• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • AckaDacka

Någon som börjat använda snöhjulen?

• Stargirl
    Sjukhus Mamman skrev 2010-11-10 21:40:23 följande:
    ja verkligen, kommer man kunna köpa delarna separat tro??? inte va?
    Nope, inte, man måste köpa hela vagnen. Sufletten kommer att ligga i samma paket som vagnen (det gör det ju inte nu med de vanliga modellerna)
  • Tant Pruselius
    Sjukhus Mamman skrev 2010-11-10 19:09:52 följande:
    kolla blocket och jämför. jag skulle inte köpa en från 08 för 6000 iaf!
    *håller med* runt 4000-4500 i toppskick...
    Sjukhus Mamman skrev 2010-11-10 21:33:04 följande:
    är de bara jag som tycker att bugaboo bee denim 107 e galet snygg???? men undra om den verkligen blir så dyr som typ 8000? om man omvandlar vad den kommer kosta i aussi så blir de typ 8000 sek *ogillar*
    *håller med även häär* en sådan skulle man ju inte gråta blod över...*vill haaa*
  • Billabong
    BeautifulFlower skrev 2010-11-10 19:02:37 följande:
    hur mycket kan man få för en Cameleon från -08?
     Inga fel på den alls, aldrig bytt chassi på den.
    Då ingår en rosa åkpåse,brunt toppsett, rosa+svart fleece toppsett och en tunnare svart åkpåse för våren, samt regnskydd och myggnät då..

Jag skulle vilja begära 6000 iaf.. är det för mycket tror ni?
    Jag fick 5900 för min från -07. Då hade den därmed det gamla "säkra" chassit som inte kan börja glida alls efterom det är vingmuttrar på istället för clips.
    Det som ingick var vagnen o alla tillbehör som automatiskt följer med den, åkpåse, parasoll och mugghållare.

Mkt bra deal eftersom jag köpte vagnen för en tusenlapp mer ny. Det vi "förlorade" på tre år var 1000 spänn plus tillbehören.
  • Stargirl
    Sjukhus Mamman skrev 2010-11-11 09:44:33 följande:
    Dumma
    Men den är väldigt fin, avis på dem som behöver ännu en vagn. Dottern åker ju inte vagn alls längre, hon är ju 3,5 år....så det lite i äldsta laget. Bee står dock kvar i förrådet...
  • Xst
    ÄrtaMärta skrev 2010-11-11 10:26:45 följande:
    En fråga till er alladå ni har vagnen sen innan.
    Fungerar era vagnar även i snö?
    Jag har en emmaljunga sen tidigare och ska byta till en bugga MEN igår såg jag en stackars mamma som drog sin bugga i snö och var skit förbannad rent ut sagt och nu menar jag att den riktiga snön inte ens har kommit ännu =)
    På med vinterhjul så blir den som vilken 4 hjuling som helst.
  • Stargirl

Tävling på ett presenkort på 1000 kr  i min blogg, så om ngn vill ha Nova Star kläder för 1000 kr...skynda er. Tävlingen publiceras om ett par minuter.

• bohusbebis

Blev lite pysselsugen och lat när jag trodde att jag kommit över en Cam, så jag ropade in ett sånt där symönster fr Tradera som jag vet att det pratats om (tänkte sen att det kanske kan modifieras lite till Bee+ åxå). KÖP DET INTE!!! Betalade 1 kr i auktionen, 49 kr i nån arbetskostnad, 12 kr i porto (och så begärde hon först 5 kr för emballage). Och så kom det idag, ofullständigt frankerat (såg ut som återanvända frimärken fasttejpade). Taffliga mönster på smörpapper och en fotostatkopierad beskrivning. Nä, så lat inte ens jag att jag inte kan rita av bättre mönster själv....

Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21