• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • Bellbox
    ja fy jag förstår att du är besviken!! Det skulle ju vem som helst varit...
    Man hör ju så mycket gott om den och så får man då ett "måndagsexemplar"
    Det är ju precis som du säger oerhört mycket pengar en barnvagn kostar!! Sanslöst egentligen....

Det kan reta gallfeber på mig att man i Sverige tar såna oerhörda priser för t.ex UJ medan de i Nya Zeeland (där vagnen varifrån ursprungligen) och i USA tar bråkdelen av vad vi får batala + att t.ex Phil&Ted (väl?) sett till att export till Sverige INTE får ske på vissa av deras vagnar från vissa länder; har många ggr undrat vad EU tycker om det egentligen för handel inom EU... men men, det är ju lite OT här

Som sagt; förstår din besvikelse med din vagn {#emotions_dlg.flower}
    (¯`°?.¸ ღ ♥ ღ Stumpan ♀ 08 & Lill-Stumpen ♂ 10 ღ ♥ ღ .?°´¯)
  • Be Lu

Hej,
    om någon har en ståbräda årsmodell -07 till -09 till salu i fint skick så är jag supe intresserad! Vill ju så gärna få till det med Tiny tots och nu måste jag ju ha tag på en bräda den passar på också!
    Hoppas hoppas :)

• Mammas Kalle

Satt o läste lite i tråden o
    Såg att paradlaxdrinkens vita spänne satt löst, menar du att det inte går att låsa handtaget ordemtligrt ? Hände mig för ngr veckor sedan, var en liten metallbricka som åkt ur det vita fästet, ren tur att jag fann den på marken, verkar som en skyddsplast som hållet fast brickan försvunnit eller rent av inte funnits på bägge sidor....

• Ami755

Garanti tiden är kanon på Buggan om man jämför med Emmaljunga/BRIO! De har 6 månader- då har man ju knappt börjat använda vagnen! Är glad lillasyster valde en Bugga- kan storasyster få köra lite också . Och få snusa bebis igen.. Så snabbt man saknar det..

• Överbandsfürern
    Mammas Kalle skrev 2010-11-12 10:41:57 följande:
    Satt o läste lite i tråden o
    Såg att paradlaxdrinkens vita spänne satt löst, menar du att det inte går att låsa handtaget ordemtligrt ? Hände mig för ngr veckor sedan, var en liten metallbricka som åkt ur det vita fästet, ren tur att jag fann den på marken, verkar som en skyddsplast som hållet fast brickan försvunnit eller rent av inte funnits på bägge sidor....
    Nej alltså, det är den lilla knappen som man trycker in när man fäller ihop vagnen eller byter håll på handtaget. Det går att dra ut den på höger sida, men inte på vänster.
  • redfox
    Bellbox skrev 2010-11-12 08:12:44 följande:
    Det är jättetråkigt att du haft otur, förstår att man blir jättebesviken då!
    Men jag har svårt att tro att det är så vanligt att råka ut för problem som du försöker få det att låta... Jag har haft min Bugga ett bra tag, kört den året runt (förutom de värsta snödagarna) och det enda problemet jag haft är att ett sufflettfäste krånglat
    Framförallt har jag MÅNGA vänner och bekanta som kört med Buggor många fler år än mig som är supernöjda, och jag tror att de som hängt i denna tråd länge också kan säga att de varit nöjda har jag på känn ? (väl?)
    Sen håller jag inte med om Blocket att det "kryllar" av begagnadae Buggor; inte i Göteborg i alla fall när jag kollade för någon dag sen (då var det några företag, ett par privatpersoner, någon utan ens en riktig bild på sin som påstår sig ha någon "special edition" och sen något enstaka tillbehör, så det är nog olika var man bor
    Så jag håller inte med om att det t.ex är en massa "barnsjukdomar" på den; talade senast igår med den person jag känner som är återföräljare av diverse barnvagnar och därmed sköter måååånga garantiärenden och klagomål, och han sa att Bugaboo är det oerhört lite problem med jämfört med t.ex Emmaljunga och andra.
    Visst var det struligt för vissa då det första av de nya chassina hade skruv och inte popnit som nu; men Bugaboo har en väldigt generös garanti så många fick hjälp, även om tyvärr säkert en del fick problem fölrst efetr dessa 2 år som garantin täcker det måste varit jättejobbigt!!
    Men som sagt; många med oss nu har de nya chassina med popnitar och har inte haft de minsta besvär
    GRATTIS! I min bekantskapskrets är vi 3 lyckliga ägare till Buggor och alla har vi fått måndagsexemplar. 2, varav jag 1 har glidande handtag och en har en trasig broms.
  • Emmelinan

Ok, sa nu nar jag packat upp allt och ska lagga det i forvaring i nagra manader sa kan jag inte bli klok pa vad tva av sakerna ar for nagot. Eller ja, det sar samma sak egentligen men dar ar tva av dem. Det ar en platt svart bojbar platta, kanske 24cm * 45 cm? nagot at det hallet. Alltsa tva likadana... men som sagt, fattar inte vad de ska vara till...

• Emmelinan
    danosani skrev 2010-11-12 18:42:33 följande:
    Det lät först som bottenplattan till varukorgen, men de ska ju inte vara två..
    Det ar samma material som bottenplattan i varukorgen, men den ar redan pa plats (den kom sa i paketet). De har plattorna som ar likadana (varav en ar trasig) ar mojligen lite langre an bottenplattan i korgen, men annars typ samma.
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21