• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • Hannah74

Vi bor i Gbg och jag tyckte det räckte med bara åkpåsen. Fast då åker de när det är kallt även i overall.

• CeciliaB

Hej alla experter! =)

Jag undrar hur de funkar med vinterhjulen? Behövs dom? Hur svårt är de att köra i snö med de andra? hur mycket mer svårkörd blir vagnen utan svängbara framhjul?

Tack på förhand!

• jean1
    CeciliaB skrev 2010-10-14 12:58:54 följande:

Hej alla experter! =)

Jag undrar hur de funkar med vinterhjulen? Behövs dom? Hur svårt är de att köra i snö med de andra? hur mycket mer svårkörd blir vagnen utan svängbara framhjul?

Tack på förhand!

Vagnen blir inte lika lättkörd med vinterhjulen på, på så sätt att den är ju mer "stum" och det går liksom inte att "svikta"vagnen på samma sätt som en vanlig när man ska svänga osv. Däremot kan man ju ha vinterhjulen rörliga så de svänger litegrann men inte 360garder som de små. Vi fick barn i vintras så vi började med vinterhjulen så jag vande mig liksom vid dem först så jag tyckte det gick bra bara man vant sig. Då var det värre att vagnen kändes lite stötig på knöligt underlag tycker jag, än att hjulen inte kunde svänga.

Om snön är packad och underlaget hårt behövs inte vinterhjulen, men så fort det är några centimeter lös/nysnö så håller de små inte riktigt måttet, det fastnar snö i dem osv. Jag rekomenderar starkt vinterhjulen av den orsaken!
    ~ Tyra Lykke 091224 ~
  • Insomnie

Hej alla experter! =)

Tack på förhand!

Jag står också lite i valet och kvalet om det är värt att köpa vinterhjulen eller inte... Svårt att veta hur mycket snö det har tänkt att komma i vinter tycker jag, blir det som förra året behövs det nog men blir det en "vanlig" vinter så tänker jag mig att man klarar sig med de små..
  • Fröken Småland
    lilla sandra skrev 2010-10-14 11:49:17 följande:
    Finns det någon tråd/sida där det finns "bytesmarknad" bugaboo-saker emellan?
    Nej, kolla på Blocket eller FL:s köp/sälj-forum.
  • lolo21

Hej alla experter! =)

Tack på förhand!

Hej!
    Jag körde buggan utan vinterhjul förra vintern.. det slutade med att jag köpte en brio race;P Det var helt fruktansvärt, körde fast hela tiden, fick köra på bakhjulen och hursomhelst.. Sonen var 2 år drygt så han skrattade bara när vi lekte snöplog, men huua om man haft ett mindre barn. Såå skumpigt och hemskt. Nej i vinter blir det annan vagn, buggan för fungera som reserv, MED vinterhjul!
  • linaenn

Hej alla experter! =)

Tack på förhand!

Jag håller med jean1! Vi fick barn i februari och började med vinterhjulen på och vande oss vid det, inga problem, nu kan jag visserligen tycka att det känns lite tradigt att köra med dem (har använt dem ett par gånger när vi gått ute i motionsspår i skogen) eftersom vi kört swivelhjulen sedan i maj, men man vänjer nog om sig igen. Ska tillägga att vi bor i Umeå och här skulle det absolut inte funka utan vinterhjul.
    * August 100217 * www.i-fokus.se/blogg *
  • lilla sandra
    Fröken Småland skrev 2010-10-14 13:46:10 följande:
    Nej, kolla på Blocket eller FL:s köp/sälj-forum.
    Synd. Jag som är så lat hade "behövt" det.
    Typ "Jag har xxx till Bugaboo o vill ha xxx..." 
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21