• Noiis

Bugaboo-tråd nr 21

Tant Pruselius skrev 2011-10-10 21:25:12 följande:
    det skålar vi på !*höjer glaset* idag fick jag bekräftelse från pramw. Har minsann ett all black bee på g hem - läääängtar :- p
    *surar lite och blir vääääääääääldigt avis*
  • Noiis
    Sweetheartno1 skrev 2011-10-10 22:38:11 följande:
    Noiis vi kan skaffa en tillsammans ! Dreggel !!
    Hade jag sett den annonsen innan jag köpte vinterkläder skor nya kläder till Noa och mig själv samt innan jag beställde och betalade noas vagn då hade jag lätt köpt den, frusit hela vintern bara för att få köra Noa dubbelvikt i världens snyggaste vagn!
    Jag tycker att den är så hysteriskt snygg att jag verkligen stannar och dregglar så fort jag ser den på stan och jag brukar överväga flyktvägar om jag skulle få för mig att sno vagnen  
  • Noiis
    Fröken Småland skrev 2011-10-11 08:22:04 följande:
    Noiis: Är det en Scooter du har köpt eller vad?
    *harklar* de fick bli en scooter s.... men jag känner mig inte nöjd och glad men ja undkom iaf dom fasta hjulen!
  • Noiis
    Fröken Småland skrev 2011-10-11 08:39:47 följande:
    *googlar*

Ser ut som en Brio Spin ungefär, det är nog ingen dålig vagn alls utan har det mesta som en vagn skall ha

Fast det var inte så fina färger och varför lackar de chassit i flera färger? Obestämd Vilken färg valde du Noa?
    ah fast snyggare än spin jag ogillar brios sittdel suflett och hjul.. men de va den jag hade som val egentligen men just pga. att jag tycker att den är så ful så letade jag lite till. så av en slump såg jag att emmaljunga hade släppt scootern med svänghjul å då fick de bli den. Jag har ju haft en scooter som jag förvisso HATADE och då menar jag verkligen hatade! men själva sittdelen och själva designen i sig på scootern gillar jag. jag klarar dock inte av fasta hjul, speciellt inte så breda hjul!

Jag vet den svarta e såå snygg! Men Noa har valt vagnen helt själv med hela min familj i ryggen och de fick bli en PP Black/blue. Jag ogillar oxå chassit hade vart hundra gånger snyggare i helsvart :-/ och jag har många gånger funderat på att beställa om vagnen men... det känns så elakt mot  Noa. Så jag ska se hur den ser ut när den kommer Noa längtar verkligen efter sin vagn och varjegång vi passerar babyproffsen så gråter han för att han inte får sin vagn (påminner om en jag känner )
    Det är faktiskt första gången som JAG kan VÄNTA! Jag har aldrig väntat längre än lev. tiden från kidzshop för att jag är så galet otålig! så de e lite cred till mig mig  
  • Noiis
    thisissarah skrev 2011-10-11 16:03:15 följande:
    Nu har jag fått beslutsångest; Buppa brand eller Voksi Urban i buggan? Vilken sitter bättre?
    dom sitter lika bra-dåligt! alla åkpåsar som inte är bugaboos sitter på samma sätt och kommer glida på samma sätt. så kör på egen smak
  • Noiis
    Minnie7 skrev 2011-10-11 12:46:32 följande:
    Om vagnen liksom vobblar och drar lite åt vänster- är det framhjulen som behöver bytas då eller är det någon inställning??
    har du testat på jämt underlag? en trottoar ex lutar ofta men kolla fjädringen med så att fjädringen är rätt inställd. den sitter på framhjulen dom vita "pinnarna" som går på varsin sida med en fjäder innuti. Dom klämmer du åt med fingrarna och drar dom sedan 5 kg per hack så har du ex. ett barn på 11 kg sätter du den på 3je då du säkert lastar med saker i vagnen också testa annars att rengöra och smörja hjulen!
  • Noiis
    s07 skrev 2011-10-12 08:06:33 följande:
    Jag mailade. Han påstår att den är svart m silverchassi. Och att den ser ut Som på bild. Men bilden är en denim- bad honom kolla text på etiketter (om det står 107 efter allt)- men inget svar. Så onekligen lite konstigt.
    alltså som de verkar så är vagnen oupplockad? för de stod väl i annonsen att den va i kartong? kan ju helt enkelt va så att dom har köpt den i tron att den ska vara helt svart iom att de faktikst står så på hemsidan ni länkade till men att han i själva verket har en mörk denim 107. 
    Har man inte packat upp den är de inte så lätt att veta!

dock så borde hemsidan anmälas till bugaboo för falsk marknadsföring.. nån frivillig?? 
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21