• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • BaBBels
    Armani skrev 2010-11-11 18:33:14 följande:
    Nu har snön kommit så nu är det dax att köpa terränghjul. Ni som har, vartifrån har ni beställt?
    babyshop.se
  • Armani

Då ska jag kika runt lite Har sett att dom börjat ta slut på flera ställen så det är väl bäst att skynda nu då

(¯`°?.¸.?:*¨¨*:?.♥Alicia 081015 & Noel 100503♥.?:*¨¨*:?.¸.?°´¯)
  • redfox

Att buggorna inte går för lika mycket (högt pris) beror väll också på att de finns så pass många begagnade vagnar att välja på så andrahandsvärdet blir inte lika högt. Köpte min beggad, 1 år gammal med åkpåse och bilstolsadapter för 7500. Detta var för nästan 2 år sedan. Idag hade jag inte lagt många kronor för en beggad Cam. Detta kan ju också bero på att hantaget började glida och försäkringen inte gällde längre. Känns lite meningslöst att sälja iväg vagnen nu, för vem vill köpa en vagn med ett glidande handtag?

• straw2008

Jag skulle inte heller köpa en bb med annat än extra toppset. Paraply och mugghållare kanske jag skulle betala för men jag vill oxå styla min vagn själv :0) Kan det vara så att nya denim kommer med åkpåse?? Vad är skillnaden på gamla denimen och den som kommer nu?

Ett barn ska jag ha när jag blir stor med smala ben o mjuka skor....
  • Bellbox

Tjänar man på att sälja tillbehör på Blocket eller via Tradera tror ni?
    Kanske ingen idé då att spara på sig sina originaltillbehör tills den dag man säljer då?...

(¯`°?.¸ ღ ♥ ღ Stumpan ♀ 08 & Lill-Stumpen ♂ 10 ღ ♥ ღ .?°´¯)
  • annat82

Jag tror man får mer om man säljer tillbehören för sig och vagnen för sig, sen vad som går bäst av tradera och blocket vet jag inte. Tycker vissa saker verkar gå ganska bra på tradera åtminstone

• Överbandsfürern
    redfox skrev 2010-11-11 20:48:03 följande:
    Att buggorna inte går för lika mycket (högt pris) beror väll också på att de finns så pass många begagnade vagnar att välja på så andrahandsvärdet blir inte lika högt. Köpte min beggad, 1 år gammal med åkpåse och bilstolsadapter för 7500. Detta var för nästan 2 år sedan. Idag hade jag inte lagt många kronor för en beggad Cam. Detta kan ju också bero på att hantaget började glida och försäkringen inte gällde längre. Känns lite meningslöst att sälja iväg vagnen nu, för vem vill köpa en vagn med ett glidande handtag?
    Lite det jag tycker är sjukt också. Alltså, en sån här dyr vagn som det faktiskt är, och så många barnsjukdomar på de, som faktiskt inte åtgärdas. TYcker det är illa.
    Och hur mycket jag än älskar min bugga, så kan jag många gånger blir lite bitter över att jag kastade bort så mycket pengar på en vagn, som inte ens kan användas (iaf inte i den här stan där snöröjningen inte existerar) under vinterhalvåret.

Nåja, vagnen knappt använd, med nytt chassi, som det knakar i och hjul som gnisslar.
    Har varkligen kört den med bomullshänder, ingen har fått röra den knappt.
    En vagn ska väl tåla mer än så.

Nej, jag är riktigt besviken.

Troligtvis åker vagnen ut på blocket snart igen, för nu står den bara och samlar damm.
  • Bellbox
    Överbandsfürern skrev 2010-11-11 22:48:49 följande:
    Lite det jag tycker är sjukt också. Alltså, en sån här dyr vagn som det faktiskt är, och så många barnsjukdomar på de, som faktiskt inte åtgärdas. TYcker det är illa.
    Och hur mycket jag än älskar min bugga, så kan jag många gånger blir lite bitter över att jag kastade bort så mycket pengar på en vagn, som inte ens kan användas (iaf inte i den här stan där snöröjningen inte existerar) under vinterhalvåret.

Nåja, vagnen knappt använd, med nytt chassi, som det knakar i och hjul som gnisslar.
    Har varkligen kört den med bomullshänder, ingen har fått röra den knappt.
    En vagn ska väl tåla mer än så.

Nej, jag är riktigt besviken.

