• Noiis

Bugaboo-tråd nr 21

faceprimer skrev 2011-10-03 18:07:54 följande:
    Tack snälla för ditt svar
    ingen fara de e det vi finns här för
  • Noiis
    s07 skrev 2011-10-03 20:21:28 följande:
    Fint med brun med offwhite till, tänker på en hmmmm...kladdkaka med grädde! Gott! :)
    Man kan ha hur kul som helst med färgerna när man tröttnar. Finns många val och tack vare beg marknaden behöver det inte vara jättedyrt heller.

Såg videos på nya BabyJoggern och den ser intressant ut! Har precis slagit till på en 4 hjulig city mini jogger som jag är mycket nöjd med. Så fiffig, bra stötdämpning, bra framkomlighet, och bebisen är välskyddad umder megasufletten. De skulle göra en ny variant av city minin också med lufthjul så de verkar ge sig på Urban Junglekunder med. 

På tal om något helt annat: GECKO. Hur är den att köra jmft med Camen? Jag älskar det lilla formatet, den ser smidig ut? 
    gecko är så lätt och smidig, men den är oxå väldigt liten
  • Noiis
    MaammaL skrev 2011-10-06 10:46:00 följande:
    låter ju lite så, eller så är det någon som vill bli av med den snabbt.. ev dolda fel osv.
    vanligast är iof att folk använder lockpriser eller missar att skriva ex. en 1a framför. med dom tillbehören osv så är de inte ovanligt att folk vill ha 13tuss
    Men som sagt detta va ju en fake annons för en som fyllde år... nån med dålig fantasi för de va inte heller första gången.
    "dolda fel" täcks alltid av garantier! även "öppna fel"  
  • Noiis
    kenton skrev 2011-10-07 12:14:21 följande:
    Kommer inte dra den uppför trappor alls, så det är jag inte orolig för. Det är mer det att det kommer störa mej att det kan glida. Hittade en lagningssats, men vet inte hur det funkar eller hur man gör med den. Så det känns onödigt att lägga pengar på en defekt vagn. =/
    Varjegång du går ner för en kant ex. trottoarer osv så kommer du störa dig på de. Jag har haft glidchassin men pga. att jag har en "cp arm" så kan jag inte dra upp för trappor å så men jag störde mig som fan på de. Varje gång de ska sällas ut, varje hål i marken osv....
    Vad ska hon ha för vagnen? är de så pass billigt med resten av tillbehören och kan du tänka dig att antingen köpa dig ett nytt chassi eller köpa ett frog chassi? frog chassi till cameleon tycker ju jag personligen är kanon bra!
    men det är ju en smak sak!
    Och nej alla chassin glider inte och de finns inga andra risker mer än att du säkert kommer störa dig på det!
  • Noiis
    Minnie7 skrev 2011-10-08 10:51:34 följande:
    För en nybörjare- vad tänka på att fråga om vad gäller cam från 2006? Rimligt pris? Jag kan ju inget så därför frågar jag. Vill inte pruta för mkt men ej heller betala överpris.
    Nu tänker jag mosa Frk Småland för det vet jag att jag får
    Jag tycker att 3,500-4,500 är för dyrt för en så pass gammal vagn. För det man får räkna med är att du kommer att behöva byta ut delar om dom inte är utbytta.
    Sen är det även en fråga om vart man bor. Här i sthlm där vi badar i bugaboo så kan man få tag på en under 3000 kr i den åldern.
    Men för bara en vagn utan tillbehör och utan att man bytt ut hjul och har kvar samma topset och bas som vid köp så hade jag inte gett mer än absolut max 2,500 kr (och det är tveksamt om jag hade köpt den öht) Jag tycker sällan att de e så stor skillnad i pris på riktigt gamla bugaboo vagnar mot den som är nyare. 

Sen beror det helt på vad du får för tillbehör till vagnen också. enkel tummregel är att för fina tillbehör (dyrare grejer som åkpåse topset ej fleece) kan man räkna värde på ca 500 kr st (sen kan man med tur få ut mer). ("billigare saker så som parasoll, ensamna sufletter sommar sufletter fleece topset ) räkna på ca 200 kr i värde.

så ex om du köper en vagn för 3500 kr får med 2 åkpåsar, ett extra topset och   ett parasoll så kan du säkert sälja tillbehören till ett värde runt 1700 kr (om det är fina grejer)  och har då plötsligt betalat 1800 kr för en vagn. 

sen är det inget fel med att vara fräck, testa alla delar klaga på allt som du kan se som du inte tycker är riktigt ok de kan ex. vara repor eller att de ser lite solblekt ut, den kanske är skitig eller behöver smörjas.
    för nån månad sedan köpte en kompis en frog, vi prutade ner den från 3500 kr till 1700 kr just för att jag gnällde så jävligt över allt, men egentligen så va de bra att byta ut framhjulen och putsa upp/smörja den sen funka den kanon.

Känner du själv att du tycker att priset kommer att vara värt det och att du kommer bli nöjd så kommer du blir det! men tänk logiskt... vill jag betala för de skicket? för de finns andra vagnar så gå därifrån om de inte känns bra!! 
  • Noiis
    mini75 skrev 2011-10-08 19:36:39 följande:
    Alltså då menar jag om man kan köpa camens sittdelstyg och ha på frogramen men det var så du menade oxå eller...?

Inte camramen på frogchassit för det visste jag redan att man kan :)

Sitter tyget slät och snyggt?    
    helt slät kan de inte bli för de skiljer 5 cm i ramen. men det går och jag tycker inte att de ser illa ut. men man ska veta att de inte kommer att sitta på samma sätt som en frog klädsel
  • Noiis
    mini75 skrev 2011-10-09 09:01:39 följande:
    Tack för svar! Har spanat på en denim 007+ varukorg... Camens korg funkar oxå väl? Egentligen måste jag köpa nya swivelhjulen men hur kul är det? Sen en till fråga ( som oxå ställts tidigare) finns det mönster någonstans om jag vill sy egen sufletten? I FAQ? Ha en fin höstdag alla - här skiner solen ;)!
    varukorgen funkar också men även den är större.
    nej i faq finns inga mönster de får man rita själv  
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21