• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • Bellbox
    annat82 skrev 2010-11-09 16:20:20 följande:
    Jag har också sett en sån bugga, inte särskilt snygg De kanske skulle sy alla tygdelar i reflextyg eller måla chassit i självlysande färg Så syns den iaf i mörkret
    Kanske vore en affärsidé!
    (¯`°?.¸ ღ ♥ ღ Stumpan ♀ 08 & Lill-Stumpen ♂ 10 ღ ♥ ღ .?°´¯)
  • liie

Finns det någon som har en bugga cam och som promenerar  mycket på grusväg? Och är det någon här som använder terränghjulen och tycker ni att de funkar bra? Vill ha en bugga men är lite osäker om den funkar att ha när man bor på landet med grus och asfaltvägar att gå på.

• Miss Lau
    Honey1982 skrev 2010-11-09 10:59:49 följande:
    Har ni bytt till vinterhjulen ännu? Hur mycket snö ska det vara för att det är nödvändigt?
    Jag körde hela förra vintern utan. När det var som värst vände jag handtaget och körde med de stora hjulen först. Personligen tycker jag att hela vitsen med vagnen försvinner om man sätter på vinterhjulen men det är jag
  • lissats
    liie skrev 2010-11-09 16:52:16 följande:
    Finns det någon som har en bugga cam och som promenerar  mycket på grusväg? Och är det någon här som använder terränghjulen och tycker ni att de funkar bra? Vill ha en bugga men är lite osäker om den funkar att ha när man bor på landet med grus och asfaltvägar att gå på.
    Vi bor vid grusvägar och jag skulle inte rekommendera att endast ha en bugga om man bor som vi gör. Det är helt klart en stadsvagn! Med dom små hjulen så går det inte alls att köra, med terränghjulen funkar det (om man inte är så kräsen) den låter väldigt mycket och någon dämpning har jag inte sett skymten av. ;) Den blir rätt otymlig med terränghjulen (man vänjer sig alldeles för fort med dom små svängbara). Den är även väldigt hoppig, varje sten känns Obestämd

Vi köpte buggan som en extra vagn att ha när vi är i stan eller reser bort. Då är den helt underbar. :) Men här hemma används den endast i nödfall! 
  • lissats
    lissats skrev 2010-11-09 17:32:13 följande:
    Vi bor vid grusvägar och jag skulle inte rekommendera att endast ha en bugga om man bor som vi gör. Det är helt klart en stadsvagn! Med dom små hjulen så går det inte alls att köra, med terränghjulen funkar det (om man inte är så kräsen) den låter väldigt mycket och någon dämpning har jag inte sett skymten av. ;) Den blir rätt otymlig med terränghjulen (man vänjer sig alldeles för fort med dom små svängbara). Den är även väldigt hoppig, varje sten känns Obestämd

Vi köpte buggan som en extra vagn att ha när vi är i stan eller reser bort. Då är den helt underbar. :) Men här hemma används den endast i nödfall! 
    Tillägger: Vårt barn somnade som en stock när vi kom ut på en asfalterad väg men vaknade direkt när vi körde in på grusvägarna igen. Mitt mål vid varje promenad var att gå så lite som möjligt på grusvägar. Inte direkt det lättaste när man bor på landet Minns att jag även (där jag kunde) körde vagnen i gräset vid sidan av vägen. 
  • Flerbarnstokan
    modestyclara skrev 2010-11-08 20:28:04 följande:
    nä inte till phil&teds men det finns på ex babytravels...men man måste ju ändå ha liften med bebisens huvud under uj:n sufflett annars får den ju allt blod i huvudet

Vi har nyare uj och där är sittdelen högre upp än ryggdelen när den är i fullt liggläge så jag tittade på bebisen och hade inte huvudet under suffletten. dvs satte liggdelen så den var vänd mot mig. tror att äldre UJ frpn 2008 docj inte hade fukkt liggläge.Vi hade babytravell från babyproffsen med en egen liten sufflet. Växlade ocksp mellan bugga och dubbek UJ.

sara sthlm skrev 2010-11-08 20:03:52 följande:
    Har en bugaboo cameleon som jag använt till första barnet. Nu är nr 2 på gång och vi har köpt en syskonvagn. Där jag tänkte att det kunde ligga en mjuklift eftersom man kan fälla sittdelen i syskonvagnen till fullt liggläge. Nu till min fråga: ngn som vet om det finns mjukliftar som får plats i camelon? Tänkte att om vi ändå ska köpa en till syskonvagnen så skulle det ju vara smidigt om den gick ner i bugaboon också som är den  vagn som ändå kommer användas mest. (Har ca 20 meter till förskolan... )

• Berit82
    liie skrev 2010-11-09 16:52:16 följande:
    Jag kör endel på grusväg och har ingen annan vagn och tycker det funkar bra. Då har jag haft en Emmaljunga Citycross innan + en trehjuling. Vilken håll jag än går åt är det ca 100 meter grusväg eller riktigt taskig skogsväg. På söndagar är det långpromenad i skogen på några timmar med mer eller mindre bra grusväg nästan hela tiden. Har kört både med stora och små hjulen fram.

Det är väl som med allt annat att det är en smakfråga hur mycket man bryr sig. Visst skumpar det en del men jag stör mig inte så mycket. Skulle inte välja en annan vagn i alla fall.

Och det där med att somna eller vakna. När tjejen var liten körde vi vagnen fram och tillbaks på grusvägen för att hon skulle somna. Hon gillade när det skumpade och kunde inte somna i syskonvagnen som det är mer tunggung i.

Men är det till största delen ganska dåliga grusvägar är det väl ingen vagn jag skulle rekommendera.
    Linnea 080520, Elsa 100529
  • Hannah74

Såg en mamma på stan idag med en cam i snöregnet som hade en liten i. Såg att hon hade satt på regnskyddet upponer. Kunde inte låta bli att säga nåt, det satt ju helsnett, men hon sa bara: Jag vet, men det går lättare och snabbare att sätta på det såhär;)
    8)

• stjernan

Jag satte på vinterhjulen idag och fattar inte hur jag skulle tagit mig hem från dagis utan dem. snöstorm och en halv dec blötsnö, ett barn i vagnen och ett på ståbrädan. Som ett träningspass:)

• Snoppan

Ni som beställde crescent diva-åkpåsarna, har ni fått dom? Hur var de isf? :)

Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21