• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • lolo21
    Primrose skrev 2010-10-13 01:52:29 följande:
    Jo, du behöver en Bee!

Vi var Cameleonägare och köpte en Bee, för resor, i mars. Samtidigt gick bromsen sönder på Cameleon (andra gången!) och medan vi väntade på ett nytt chassi använde vi Been. Och gillade den så mycket att vår Cam har fått stå sedan dess. Nu försöker vi i stället sälja Camvagnen och har köpt en Brio Spin för vintern (och för att nu är ett hjul på Been trasigt och vi väntar på leverans av ersättningshjul). När vädret blir mildare åker Been garanterat ute på gatorna igen, den är smidig, söt och lättkörd - vad mer kan man begära?!

Spana på.
    Hmm tack för hjälpen, inte Flört Jaa den verkar ju såå smidig och så är den ju så söt:) Får se om vi verkligen behöver ha brio racen, annars kan man ju sälja den och få ett litet bidrag till ett bee;P
  • Sweetsugar

Hej! Tänkte höra om det är någon som vet någon bra sida från utlandet, där man kan beställa åkpåse till camelonen. Tänkte att jag skulle beställa från usa när dollarn är så låg nu. Men jag hittar ingen bra sida att beställa ifrån.

Hoppas på lite tips!

• Stargirl
    Sweetsugar skrev 2010-10-13 09:40:36 följande:
    Hej! Tänkte höra om det är någon som vet någon bra sida från utlandet, där man kan beställa åkpåse till camelonen. Tänkte att jag skulle beställa från usa när dollarn är så låg nu. Men jag hittar ingen bra sida att beställa ifrån.

Hoppas på lite tips!
    Det är för att man inte får skicka Bugaboo varor "over seas" så du letar förgäves....
    ♪♫?*¨*?.¸¸♥ ¸¸.?*¨*?♫♪ ♪♫?*¨*?.¸¸♥ ¸¸.?*¨*?♫♪
  • bohusbebis
    Stargirl skrev 2010-10-13 11:07:15 följande:
    Det är för att man inte får skicka Bugaboo varor "over seas" så du letar förgäves....
    Går det inte att köpa via t.ex ebay. Men då tillkommer väl "tax" ? Har ingen erfarenhet dock...
  • finbusen
    ami skrev 2010-10-06 21:21:52 följande:
    Spänna bromsen genom att vrida på skruven?
    Vilken skruv menar du? Har en frog..
  • Miniigirl

Vi lyckades fixa nya "kilar"! Så nu kan vi vika ihop vårat chassi

• Ögonsten till M

hej allihopa. igår så införskaffade vi oss våran första vagn och Bugaboo Solig Känner mig supernöjd.
    Men jag har en liten undran bara. Regnskyddet var superbra, men jag tyckte det var lite klumpigt. Fyllde ju nästan hela korgen under vagnen Glad har ni något tips på ett annat regnskydd som man kan använda och är mer ihoppackningsbart?

• Liten Mjau

Vi kör ett vanligt svart med reflexer som jag köpt på gekås. Tyckte oxå att bugaboos egna var klumpigt.

• Miniigirl

Vi ifck med både Bugaboos egna och tullsas...vi bestämde oss ganska snabt för att använda tullsas då vi tykte det var både snyggare och mer praktiskt!

Brios regnskydd bode ju nästan oxå passa? Till deras ligg/sitt vagnar?

• Honey1982

Jag har också skaffat ett Tullsa att ha så länge. Bugaboos egna regnskydd får förvaras i kartongen så länge.

Om man har Bugaboos åkpåse - räcker den med t.ex ett fårskinn under i vinter (om man bor i södra Sverige)?

♥ Adam 060123 ♥ Amelia 100907 ♥
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21