• AnPa

Bugaboo-tråd nr 21

Äntligen dax skrev 2011-10-03 09:59:27 följande:
    Kul att höra att du trivts med orange. Tror säkert att jag kan vänja mig med det . Men av någon anledning blir man ju väldigt påverkad av det man ser och jag tycker alla vagnar är väldigt neutrala. Måste nog kika runt på begagnade topset. Har nog inte råd att köpa två olika nya tyvärr.

Brun offwhite är galet snyggt! Om du vill ha mer neutralt menar jag. Jag gillar inte sandtop öht.
  • AnPa
    Sweetheartno1 skrev 2011-10-07 19:46:31 följande:
    Tycker ni 750:-l för ett rosa fleece topset är för dyrt ?? Tycker det är på gränsen ! Det är iof nytt, men ja jag vet inte ??!

För dyrt! de såldes ut bra billigare än så. Skulle MAX ge 450:- för ett fleecetopset, men jag gillar inte ens fleece Tungan ute
  • AnPa
    Mammas Kalle skrev 2011-10-07 20:05:46 följande:
    På tal om glidande chassi.. Fick ett nytt förra sommaren efter att det föra blev snett o vint efter flygresa. Produktionsdatum
    På det är okt-08 , ha funkat felfritt tills för mån vecka sedan. Sköv vagnen framåt i lite grusigt underlag, dvs rulla ok men liiite motstånd o då hände nått handtaget sjönk på vänster sida o har fortsatt med det även när jag rullar på asfalt va göra? Garanti gäller väl inte på det nya?

Tråkigt! Garantin gäller alla nya delar i 2 år (om jag minns rätt), Småland?
  • AnPa
    imaj skrev 2011-10-07 20:31:15 följande:
    Bdb: Jo garantin gäller även på det nya chassit. Har för mig att det tom gäller två år efter du fått det nya...!

Från det ena till det andra: Enligt Jollyroom finns det vinterhjul till Donkeyn?! Någon som hört talas om det? För mig var det något nytt... Om det ens stämmer?!

Precis vad jag har för mig också!

Haha jollyroom verkar inte ha så bra koll, de har bee plus all black för det underbara priset: 11 000:- Obestämd

I texten står sedan specifikationer för cameleon  
  • AnPa

Tråkigt med hela fejk-historien! Hoppas att det löser sig till det bästa. Här där jag bor rullar det en fejkbugga som jag ser några ggr per vecka. Utmärkande för den är att den har svart bas, snappfästena inåt istället för utåt på chassit, tyget ser billigt ut och undersidan av varukorgen syns väldigt väl framifrån. Har nästan lust att gå fram och fråga om hon själv vet att den är fejk...

• AnPa
    Minnie7 skrev 2011-10-10 19:43:54 följande:
    Måste fråga två frågor- sittdelen på en cam, ska man kunna rucka på dem? Detsamma gäller handtaget, ska det gå att vicka lite på? Eller är det slitage?

Sittdelen är ruckbar ja, eller själva ramen som den sitter på. Vi står ofta uppe vid suffletten (så att sonen inte ska se oss) och gungar i ramen, han somnar lättast så Handtaget ska också vara ruckbart uppåt
  • AnPa

Jag har burit i handtaget/bygel/bumpern. Både på vår cameleon, då bodde vi på 2 trappor utan hiss och jag hängde den i armvecket och tog chassit (ihopfällt) över andra axeln. Har även bytt sittriktning på sittdelen med sonen i (då kanske 11 kilo) och lyft i bygeln. Inga som helst problem! Men jag skulle aldrig våga släppa ut sitt/Liggdelen högt upp i luften och bara lita på att den ska hålla. Men jag har svårt att tro att att båda "sockerbitarna" skulle släppa samtidigt och då har man ju faktiskt en chans att ta tag. Men sen undrar jag, om en Sockerbit går sönder, släpper bygeln då eller är det något ni märkt när ni plockat bort den? Min kompis Sockerbit gick sönder och då satt bygeln kvar, det var när hon skulle plocka bort den som Sockerbiten trillade ut.

• AnPa
    Fröken Småland skrev 2011-10-23 19:17:58 följande:
    Prova i första hand att spraya rikligt med siliconspray där ni kommer åt i närheten av knapparna. Gärna upp i "benen" som man sätter på chassit. Annars finns de att köpa som reservdel, inte snordyrt och jag tror att man kan fixa det själv.

Vet att Surkatt skruvade isär och sprayade massor av silikonspray där inne. Jag hade inte ens en aning om att man kunde göra det
  • AnPa
    Minnie7 skrev 2011-11-02 13:24:08 följande:
    Måste bara fråga- varför köper man bee och inte cameleon? Vad är fördelarna??

För att barnen växer ur camen Vår son är 20 månader och fick ligga böjd som en ostbåge i camen när han skulle sova, riktigt tråkigt. Han fick utan problem plats sittandes men inte sovandes Beet (plus) kommer han få plats i länge till
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21