• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • Emmelinan

Igar anlande min bugaboo! =) (det ar bara dryga 5 manader kvar tills vi far anvandning for den. Men den stinker ju plast och kemikalier sa det ar bra att vadra! ;o)

Ar bugaboon (frog) lagre an andra vagnar? Eller har jag fatt fel for mig?

Blev LITE forvanad over att man bygger ihop bassinett-delen via kardborre-band! Men jag antar att det ar slitstarka band sa bebisen inte bara ploppar ur ratt vad det ar!... =P

• Noiis
    MiaEd skrev 2010-11-10 18:08:05 följande:
    Har bytt bakhjul på min frog och har ett näst intill oanvänt cameleon hjul.. lufthjul med skum eller nåt sånt.. hur mycket kan man ta för det på blocket?
    är de luft hjul eller skum hjul?
  • MiaEd

skumfyllda lufthjul :S.. skulle jag kalla dom.. gick hål på det ena nyligen och då fick jag massa skum överallt.. men man ska ju pumpa dom också..

• Noiis
    Emmelinan skrev 2010-11-10 18:08:12 följande:

Igar anlande min bugaboo! =) (det ar bara dryga 5 manader kvar tills vi far anvandning for den. Men den stinker ju plast och kemikalier sa det ar bra att vadra! ;o)

Blev LITE forvanad over att man bygger ihop bassinett-delen via kardborre-band! Men jag antar att det ar slitstarka band sa bebisen inte bara ploppar ur ratt vad det ar!... =P

Obestämd stinker plast och kemikalier? du då skulle jag höra av mig till återförsäljaren för de har mina aldrig gjort.
    Frogen är lägre än cam har jag för mig?! gecko e dock ännu lägre.
    Sen beror de ju på vad man jämför med. En stokke explory e ju jätte hög istället medans en brio kan vara lägre beroende på årsmodell.
    jag skulle säga att den är i "normal" höjd. men alla barnvagnar e ju utformade olika.

Jo man sätterfast liggdelen med kardborre. men jag har aldrig hört talas om att nån har ett barn som har ramlat ur vagnen pga. att kardborren släppt. de e ju ganska många kardborrband som ska släppa samtidigt
  • Stargirl
    Emmelinan skrev 2010-11-10 18:08:12 följande:

Jag skulle meddela butiken och låta den vädra i en vecka eller två. Annars agera. Produkten ska inte lukta ngt alls när man plockar upp den från kartongen.
  • Noiis
    MiaEd skrev 2010-11-10 18:17:28 följande:
    skumfyllda lufthjul :S.. skulle jag kalla dom.. gick hål på det ena nyligen och då fick jag massa skum överallt.. men man ska ju pumpa dom också..
    då har den nog varit lagad innan med skum. för foamhjulen (skumhjulen) kan man inte pumpa medans dom andra hjulen är lufthjul.
    Vad ett luft hjul kan vara värt e svårt att svara på, då dom nyare vagnarna (från 2007?!) har foam hjul
  • BeautifulFlower

hur mycket kan man få för en Cameleon från -08?
     Inga fel på den alls, aldrig bytt chassi på den.
    Då ingår en rosa åkpåse,brunt toppsett, rosa+svart fleece toppsett och en tunnare svart åkpåse för våren, samt regnskydd och myggnät då..

Jag skulle vilja begära 6000 iaf.. är det för mycket tror ni?

• Noiis
    BeautifulFlower skrev 2010-11-10 19:02:37 följande:
    hur mycket kan man få för en Cameleon från -08?
     Inga fel på den alls, aldrig bytt chassi på den.
    Då ingår en rosa åkpåse,brunt toppsett, rosa+svart fleece toppsett och en tunnare svart åkpåse för våren, samt regnskydd och myggnät då..

Jag skulle vilja begära 6000 iaf.. är det för mycket tror ni?
    kolla blocket och jämför. jag skulle inte köpa en från 08 för 6000 iaf!
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21