• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • Tant Pruselius
    bohusbebis skrev 2010-11-11 13:12:38 följande:

Blev lite pysselsugen och lat när jag trodde att jag kommit över en Cam, så jag ropade in ett sånt där symönster fr Tradera som jag vet att det pratats om (tänkte sen att det kanske kan modifieras lite till Bee+ åxå). KÖP DET INTE!!! Betalade 1 kr i auktionen, 49 kr i nån arbetskostnad, 12 kr i porto (och så begärde hon först 5 kr för emballage). Och så kom det idag, ofullständigt frankerat (såg ut som återanvända frimärken fasttejpade). Taffliga mönster på smörpapper och en fotostatkopierad beskrivning. Nä, så lat inte ens jag att jag inte kan rita av bättre mönster själv....

gud så trist! Dåligt omdömme!
  • Asereht
    bohusbebis skrev 2010-11-11 13:12:38 följande:

Blev lite pysselsugen och lat när jag trodde att jag kommit över en Cam, så jag ropade in ett sånt där symönster fr Tradera som jag vet att det pratats om (tänkte sen att det kanske kan modifieras lite till Bee+ åxå). KÖP DET INTE!!! Betalade 1 kr i auktionen, 49 kr i nån arbetskostnad, 12 kr i porto (och så begärde hon först 5 kr för emballage). Och så kom det idag, ofullständigt frankerat (såg ut som återanvända frimärken fasttejpade). Taffliga mönster på smörpapper och en fotostatkopierad beskrivning. Nä, så lat inte ens jag att jag inte kan rita av bättre mönster själv....

Tror det var någon i tråden som varnade tidigare om detta. Den säljaren är inte heller att lita på som köpare. Gillar att buda på saker och ignorerar sen. Totalt oseriös enligt min mening men väldigt duktig på att lämna negativa omdömen på dem som lämnar negativt efter utebliven auktion eller har mage att yttra sig om de extra kostnaderna. *rys*
    ♥ Grabbarna Bus, Syrrans & Liten Nöffes Mamma ♥   Blogg: www.stickig.se
  • Be Lu

Hej,
    jag skulle vilja ha er experthjälp. Väntar syskon och tänkte skaffa en ståbräda till min Cameleon. Har sett att det ska finnas som en liten stol/pall som man kan fästa på brädan men nu hittar jag den ingenstans, Antar att den inte är orginal men vad heter den och vart kan jag hitta den? Visst fäster man den på orginalståbrädan?
    Hoppas att ni kan hjälpa mig!

• Bellbox

Hmmm.... Om man köper Paul Franks Colorblocks; åkpåse, sufflett & filten; tror ni den kan vara attraktiv på begagnatmarknaden sen eller inte?
    *försöker motivera köp för mannen *
    Men det är ju en del pengar; tänker folk att "äh, det där var ju en specialedition för läääänge sen" eller snarare "va kul; colorbloks:en var ju kanonfin" Vad tror ni??
    Tänkte även att åkpåsen skulle var asnygg i min andravagn; UJ-singel

(¯`°?.¸ ღ ♥ ღ Stumpan ♀ 08 & Lill-Stumpen ♂ 10 ღ ♥ ღ .?°´¯)
  • Bellbox

Förlåt; blev lite fel i stavningen; menade "skulle vara snygg i min andravagn" inte få det att låta som fjortis-ordet as-snygg Drömmer

(¯`°?.¸ ღ ♥ ღ Stumpan ♀ 08 & Lill-Stumpen ♂ 10 ღ ♥ ღ .?°´¯)
  • Stargirl
    Bellbox skrev 2010-11-11 15:17:29 följande:
    Hmmm.... Om man köper Paul Franks Colorblocks; åkpåse, sufflett & filten; tror ni den kan vara attraktiv på begagnatmarknaden sen eller inte?
    Men det är ju en del pengar; tänker folk att "äh, det där var ju en specialedition för läääänge sen" eller snarare "va kul; colorbloks:en var ju kanonfin" Vad tror ni??
    Jag tror absolut de har ett bra andrahandsvärde, har sett den gröna (scurvy) att gå för bra summor på tradera.
  • Emmelinan
    Emmelinan skrev 2010-11-10 18:08:12 följande:

Igar anlande min bugaboo! =) (det ar bara dryga 5 manader kvar tills vi far anvandning for den. Men den stinker ju plast och kemikalier sa det ar bra att vadra! ;o)

Ar bugaboon (frog) lagre an andra vagnar? Eller har jag fatt fel for mig?

Blev LITE forvanad over att man bygger ihop bassinett-delen via kardborre-band! Men jag antar att det ar slitstarka band sa bebisen inte bara ploppar ur ratt vad det ar!... =P

Den stinker inte langre. Det var bara PRECIS nar man packade upp den. Men sen ar jag oxa overkanslig for saker som luktar det minsta lilla onaturligt... ;o) Och lite, LITE var det nog mer jag som ville ha en ursakt att ha den uppackad och staendes pa vardagsrumsgolvet ett tag. :)
  • Överbandsfürern
    Bellbox skrev 2010-11-11 15:17:29 följande:
    Försökte sälja min vagn med CB... gick inte bra, fick bara massa skambud, så dotra får ha den som innevagn i vinter istället.
    Så att Bugaboo är lättsålda vette 17.

Men att släppa ifrån mig vagnen med massa tillbehör för bara 4000, när den är 1 år gammal, nej det gör jag inte
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21