• Noiis

Bugaboo-tråd nr 21

Fröken Småland skrev 2011-08-23 17:51:03 följande:
    Det  är UJ som gäller för dig my dear... Alternativt en PT eller Easywalker men UJ är outstanding för oss som gärna vill byta färg då och då. 
    sålde ju nyss swirren då den blir så lång ihopfälld. men lite sugen på en PT vibe då för dom andra e as fula men då mest för att man kan ta med Noas kusin ut då oxå :-/ men den e ju fasen ännu längre :-/ *fan* kanske kolla på en singel UJ iaf och sen inte ha den med i bilen.. är de stor breddskillnad mellan hjulen på swift och singel?
  • Noiis
    Fröken Småland skrev 2011-08-23 18:03:00 följande:
    Jag vågar inte svara på bredden men jag tror att UJ är bredare för den är breeeeeed. Men åker du så mycket bil då? För i så fall kan väl MacLaren ligga i bilen och så tar du UJ på bussen och promenader. Hur gick det med flytta-till-landet-planerna förresten?

*smygkräks i smyg över Vibe* 
    jag kör ju inte bil så inte så ofta men funderar hur de e med hissar å så har många som bor med sthlm hissar mått.. nja de får vara på dröj.. funkade inte rent praktiskt med Noa och sjukhuset och sen så kom jag in å börjar studera nu i höst så de vart helt att tänka om med allt
    PT e fasen för dyrt... synd att spin är så ful och en scooter S kan jag tänka mig men dom släpps först v 38 i dom snygga färgerna :-/ *surar* 
  • Noiis
    AnPa skrev 2011-08-23 19:51:46 följande:
    Älsklingen: beror på vad du har för bas tycker jag! Brun/sand till grå bas är gräsligt tex tycker jag
    instämmer helt brunbas snyggaste färgen! dock inte med svart eller sand suflett *kräks* inte heller viseversa är snyggt
  • Noiis
    Fröken Småland skrev 2011-08-23 18:33:40 följande:
    PT går att fynda i dina trakter, en några år gammal Sport för 1500 bör inte ta lång tid att hitta. Eller varför inte en ännu äldre (ex E3) så kan du pimpa den med ny egensydd klädsel

Kul med plugg - ursäkta OT - vad skall du plugga för nåt? 
    men dom PT är ju bara så ofina!! nä jag ska fundera ett tag till... synd att han är så lång hade gärna fyndat en billig bugaboo vagn typ gecko frog eller cam. men han e ju hela 97 cm nu vad hände med min spädis??
    Jag ska bli engelska lärare har jag tänkt kom in med inriktning gymnasium så tänkte testa och se iaf om de funkar att ta hand om noa samtidigt så de blir lite av en chansning. men man måste ju våga för att vinna  
  • Noiis
    Surkatt skrev 2011-08-23 21:19:24 följande:
    Är det marc jacobs som var den där silvriga? 

Noiis: Jag undrar också vad sjutton man ska ha för vagn när man har barn som passerat den magiska 17 kilos gränsen... Har Brio race nu, men den är ack så tungstyrd med min tjejja i....
    Noas kusin har en race och den är hemsk! förra vintern körde jag scooter för att kombinera min bee +... den var katastrof! älskar dock sittdelen men den var så trög precis som racen. Noa väger ju inte speciellt mycket men han är lång! huummm....

• Noiis
    Fröken Småland skrev 2011-08-23 21:55:32 följande:
    Noiis: jag tror absolut att du kan få det att funka, distansstudier rules
    Surkatt skrev 2011-08-23 22:20:10 följande:
    Jag har pluggat distans periodvis under bägge mina föräldraledigheter och det har funkat bra. Och periodvis bara hyffsat, men så länge man har lite disciplin och kan ha datorn igång utan att börja surfa på annat så går det galant. Där har jag mina största problem...

Tack vad skönt att höra!! ända som suger är att jag måste vara i Falun den 29.. Nån i falun här som kan hjälpa mig

Men de ska nog gå bra, bara ni inte skriver för intressanta saker här så jag fastnar haha
  • Noiis
    Surkatt skrev 2011-08-23 22:23:02 följande:
    Mja..... jag är ju inte helsåld på svarta chassit som vi pratade om häromdan... Och jag kan inte fatta varför det ska vara så svårt att få till en svart bas att sälja separat? VARFÖR?  Jag har ju brun bas, och precis som Noiis skrev så gillar jag inte brunt och svart... Och nu råkar jag ju ha en svart åkpåse.... Hur tänkte jag nu? Måste noh ha en annan bas att byta lite med.... för jag gillar ju den bruna....  Åh dessa bekymmer.... 

haha du tänkte att du skulle ha en anledning att köpa en röd bas rött och svart e ju sååå snyggt
  • Noiis
    Bellbox skrev 2011-08-24 16:35:57 följande:
    Håller med dig till fullo! Det är lite konstigt att de som affär går ut med det när inte Bugaboo gör det (OM det är ett problem) men Pramworld kanske haft fullt upp med missnöjda kunder, men Bugga-lover som jag är vill jag inte tro att det kan vara så dålig kvalitet
    Konstigt hur som helst att återförsäljare går ut med en info om den inte är officiell från tillverkaren Borde man ju inte göra... Då borde de ju ta det internt med Bugaboo kan tyckas! 
    fast nja jag tycker inte att de e så konstigt om man som försäljare får en drös missnöjda kunder och försöker få hjälp av bugaboo men kanske inte får de så hade jag oxå gått ut med den infon. de e ju pramworld som själva får stå där och ta emot skit av kunder då e de ju bättre att informera om läget så att kunderna inte kan komma och säga "varför har ni inte sagt nåt". vi har ju ingen aning om hur mycket pramworld har pratat med bugaboo om detta. med tanke på att jag vet att pramworld är seriösa och har goda kontakter med alla sina återförsäljare så vågar jag mig på att anta att detta inte kommer bara taget i från luften!
    thj skrev 2011-08-24 15:50:40 följande:
    Hmm lustigt att inte bugaboo informerar om detta,samt att det borde vara en hög med onöjda Allblack kunder..Har aldrig hört talas om att det skulle vara något fel utan upplever det svarta chassit väldigt hållbart i färgen.. Måste kollas upp!
    I UK så är ju chassit inte samma som här i SWE. kan de va så att dom är lackade i olika fabriker? 
    (Hjärta älskade vännen jag tänker så på er)

• Noiis
    TinkyWinky skrev 2011-08-24 18:53:08 följande:
    thj: Vet ej om det e ok o fråga här, men ja köpte en bugga från er för en 2 månader sen men hittar inte kvittot. går det få ngt slags skrivet kvitto på att den är köpt hos er som ngn sorts garanti ifall den skulle gå sönder eller ngt ??
    tack sam för svar. om du ej svarar så ringer ja till butiken imon :) 
    I denna tråd finns ingen från specifika butiker, det är emot FLs regler. Har du frågor om hur butiker sköter sin kvitto hantering så får du ringa butiken. 

Dock så kan ju jag säga att när jag har handlat av kidzshop har jag fått kvitto på emailen 
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21