Minnie7 skrev 2011-10-08 10:51:34 följande:
För en nybörjare- vad tänka på att fråga om vad gäller cam från 2006? Rimligt pris? Jag kan ju inget så därför frågar jag. Vill inte pruta för mkt men ej heller betala överpris.
Nu tänker jag mosa Frk Småland för det vet jag att jag får
Jag tycker att 3,500-4,500 är för dyrt för en så pass gammal vagn. För det man får räkna med är att du kommer att behöva byta ut delar om dom inte är utbytta.
Sen är det även en fråga om vart man bor. Här i sthlm där vi badar i bugaboo så kan man få tag på en under 3000 kr i den åldern.
Men för bara en vagn utan tillbehör och utan att man bytt ut hjul och har kvar samma topset och bas som vid köp så hade jag inte gett mer än absolut max 2,500 kr (och det är tveksamt om jag hade köpt den öht) Jag tycker sällan att de e så stor skillnad i pris på riktigt gamla bugaboo vagnar mot den som är nyare.
Sen beror det helt på vad du får för tillbehör till vagnen också. enkel tummregel är att för fina tillbehör (dyrare grejer som åkpåse topset ej fleece) kan man räkna värde på ca 500 kr st (sen kan man med tur få ut mer). ("billigare saker så som parasoll, ensamna sufletter sommar sufletter fleece topset ) räkna på ca 200 kr i värde.
så ex om du köper en vagn för 3500 kr får med 2 åkpåsar, ett extra topset och ett parasoll så kan du säkert sälja tillbehören till ett värde runt 1700 kr (om det är fina grejer) och har då plötsligt betalat 1800 kr för en vagn.
sen är det inget fel med att vara fräck, testa alla delar klaga på allt som du kan se som du inte tycker är riktigt ok de kan ex. vara repor eller att de ser lite solblekt ut, den kanske är skitig eller behöver smörjas.
för nån månad sedan köpte en kompis en frog, vi prutade ner den från 3500 kr till 1700 kr just för att jag gnällde så jävligt över allt, men egentligen så va de bra att byta ut framhjulen och putsa upp/smörja den sen funka den kanon.
Känner du själv att du tycker att priset kommer att vara värt det och att du kommer bli nöjd så kommer du blir det! men tänk logiskt... vill jag betala för de skicket? för de finns andra vagnar så gå därifrån om de inte känns bra!!