• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • straw2008

Jag undrar oxå över cresentpåsarna... Tjocklek o så!!

Ett barn ska jag ha när jag blir stor med smala ben o mjuka skor....
  • Coca cola light
    liie skrev 2010-11-09 16:52:16 följande:
    Finns det någon som har en bugga cam och som promenerar  mycket på grusväg? Och är det någon här som använder terränghjulen och tycker ni att de funkar bra? Vill ha en bugga men är lite osäker om den funkar att ha när man bor på landet med grus och asfaltvägar att gå på.
    Jag bor på landet med enbart grusvägar kring mitt hus. Jag använder inte min bugga här hemma utan då har jag en Emmaljunga Scooter. Bugaboovagnen har jag enbart inne i stan och när jag åker bort. Nu hade jag världens tur och fyndade en bugga för extrem billig peng, annars kulle jag nog inte ha köpt den för att bara ha för stadspromenader.
  • Duntoffla
    liie skrev 2010-11-09 16:52:16 följande:
    Finns det någon som har en bugga cam och som promenerar  mycket på grusväg? Och är det någon här som använder terränghjulen och tycker ni att de funkar bra? Vill ha en bugga men är lite osäker om den funkar att ha när man bor på landet med grus och asfaltvägar att gå på.
    Vi har en Cam och har mest grusväg där vi bor. Har terränghjulen hemma och swivelhjulen när vi åker till stan.  Till dottern har vi bara Camen (+ dubbelvagn när båda barnen är hemma och åker vagn) och till sonen en EL Scooter. Men nog tycker jag att en Cam funkar även om det säkerligen finns ännu bättre vagnar för just det ändamålet. Man tappar ju lite av den braiga funktionen som Buggan har med de svängbara hjulen. Terränghjulen går det ju bara att köra rakt fram med om du förstår vad jag menar.
  • BaBBels

Bugaboo cameleon denim? Vilket år är den vagnen ifrån? Och är det nån skillnad på vagnen beroende på ålder? Alltså förutom slitage ska köpa en bugaboo då min 3 månaders redan vuxit ur liggdelen på UJn här hemma. Har då hittat en beg denim för 4500:-. Bra pris? Åkpåse o skötväska inkl bl à.

• straw2008

Denim har kommit i 3 olika utföranden på cameleon o ett utförande på frog. Personligen skulle jag aldrig köpa en sliten denimvagn men jag ägt två sprillans nya :0) absolut finaste färgen!!

• Pepper79
    Snoppan skrev 2010-11-09 22:34:22 följande:
    Ni som beställde crescent diva-åkpåsarna, har ni fått dom? Hur var de isf? :)
    Jag beställde och hämtade ut den igår. Såg jättefin ut. Är inte så tjock. har inte provat den då jag använder liggdelen.
    (¯`°?.¸ ღ Aline 080719 & Elliott 101015 ღ ¸.?°´¯)
  • Bellbox
    Pepper79 skrev 2010-11-10 09:43:23 följande:
    Jag beställde och hämtade ut den igår. Såg jättefin ut. Är inte så tjock. har inte provat den då jag använder liggdelen.
    Har du känt på Bugaboos "egna" åkpåse någongång? Tänkte om du kunde jämföra med om de är ungefär lika tjocka o.s.v?
    *nyfiken*
    (¯`°?.¸ ღ ♥ ღ Stumpan ♀ 08 & Lill-Stumpen ♂ 10 ღ ♥ ღ .?°´¯)
  • Tant Pruselius
    Pepper79 skrev 2010-11-10 09:43:23 följande:
    vilken färg tog du?
  • straw2008

Vill oxå veta, är bara ute efter en riktigt riktigt tjoooockt åkpåse så diva är nog inget för oss då...

• BaBBels
    straw2008 skrev 2010-11-10 07:57:32 följande:
    Denim har kommit i 3 olika utföranden på cameleon o ett utförande på frog. Personligen skulle jag aldrig köpa en sliten denimvagn men jag ägt två sprillans nya :0) absolut finaste färgen!!
    Den ser inte så sliten ut på bilden. Den är jäkligt snygg rent ut sagt... Den var köpt 08. Är det okej pris tycker ni som vet? 4500:-
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21