulen bak, tycker jag.
  • Primrose
    straw2008 skrev 2010-10-12 09:52:19 följande:
    Förutsatt att du kan pruta lika mkt så tycker jag den andra för den har resväska i ett extra toppset i ow som är så galet fint med jeanset!! Men eftersom det är jeans så skulle jag kolla på båda o ta den so Är konst sliten för sufletterna blir så sjukt fula då de är slitna.
    Jag tror att den som har skrivit annonsen menar varukorgen när h*n skriver "bagageväska", jag ser ingen transportväska på bilden.

Det står inte i den senare annonsen hur gammal vagnen är.

I den första annonsen verkar personen vara ägare nummer två. Man kan undra hur mycket chassit varit med om, med två olika ägare redan.
  • Primrose
    lolo21 skrev 2010-10-12 09:55:30 följande:
    Kan ni övertyga mej om att jag _inte_ behöver ett bee? Jag har ju en cam, en brio race och snart en babytravel syskonvagn.. men bee är ju så sööt:) Ni kan väl säga att det är en ganska dålig, skranglig historia till vagn Flört så jag kan sluta spana...
    Jo, du behöver en Bee!

Vi var Cameleonägare och köpte en Bee, för resor, i mars. Samtidigt gick bromsen sönder på Cameleon (andra gången!) och medan vi väntade på ett nytt chassi använde vi Been. Och gillade den så mycket att vår Cam har fått stå sedan dess. Nu försöker vi i stället sälja Camvagnen och har köpt en Brio Spin för vintern (och för att nu är ett hjul på Been trasigt och vi väntar på leverans av ersättningshjul). När vädret blir mildare åker Been garanterat ute på gatorna igen, den är smidig, söt och lättkörd - vad mer kan man begära?!

Spana på.
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21