Troligtvis åker vagnen ut på blocket snart igen, för nu står den bara och samlar damm.
    Det är jättetråkigt att du haft otur, förstår att man blir jättebesviken då!
    Men jag har svårt att tro att det är så vanligt att råka ut för problem som du försöker få det att låta... Jag har haft min Bugga ett bra tag, kört den året runt (förutom de värsta snödagarna) och det enda problemet jag haft är att ett sufflettfäste krånglat
    Framförallt har jag MÅNGA vänner och bekanta som kört med Buggor många fler år än mig som är supernöjda, och jag tror att de som hängt i denna tråd länge också kan säga att de varit nöjda har jag på känn ? (väl?)
    Sen håller jag inte med om Blocket att det "kryllar" av begagnadae Buggor; inte i Göteborg i alla fall när jag kollade för någon dag sen (då var det några företag, ett par privatpersoner, någon utan ens en riktig bild på sin som påstår sig ha någon "special edition" och sen något enstaka tillbehör, så det är nog olika var man bor
    Så jag håller inte med om att det t.ex är en massa "barnsjukdomar" på den; talade senast igår med den person jag känner som är återföräljare av diverse barnvagnar och därmed sköter måååånga garantiärenden och klagomål, och han sa att Bugaboo är det oerhört lite problem med jämfört med t.ex Emmaljunga och andra.
    Visst var det struligt för vissa då det första av de nya chassina hade skruv och inte popnit som nu; men Bugaboo har en väldigt generös garanti så många fick hjälp, även om tyvärr säkert en del fick problem fölrst efetr dessa 2 år som garantin täcker det måste varit jättejobbigt!!
    Men som sagt; många med oss nu har de nya chassina med popnitar och har inte haft de minsta besvär
    (¯`°?.¸ ღ ♥ ღ Stumpan ♀ 08 & Lill-Stumpen ♂ 10 ღ ♥ ღ .?°´¯)
  • Överbandsfürern
    Bellbox skrev 2010-11-12 08:12:44 följande:
    Det är jättetråkigt att du haft otur, förstår att man blir jättebesviken då!
    Men jag har svårt att tro att det är så vanligt att råka ut för problem som du försöker få det att låta... Jag har haft min Bugga ett bra tag, kört den året runt (förutom de värsta snödagarna) och det enda problemet jag haft är att ett sufflettfäste krånglat
    Framförallt har jag MÅNGA vänner och bekanta som kört med Buggor många fler år än mig som är supernöjda, och jag tror att de som hängt i denna tråd länge också kan säga att de varit nöjda har jag på känn ? (väl?)
    Sen håller jag inte med om Blocket att det "kryllar" av begagnadae Buggor; inte i Göteborg i alla fall när jag kollade för någon dag sen (då var det några företag, ett par privatpersoner, någon utan ens en riktig bild på sin som påstår sig ha någon "special edition" och sen något enstaka tillbehör, så det är nog olika var man bor
    Så jag håller inte med om att det t.ex är en massa "barnsjukdomar" på den; talade senast igår med den person jag känner som är återföräljare av diverse barnvagnar och därmed sköter måååånga garantiärenden och klagomål, och han sa att Bugaboo är det oerhört lite problem med jämfört med t.ex Emmaljunga och andra.
    Visst var det struligt för vissa då det första av de nya chassina hade skruv och inte popnit som nu; men Bugaboo har en väldigt generös garanti så många fick hjälp, även om tyvärr säkert en del fick problem fölrst efetr dessa 2 år som garantin täcker det måste varit jättejobbigt!!
    Men som sagt; många med oss nu har de nya chassina med popnitar och har inte haft de minsta besvär
    Jag är en otursförföljd människa.

Visst, i 15cm moddsnö är det inte lätt att köra någon vagn,  och eftersom de är lite sega i den här kommunen med att ploga gångbanor och trottoarer som aldrig blir skottade, så funkar den helt enkelt inte att köra på vintern. SKa ju inte behöva bära den över vallarna.

Det jag funderar på är HUR mer försiktig man kan vara med en vagn,
    En ny sele är beställd och kommer i december, man skulle ju förvänta sig lite tåligare plast för de tusenlapparna.
    Men det grämer mig, för jag har verkligen varit försiktig med den, bär den ut och in, lastar den inte tungt, fäller ihop den försiktigt.
    Men nu såg jag häromdan att den ena vita knappen på handtaget är lös :-S
    Det blir liksom bara mer och mer, vilket jag tycker känns konstigt eftersom jag använder den typ 3 ggr i veckan och då inne när dotra ska sova.

Äh, jag ska nog sätta mig och mina barn i ett madrasserat rum eller nåt

Men jag vill ju att allt ska vara bra Jag tokälskar den här vagnen och den är ju så otroligt snygg. Och alla kommentarer jag fått när jag varit ute. (orange bas o CB top) alla leenen för att den är så färgglad.
    "man blir riktigt glad när man ser en sån vagn" , va det en medelålders kvinna som sa till mig

Men vi får se hur dotra tycker det är att åka vagn nu efter vintern, det mesta säljer ju bättre om våren Ja förutom snöskotrar då
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21