• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • Katjan
    Emmelinan skrev 2010-11-12 18:36:04 följande:
    Ok, sa nu nar jag packat upp allt och ska lagga det i forvaring i nagra manader sa kan jag inte bli klok pa vad tva av sakerna ar for nagot. Eller ja, det sar samma sak egentligen men dar ar tva av dem. Det ar en platt svart bojbar platta, kanske 24cm * 45 cm? nagot at det hallet. Alltsa tva likadana... men som sagt, fattar inte vad de ska vara till...
    De är transportskydd som skyddar vagnen när den ligger i kartongen...
  • Överbandsfürern
    ÄrtaMärta skrev 2010-11-12 19:39:56 följande:

När man läser inläggen så låter det som dessa buggor inte är alls så bra som alla säger dem vara =).
    Återstår och se när min vagn dyker upp vad jag tycker om den.

Får man fråga vilken årsmodell du och dina väninnor har som har problem med vagnarna?

Min är köpt 2009. Kanske va ovanligt många personalfester då

Den är bra, det är den, på rätt underlag
  • Kavat

Och jag är skitnöjd med mina buggor jag har. Visst det är ingen vagn för grusvägar, men det visste jag när jag köpte. Snödrivor är det väl ingen vagn som bemästrar, buggan kan man i alla fall bära över. 
    Jag har buggan som stads/shoppingvagn i bilen och hemma har jag en, eller tja, två... som tål lite mer terräng.

Det som gått sönder på mina har inte varit stora saker, men har å andra sidan en Gecko och en Cam med gamla fästena. Så jag har kanske haft tur men absolut inga problem alls med reklammation när det behövdes. Men det kanske skiljer vart man köper vagnen/klädseln hur man blir bemött när man reklamerar...?

Visst knarrade Geckon värre än värst efter jag tvättat den sist, men efter att maken gått igenom alla punkter i instruktionsboken och smörjt upp den ordentligt med rätt grejer enligt intruktionerna så är den tyst!

• Överbandsfürern
    Kavat skrev 2010-11-12 20:10:34 följande:
    Och jag är skitnöjd med mina buggor jag har. Visst det är ingen vagn för grusvägar, men det visste jag när jag köpte. Snödrivor är det väl ingen vagn som bemästrar, buggan kan man i alla fall bära över. 
    Jag har buggan som stads/shoppingvagn i bilen och hemma har jag en, eller tja, två... som tål lite mer terräng.

Det som gått sönder på mina har inte varit stora saker, men har å andra sidan en Gecko och en Cam med gamla fästena. Så jag har kanske haft tur men absolut inga problem alls med reklammation när det behövdes. Men det kanske skiljer vart man köper vagnen/klädseln hur man blir bemött när man reklamerar...?

Visst knarrade Geckon värre än värst efter jag tvättat den sist, men efter att maken gått igenom alla punkter i instruktionsboken och smörjt upp den ordentligt med rätt grejer enligt intruktionerna så är den tyst!
    Med en liten dam på 12,5kg så bär man den inte hur som helst heller
    Iofs så vill jag ju träna, så varför klagar jag. haha

Ja faktiskt, buggan klarar grusvägar bättre än Brio Happy med compaktchassi, uscha va ungen låg och skakade i den när jag va ute och gick. Räckte med att man körde på en liten sten så hoppade han till och vaknade.
  • Berit82

Måste bara tillägga i denna disktutionen om buggans vara eller inte vara att jag är jätteglad nu när snön kommer att jag har min bugga. Vänder bara vagnen så jag har de stora hjulen fram så funkar den jättefint i 1 dm snö i all fall som det blev nu. Och även om man låser de små hjulen så är det lite rörliga så man kan köra i kurvor utan att behöva häva sig på vagnen,

Linnea 080520, Elsa 100529
  • Katjan
    Sjukhus Mamman skrev 2010-11-12 21:39:38 följande:

Jag måste skaffa  barn igen,
    Jag vill ha en offwhite cam, en cam denim 107 och en bee 107
    och jag vill verkligen ha denna Hjärta Marinblå och orange är denna skönhet!

Den var fin =).

Kommer Bee 107 vagnen oxå ha metall knappar/nitar i sufletten och basen som cameleon 107 har?

Tycker att det har kommit ut o ska komma ut en del fina Cameleon vagnar på sistonde. Får se ifall man köper någon vagn utav de nya färgerna.
    Just nu har jag en all black som jag varierar med orbit baby 2g..
  • Kavat
    Överbandsfürern skrev 2010-11-12 20:44:51 följande:
    Med en liten dam på 12,5kg så bär man den inte hur som helst heller
    Iofs så vill jag ju träna, så varför klagar jag. haha

Ja faktiskt, buggan klarar grusvägar bättre än Brio Happy med compaktchassi, uscha va ungen låg och skakade i den när jag va ute och gick. Räckte med att man körde på en liten sten så hoppade han till och vaknade.
    Shit pommfritt! Är hon så stor nu? Kändes som hon föddes för inte så länge sedan...
  • Emmelinan
    Katjan skrev 2010-11-12 18:51:27 följande:
    De är transportskydd som skyddar vagnen när den ligger i kartongen...
    Jag ringde faktiskt dem och fragade. :) Och de sa att det var extra till botten i varukorgen om man ville gora den extra stadig. Sa det funkar ju oavsett, eftersom jag nu isf har TRE stycken bottnar till varukorgen. Det ar ett litet hal i den ena, men kanns som att det kan kvitta, om det "bara" ar till forstarkning.
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21